Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinttidintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinttidintti

Vieras
Minulla on kohta 2 vuotias poika ja tarkoitus oli nyt syksyllä palata työelämään, kylläkin lyhennettyä työaikaa tekemään eli hoitopäiviä pojalle tulisi max 15. Hän on ollut tähän asti kokoajan kotihoidossa. Noh, nyt sitten yllätys yllätys olenkin raskaana. Tätä raskautta ei siis oltu suunniteltu vaan tämä tuli täysin yllätyksenä, pikkuisen sulattelun jälkeen iloisena yllätyksenä. Ensi viikolla olen menossa ultraan jossa selviää monennellako viikolla jo olen, mutta luultavasti laskettuaika tulee olemaan marras-joulukuun vaihde. Noh, nyt sitten kovasti mietityttää että mitä teen tuon töihin paluun suhteen? Pojalleni tulisi siis luultavasti 3 hoitokuukautta ja sitten jäisin taas kotiin. Jotenkin tuntuu, että onko järkeä aloittaa hoitoa kun tietää että se on noin lyhyt aika? Poika ehkä juuri ehtisi tottua hoitokuvioihin ja sitten jäätäisiin taas kotiin. Itse menisin mielelläni vähänksi aikaa töihin, että sitten jaksaisin taas olla kunnolla kotona ja saishan sitä sitten vähän enemmän rahaakin ainakin vähän aikaa, mutta eihän tätä asiaa voi rahalla mitata.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä mitä tekisitte tilanteessani?

jää kotiin sen parin kuukauden ajaksi, ellet halua jättää poikaa osapäivähoitoon sitten kun uusi vauva syntyy...

Itse muutettiin juuri ja jäin hoitovapaalle juuri siksi, että en 2 kk takia halunnut uuteen päiväkotiin laittaa kun kesäkuussa jään sitten jo äitiyslomalle...

Yhteistyössä