Mitä tekisitte työn suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup"

Vieras
Olen etsinyt töitä pitkään ja minulle tarjottiin lopulta määräaikaista työtä marraskuun loppuun asti, mutta ongelmana on se, että olen raskaana ja joutuisin jäämään äitiyslomalle syyskuun lopussa. En ole käynyt vielä ultrassa eli en edes tiedä että onko kaikki ok.

Mitä tekisitte? Ottaisitte työn vastaan, odottaisitte kuukauden koeajan ja kertoisitte vasta sitten ettette voi työskellennä koko sopimaanne aikaa? Vai kertoisitte raskaudesta heti, joilloin ette todennäköisesti saisi koko työpaikkaa, koska ette voi työskennellä sopimuksen loppuun asti?

Haluaisin kovasti töihin ennen äitiyslomaa, mutta en haluaisi valehdella raskaudesta.

ottaisin työn vastaan ja olisin aluksi hiljaa. sitten kun varmuus että kaikki hyvin ja vatsa alkaa näkyä sitten kertoisin. eli aikaa menisi vielä kuukausia. itse nyt viikoilla 20 ja etsin itselleni ahkerasti uutta työtä. ja otan heti vastaan jos saan. tulee vain kiirus mulla.... ONNEA !

et meinaa enää sinne mennä töihin äitiysloman jälkeen, niin mikä ettei - tollasilla
'tempuilla' kun ei ikävä kyllä taida saada työnantajan suosiota, niin tylyä kuin se onkin. Miten ton määräaikasuuden kanssa, se ei siis ilmeisesti sido työntekijää? Tai siis..eihän äitiyslomalla voi tehdä töitä, eli pakkohan sun olis pois jäädä aiemmin. Onnea odotukseen!

Töihin vaan! Töihinpaluu lapsen jölkeen helpottuu, jos on työkokemusta. Työnantaja ottaa aina tietoisen riskin palkatessaan hedelmällisessä iässä olevan naisen. Jos et olisi raskaana nyt, voisit olla kuukauden päästä, niinkuin kuka tahansa nainen joka ei ole mummoiässä. Ja ainahan uuden henkilön palkkaaminen on riski, oli mies tai nainen. Yhtä hyvin mies voisi olla jatkuvasti saikulla, laiska tai muuten vain mulkero, tai lähteä kuukauden jälkeen parempiin hommiin.

Määräaikaisen työn saa ottaa vastaa, vaikka joutuisi jäämään äitiyslomalle kesken ja äitiyslomasta ei tarvi kertoa.

Sitä juuri mietinkin millaisen kuvan annan itsestäni jos tuollain huijaan. Toisaalta toi olla ainoa mahdollisuus päästä töihin. Musta ei vaan taida olla valehtelmaan.

nehän ei saa kysyä joten sun ei tarvi valehdella :) taidat olla vähän kuin mä, ehkä liiankin kiltti ja 'tunnollinen'? Jos koet olevas hyvä siihen työhön niin ota se, muutkin tekee niin, etkä sä ole väärin tekemässä! kaikki me äitiyslomalaiset ollaan tavallaan jouduttu laittaan työnantajat 'pulaan', mut niin se menee! Saat kokemusta ja töitä ja rahaa, laitat vaikka säästöön vauvaa varten jos helpottas sun omaatuntoa :)

Yhteistyössä