Mitä tuliaiseksi yömajaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyläluuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyläluuta

Vieras
Olen menossa vierailulle toiselle puolelle Suomea ja sain yöpaikan kouluaikaisen kaverini luota. On ollut jo pitkään puhetta, että pitäisi tavata ja nyt se sitten tapahtuukin hieman aiemmin kuin alunperin suunniteltiin. Kivaa :)

Olen kiitollinen hänen tarjoamastaan yöpaikasta, näin ollen mun ei travii maksaa kallista hotellia ja samalla saadaa turista kuulumisia ihan ajan kanssa.
MUTTA. Mitä ihmettä voisin viedä ihmiselle, jonka luona en ole koskaan käynyt enkä sisustusmakuakaan juuri tunne (ei olla nähty varmaan 20 vuoteen) ??

Hei, minä laitoin tämän vinkin jo tälle toiselle joka kysyi häälahjasta mitä viedä. Ehkäpä ystäväsi tykkää myös näistä? :)

Olen se nimimerkki ehkäpä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2172523-paljonko-kaytatte-ei-kovin-laheisen-tuttavan-haalahjaan-pariskuntana/

Juoka han viinia? Pullon vosit vieda ja vaikka jotain tuoretta leipomosta, leipaa tms.
Tai sit jotain erikoiskahvia ja chilisuklaata tms.

Tosiaan, kotoa lähtiessä piipahtaa siinä leipomossa hakemassa vaikka tuoretta patonkia pari pussia, patongit takapenkille lepäämään matkan ajaksi ja kun ajetaan Suomen toiselle puolelle se vie vähintään 5h. Ja kun ollaan vielä yöksi menossa niin että onkin mukavaa ojentaa 5h. takapenkillä lojuneet patongit illalla 23.30 aikaan.

Kahvipaketti, punaviinipullo, teetä, karkkipussi tms pitkään säilyvää syötävää.

Tai musta on ollu kiva kun joku on tuonu esim nätisti pakatun tyynyliinan, esim Finnlayssonin tms. Tai Marimekon joku serviettipaketti/pikkupussi/muki/kippo(euromäärät kohtuuden rajoissa tietty)

Tai esim itse askarreltu hellyyttävä kortti: "Kiitos tuhannesti majapaikasta" tms.

=)

[QUOTE="siis";26826915]minä oikeesti luulin että oot menossa yömajaan, johonki kodittomien paikkaan jotain moikkaamaan![/QUOTE]

Niin joo... eipä tullut tuollainen asumismuoto mieleenkikään kysymystäni tehdessä :D

Taidan yrittää etsiä jotain paikallista ja pitkään säilyvää. Kahvit ym saan kyllä ostettua sitten lähempääkin -siinä on ruokakauppa ihan vieressä.

[QUOTE="siis";26826915]minä oikeesti luulin että oot menossa yömajaan, johonki kodittomien paikkaan jotain moikkaamaan![/QUOTE]

Minäkin luulin että se on menossa yöksi johonkin kodittomien yömajaan ja haluaa viedä tuliaisia yömajan henkilökunnalle tms. Voi elämä :D

[QUOTE="eee";26826937]Kesäinen valkoviini-/kuohuviinipullo ja jotkut vähän hienommat Marimekon servetit nätissä lahjakassissa?[/QUOTE]

Joo! En tiedä onko viinin ystävä, mutta juottakoot vaikka sitten vieraille ;)

Yhteistyössä