mitä tuolle leluhelvetille tekee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höpötintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Höpötintti

Jäsen
15.12.2008
120
0
16
Oon viettänyt monta tuntia raivaten lastenhuonetta.Lelut ovat nyt järjestyksessä ja jotain karsin pois, mutta silti niitä sen verran paljon, että kauhistuttaa jo jouluaatto valmiiksi...
Miten te säilytätte lasten leluja ja miten paljon niitä on?Tuleeko muutaman päivän päästä lisää paljon?

Niin ja TOIVON suuresti, ettei niitä ole tulossa lisää! Ainakaan meiltä ei tule kuin Muumitalo & -laiva ja sitten se pelikonsoli v.smile mikä liekään, ja toivottavasti suku pysyy kirjoissa/dvd:levyissä/askartelutarvikkeissa kuten oon pyytänyt...

meillä oli eilen toi operaatio,1 jätesäkki ja 6 muovikassillista lähti rikkinäisiä leluja,piirrustuksia ym roskiin,3 huonetta käytiin läpi :whistle:
kaapeissa on lelut mut oon meinannu ostaa noille viel leluarkut,ei tartteis järjestää leluja mitenkään.

meillä ei ole paljon, olen pyrkinyt siihen =) legoja on ja isommalla petshoppeja ja bratzeja, pienemmällä nukke-kotileikkikaluja ja littlepeopleja =) ei tuu liikaa lisää joulunakaan =) mä en kestä liikaa leluja, eikä muksutkaan, eivät osaa sitten leikkiä millään.. =)

Lelumäärän saa pysymään kurissa, kun pari kertaa vuodessa lapsen kanssa laitetaan tarpeettomiksi käyneet lelut kirpparillemyyntiin ja lapsisaalaittaa niistä saadut rahat säästöpossuunsa.
Kannelliset muovilaatikotovat osoittautuneet hyviksi lelujen säilytykseen.

Joo ja mä ajattelin aloittaa saman homman vielä tänään. Käyn kaikki lelut läpi ja raakasti vaan pois sellaset mitkä ei enää kiinnosta. Haluais ennen joulua saada järkevään kuntoon tuon tytön huoneen. Muutenki oon nyt päättäny että pitäydytään lähinnä noissa järkevissä leluissa joita voi keräillä ja jotka tyttöö oikeesti kiinnostaa eli legot, nukkelelut ja autot. Sitä sekalaista turhaa krääsää on turha hankkia.

En osta yhtään lisää leluja jouluksi. Mutta tulee niitä sukulaisilta noin suunnilleen pari kuorma-autollista... Aina välillä heitetään rikkinäiset lelut pois, ehjiä viedään vuorotellen varastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Lelumäärän saa pysymään kurissa, kun pari kertaa vuodessa lapsen kanssa laitetaan tarpeettomiksi käyneet lelut kirpparillemyyntiin ja lapsisaalaittaa niistä saadut rahat säästöpossuunsa.
Kannelliset muovilaatikotovat osoittautuneet hyviksi lelujen säilytykseen.

Kiitos vinkistä, siis tuosta et lapsen kans lajitellaan ja hän sitten saa rahat säästöön niistä kirpparikeikan jälkeen. Meillä nimittäin ei poika meinaa mistään raskia luopua,mut jos ois kannustimena toi raha niin vois olla et luopuskin paremmin.

me vietiin eilen jätesäkillinen kierrätykseen kun kuitenkin uusia taas tulee ja poika alkaa olla niin iso et ei enään varsinaisesti leluilla leiki, pikkulegot on kova sana nyt.

Kyllähän niitä kertyy kun on kumpaakin sukupuolta...nuket, barbit, leikkiastiat, eläimet, autot, nuken rattaat, parkkitalo, legot, palapelit, pelit jne.Toisaalta ovat kotihoidossa ja kyllä leikkivätkin paljon ja vaihtelevasti kaikella.Mutta tuo säilytys ja siivoaminen :snotty:

nii ja itse kysymykseen. meilläkin on leluja julmetun paljon. Yhdellä lapsella huone täynnä, kaksi kaappia täynnä ja laatikoita ja hyllyjä. Ja juoluna pelkään et tulee taas aivan liikaa. Itse ei olla ostettu yhtään lelua,mut toinen mummu ostaa sitten koko suvun eestä.

Meillä lähti kaksi jätesäkillistä roskiin kaikkea rikkinäistä, sitten kaksi pahvilaatikollista lähti vintille jäähylle, sellaisia leluja millä ei ole pitkään aikaan leikitty.
Nyt on monta lelukoria tyhjillää odottamassa uutta tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpötintti:
Oon viettänyt monta tuntia raivaten lastenhuonetta.Lelut ovat nyt järjestyksessä ja jotain karsin pois, mutta silti niitä sen verran paljon, että kauhistuttaa jo jouluaatto valmiiksi...
Miten te säilytätte lasten leluja ja miten paljon niitä on?Tuleeko muutaman päivän päästä lisää paljon?

No ei tule. Tavaraa on kohtuullisesti, ei paljon nykymittakaavassa kahdelle lapselle, jotka jo molemmat yli 3v.
Molemmille on paketissa yhdet lelut. Itse ostettu. Aika isot, joo (noin 50 euroa). Kummit ostivat kirjat. Mummoilta ei ole tullut mitään.

saavat muutaman lahjan noiden lelujen lisäksi, jotain pientä. En tiedä pettyvätkö . En pysty ostella turhaa krääsää, kun on muutakin tarvetta rahalle ja toisaalla lapset kuolevat nälkän.

meilläkin niitä tuntuu olevan liikaa mutta aina ennen joulua karsitaan niitä "vauvan leluja" pois. nykyään yritä olla ostamatta ja sanoa muillekkin etteivät ostaisi mitään krääsää. meillä on hyvin säilytystilaa kun on neljä aika suurta ullakkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jhj:
meillä on aina osa leluista varastossa ja sitten joidenkin kuukausien päästä voi taas vaihtaa toiset lelut sinne ja varastossa olleet leikkiin.

Muutenkaan leluja ei ole älyttömästi, kun vain jouluna ja synttärinä niitä saavat ja silloinkin kohtuuden kanssa (itseltä yhdet).

Meille ei leluja juuri Joululahjaksi tule. Leluja meillä on paljon, mutta kaikki (autot, legot, junaradanosat, kirjat, eläimet, palapelit jne) ovat omissa säilytysjutskissaan, että se lelumäärä ei näy, ellei pojat kaikkea leväytä lattialle yhtäaikaa :D
Nyt kuitenkin tänään vein suuren määrän autoja varastoon ja haen ne takaisin kk parin kuluttua ja vien tällä hetkellä sisällä olevat lelut sitten jemmaan. Aika usein myös päivitän rikkinäiset lelut roskiin ja kirjat käyn kanssa aika usein läpi. Jos on sellaisia kirjoja, joita olen jo vaivalla korjaillut ja ne on taas rikki, niin roskiin sit lähtevät.
Autoille meillä on sellaiset Etolasta ostetut renkaalliset suht isot lelulaatikot, kirjoille ja leluille isot kannelliset sängynaluslaatikot (siniset) ja kirkkaat säilytyslaatikot junaradanosille, eläimille ja palapeleille, nekin sopivat jatkettavien sänkyjen alle.

Usein viedään leluja mummolaan, ne on siellä sit kuin uusia, kun suht harvoin siellä keretään käymään.

Yhteistyössä