Mitä töitä kun ei koulutusta/ammattia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Missä töissä olette olleet jos ei ole ollut mitään ammattia tai koulutusta?
Mitä kautta olette töitä saaneet ja kuinka nopeasti?

Entä lukion jälkeen,saako millaista työtä?

Mä olen ollut nuorena lukiolaisena töissä yögrillissä, siivoojana ja lastenhoitajana lastenhoitolaitoksessa. Viimeseen pääsin suhteilla, kun ei koulutettuja löytynyt. Tosin kaikki nää hommat on ollu kesätyötä tai työtä lukion ohessa, joten vähän eri asia kun hakea vakituista kokopäivätyötä.

Nyt oon kahden eri alan kouluja käyny, joten noi hommat on historiaa.

Abipoika kävi kysymässä sokkarilta töitä. Kaksi päivää myöhemmin tuli soitto, että huomennako aloitat. Sama poika on myös henkilökohtainen avustaja, tosin nyt kun sai tuon kassapaikan, niin avustaa vain 2 h /viikko.

Eli juuri nyt on aika, jolloin kouluttamatonkin näyttää saavan töitä. Mutta kysellä pitää ahkerasti.

[QUOTE="vieras";23385313]Ainakin moni tuttuni on saanut Postilta/Itellalta töitä, kun ei ole koulutusta ollut. Omasta kokemuksesta en osaa sanoa, kun ei ole vastaavaa ongelmaa ollut.[/QUOTE]

Vaikka mulla onkin koulutus niin Itellalla olen töissä ja sinne pääsee kouluttamattomana töihin koska ko. alalle ei oikein kouluja voi käydä, siis jos ihan jakelun puolella työskentelee.

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin näin;23385348:
Vaikka mulla onkin koulutus niin Itellalla olen töissä ja sinne pääsee kouluttamattomana töihin koska ko. alalle ei oikein kouluja voi käydä, siis jos ihan jakelun puolella työskentelee.

Millasta se duuni on, kerro?

[QUOTE="laa";23385377]Millasta se duuni on, kerro?[/QUOTE]

Ai postinjakajan työ? Tai me sekä lajitellaan että jaetaan, isommissa toimipaikoissa saattaa olla vain lajittelua tai jakelua...

Työ on sinänsä aika yksinkertaista, aakkoset kun osaa niin pärjää pitkälle, mutta aika fyysisesti raskasta varsinkin jos jakaa kärryillä tai pyörällä, autopiireillä helpompaa.

Minä olen varmaan outo mutta tykkään olla postilla töissä, palkkahan ei päätä huimaa mutta toimeen tulee.

Mä olen ollut päiväkodilla keittiötätinä, sinne pääsin suhteilla. Sitten olin toisella päiväkodilla päiväkotiapulaisena, sinne pääsin ihan vain jättämällä hakemuksen ja pirteällä olemuksella (kuulemma). Pikaruokaravintolassa olin ja pääsin kielitaidolla ja positiivisella asenteella. Lastenvaateliikkeessä myyjänä, eikä mitään hajua miten sinne pääsin :D

Niin ja kaikki nuo alle 18v+nippanappa18v, ei minkäänlaista koulutusta, ei edes lukiota käytynä loppuun asti.

[QUOTE="vieras";23385313]Ainakin moni tuttuni on saanut Postilta/Itellalta töitä, kun ei ole koulutusta ollut. Omasta kokemuksesta en osaa sanoa, kun ei ole vastaavaa ongelmaa ollut.[/QUOTE]

hah, ehkä tässä selvisi syy miksi posti toimitetaan jatkuvasti väärään osoitteeseen... :)

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin näin;23385428:
Ai postinjakajan työ? Tai me sekä lajitellaan että jaetaan, isommissa toimipaikoissa saattaa olla vain lajittelua tai jakelua...

Työ on sinänsä aika yksinkertaista, aakkoset kun osaa niin pärjää pitkälle, mutta aika fyysisesti raskasta varsinkin jos jakaa kärryillä tai pyörällä, autopiireillä helpompaa.

Minä olen varmaan outo mutta tykkään olla postilla töissä, palkkahan ei päätä huimaa mutta toimeen tulee.

Lääkis, oikis, teknillinen puoli (DI)

Yhteistyössä