Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Triinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Triinu

Jäsen
21.12.2007
936
0
16
En enää oikein tiedä miten suhtautua tähän asiaan.. tätä ihmistä olen pitänyt hyvänä ystävänäni: hän keväällä muutti samalle kadulle jolla minäkin asun, hän ei ole koko tänä aikana tullut käymään meillä, minä olen aina käynyt hänen luonaan. Muistaakseni viimeksi juhannuksen jälkeisellä viikolla..sen jälkeen en hänestä ole mitään kuullut. Olen monta kertaa yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä, että josko ennättäisi kahville tai jos mentäisiin käymään jossain, ei vastaa puhelimeen. Olen erittäin pettynyt ja loukkaantunutkin tuosta käytöksestä..näyttää siltä että minun seurani on kelvannut vain sillon kun hänellä on ollut vaikeaa ja tarvinnut jonkun jolle puhua, mutta nyt kun on saanut asiansa kuntoon minä en sitten seuraksi enää kelpaakaan :ashamed:

Kannattaako edes yrittää enää? Mulla ei muita kavereita tällä paikkakunnalla ole, mutta en usko että tämä ihminen enää on vaivanarvoinen..enhän voi väkisinkään tyrkyttää seuraani :'( haluaisin laittaa jonkinlaisen viestin mutta en tiedä mitä siihen kirjoittaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
En enää oikein tiedä miten suhtautua tähän asiaan.. tätä ihmistä olen pitänyt hyvänä ystävänäni: hän keväällä muutti samalle kadulle jolla minäkin asun, hän ei ole koko tänä aikana tullut käymään meillä, minä olen aina käynyt hänen luonaan. Muistaakseni viimeksi juhannuksen jälkeisellä viikolla..sen jälkeen en hänestä ole mitään kuullut. Olen monta kertaa yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä, että josko ennättäisi kahville tai jos mentäisiin käymään jossain, ei vastaa puhelimeen. Olen erittäin pettynyt ja loukkaantunutkin tuosta käytöksestä..näyttää siltä että minun seurani on kelvannut vain sillon kun hänellä on ollut vaikeaa ja tarvinnut jonkun jolle puhua, mutta nyt kun on saanut asiansa kuntoon minä en sitten seuraksi enää kelpaakaan :ashamed:

Kannattaako edes yrittää enää? Mulla ei muita kavereita tällä paikkakunnalla ole, mutta en usko että tämä ihminen enää on vaivanarvoinen..enhän voi väkisinkään tyrkyttää seuraani :'( haluaisin laittaa jonkinlaisen viestin mutta en tiedä mitä siihen kirjoittaisin?

mie en ainakaan viittis tyrkyttämällä tyrkyttää ihteeni.. jos ei kelpaa, ni ei kelpaa!! se ei ole sun vaivan arvonen! :hug:

Kuullostaa kyllä oudolta käytökseltä, jos hän on ystäväsi. Olet mielestäni tehnyt jo melkein kaikkesi ja on tympeää ettei hän edes laita viestiä sinulle, missä mättää... Sellainen välähti mieleen, että olisiko hänellä vaihtunut numero tms. Jos hän ei olekaan saanut viestejäsi tai soittoyrityksiäsi? Jos sinusta vielä tuntuu, että tämä henkilö on kaiken tuon vaivan arvoinen - mene tapaamaan häntä ihan yllättäen. Kuullostele siinä, miltä tuntuu tai kysy ihan suoraan, että miksi hän ei enää halua pitää yhteyksiä sinuun? Toivottavasti saat uusia tuttavia/ystäviä pian. Harmittaa puolestasi tuollainen.

Hän ei halua viettää aikaa kanssasi :/ . Ikävää, mutta ilmeisen totta :|

Älä tekstaa, älä soita, tms. Katsotaan, huomaako hän ettei sinua enää kiinnosta, ja ottaako itse yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
en usko että on numeroaan vaihtanut, kuitenkin hälyttää kun olen koittanut soittaa :( kai se on sitten vaan niin että ystävät kaikkoaa kun raskaaksi tulee..

Jospa vaan annat ajan kulua. Elämäntilanteet vaihtelee ja eri tilanteissa kaipaa erilaisia ystäviä. Eihän se kauheen mukavaa ole, mut niin se vaan menee.
Ei kenenkään murheiden kaatopaikaksi kannata ryhtyä, jotain muutakin on ystävyydellä oltava annettavaa. Mutta toisaalta jokainen tarvitsee jonkun joka välittää ja kuuntelee.
Pidä vaikka pieni tauko yhteydenotoissa ja kokeile myöhemmin vaikka kysyä kuulumisia. :hug:

Mulla on aikoinaan ollut samankaltainen tilanne, tosin se meni näin että joskus kun soiteltiin niin kaveri kovasti aina sanoi että nähdään nyt joku päivä, olis tosi kiva nähdä jne... Kerran sovittiin sitten tapaaminen, kaveri sanoi odottavansa kaupungilla, pääsin bussiasemalle ja tuli viesti: en jaksa enään venaa täällä meen himaa, tuu sinne jos haluut.

Toinen kerta: Kysyin lähtiskö hän baariin minun ja mieheni kanssa jota hän ei ollut vielä tavannut ja kuulemma kävi ja sovittiin aika ja paikka ja kaikki. Päivää ennen tuli viesti ettei häntä huvita lähteä ulos. Seuraavana päivänä tulikin viesti että tulkaa tänne ja tänne baariin olen täällä kavereideni kanssa. Eli ensin lupasi meille sitten ei huvittanut lähteä baariin mutta lähti muiden kanssa. Eli voisin sanoa että meidän seura ei kelvannut. En halunnut viedä miestä sinne hänen kavereidensa luokse koska itse en tuntenut heistä yhtäkään eikä mieskään, tarkoitus oli ollut tutustuttaa mieheni "ystävääni"

Kolmas tapaus: Olin lähdössä vuodeksi ulkomaille ja kysyin että nähtäiskö ennen sitä ja annoin päivät milloin minulle kävisi ja sovittiinkin päivä. Kun päivää edeltävä päivä koitti, soitin ja kysyin vielä aikaa että milloin nähtäis. Mutta eihän tämä sitten sopinut kun hän oli jo sopinut muuta.

Enään en tätä ystävänäni pidä. Enkä tuskin tule koskaan pitämäänkään. En tuon päivän jälkeen ottanut yhteyttä, eikä hänkään ole ottanut yhteyttä.

Ystävän tunnistaa, jos epäilee onko hyvä ystävä vai ei, luulen että siinä tapauksessa vastaus on EI. :ashamed:

No ei kuulosta siltä että maksaisi vaivaa yrittää enää pitää yhteyttä. Ehkä häntä jopa ärsyttää se että "roikut". Jokaisella on oikeus kuitenkin päättää jos ei halua enää olla tekemisissä jonkun kanssa. Tylyä, mutta näin se menee.

Yhteistyössä