Mitä tuliaiseksi vauvalle 4kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MP

Vieras
Kun en tiedä vanhempien tavoista mitään, niin mitä ihmettä tuliaista keksisin?
(siis en tiedä, ovatko kestovaippailija-ihmisiä tai tutinkieltämis-ihmisiä tai tuttipulloa-eimissäännimessä -ihmisiä jne jne.)

Mitä te haluaisitte saada vauvallenne? Vinkkejä kiitos :)

Mä kyl veisin sen vaippapaketin...

...helistin? joku sänkyyn kiinnitettävä huomiolelu?

...tai sitten vaan kosteuspyyhkeitä, kylpyöljyä tai -vaahtoa, kosteusrasvaa...

Joku lelu, esim. palikka laatikko. Siis se johon voi pudottaa eri muotoisia palikoita. Ne on alkaen 6kk merkitty niihin leluihin... Eihän sen tarvii olla sellanen joka just tällä hetkellä on käytössä, mielummin joku sellanen jota tarviis vähän ajan päästä. Näin ainakin meillä toivotaan.
Tai sitten joku vaate, mutta itse en veisi kovin pientä. Ehkä 80cm olisi sopiva, kun varmaan ovat hankkineet tällä hetkellä käytettäviä ja mua ainakin harmitti se, kun ihmiset toi liian pieniä vaatteita. Jäivät sitten kokonaan käyttämättä...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä maalla on mukavaa:

Vaippapaketin ajattelin viedä (meillä se ainakin oli aina tervetullut tuliainen!), mutta kun tosiaan en tiedä, jos ovat kestovaippailijoita, sopisi jotenkin tämän tuttuni kuvaan...

Mutta kylpyöljyä mietin kans, ja ehkäpä se olisi se juttu. Ei menis ainakaan hukkaan.

Vaatteet on tietenkin tervetulleita, mutta en kerkeä kaupunkiin ostoksille.

Tosiaan...vaatteet kelpaa aina. Samaa mieltä kuin "äiti" että ostaa isompaa niin ei jää käyttämättä. Hupullinen kylpypyyhe oli meille yksi mieluinen lahja, jonka eräs tuttava toi. Onhan tuo äitiyspaketin pyyhe, mut tarviihan sitäkin joskus pesukoneessa pyörittää...on sit toinen jota käyttää sen aikaa.

Vauvamme syntyi viime kesänä, ja minusta oli tosi kiva lahja kun hän sai viime vuoden Muumi kesämukin. Siis se sesonkituote, joka on myynnissä vaan vähän aikaa ja seuraavana kesänä uusi.
Tänä vuonna on Niiskuneiti-aiheinen...Jotenkin siksi niin kiva idea, kun on samaa vuosikertaa vauvan kanssa :D

Alkuperäinen kirjoittaja MP:

Vaippapaketin ajattelin viedä (meillä se ainakin oli aina tervetullut tuliainen!), mutta kun tosiaan en tiedä, jos ovat kestovaippailijoita, sopisi jotenkin tämän tuttuni kuvaan...

Mutta kylpyöljyä mietin kans, ja ehkäpä se olisi se juttu. Ei menis ainakaan hukkaan.

mist tiiät et niil käytetään kylpyöljyä,ei meil vaa.aika mauton tuliainen jos saan sanoo.jotain mielikuvitusta kehiin,

Meilläkään ei käytetty kylpyöljyä, ja tunnen monta jotka eivät myöskään ole käyttäneet. Eli olisi ollut turha ainakin meillä...
Ja niitä tulee näytteinä ainakin sairaalasta saatavassa kassissa, joten sekin jäi meillä käyttämättä.

Miten olisi joku kiva kirja? Vaikka pehmokirja, jossa sivut rapisee yms.

Alkuperäinen kirjoittaja öppö:
Alkuperäinen kirjoittaja MP:

mist tiiät et niil käytetään kylpyöljyä,ei meil vaa.aika mauton tuliainen jos saan sanoo.jotain mielikuvitusta kehiin,

Juu, olen samaa mieltä, että se on aika mauton ja tylsä. Ja käyttäsin mieluusti mielikuvitusta, jos valinnanvaraa olisi muualta, kuin nuo lähikaupat.
En viittis kuitenkaan mitään ihan turhaa viedä. :)

Tämän ketjun mukaan täytyis kiertää kaikki mahdolliset kaupat ennenkuin kehtaisi tai voisi mennä vauvaa katsomaan... Ei kai se nyt näin vaikeaa voi olla...

Yksi ehdotus lisää: kukkakaupasta pieni kukka-asetelma istutettuna johonkin vaaleanpunaiseen tai -siniseen maljakkoon (esim.kuplavolkkari). Oma kuopus sai sellaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisää pähkinää:
Tämän ketjun mukaan täytyis kiertää kaikki mahdolliset kaupat ennenkuin kehtaisi tai voisi mennä vauvaa katsomaan... Ei kai se nyt näin vaikeaa voi olla...

Yksi ehdotus lisää: kukkakaupasta pieni kukka-asetelma istutettuna johonkin vaaleanpunaiseen tai -siniseen maljakkoon (esim.kuplavolkkari). Oma kuopus sai sellaisen.

plääääh,aina vaan tylsenee.

Aina ei tarvii ite kysyä, kun etsii aiemmista keskusteluista.

Tämä ketju tuli mulle ihan taivaan lahjana.

Itse aion viedä: kukkakimpun (pieni vaal.pun), kylpypyyhkeen (extra pehmeä), söpön huivin (vauvan päähän) ja ehkä bodyn (jos löydän suloisen).

Yhteistyössä