Mitä vaatekokoa käyttää 4-vuotias tyttösi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-)

Vieras
Löysin ihanan paidan nettikaupasta ja ajattelin tilata kummitytölle synttärilahjaksi, täyttää keväällä 4v. Mikähän koko.. Muistaakseni nyt käytössä 116cm. Oliskohan 122cm vai 128cm.. Kesällä pidettäväksi jos yrittäis.. :) Kiitos jos joku osaa auttaa!!!

Piti tarkistaa, eli onkin käytössä 110cm nyt :) Olin laittanut kännykkään ylös, kun aiemmin tytön äidiltä asiaa tiedustelin. Eli olisikohan koko 122cm paras.. Se on pienin tarjolla oleva.

Meiän nyt reilu 3 vuotias käyttää 104cm vaatteita, yläosissa osin jo 110cm. Ei kannata ostaa isompia kuin 116cm ensi kesäksi ap, ne koot isonee tosi paljon ja 122cm on varmasti tosi iso ensi kesänä vielä.:)

Meidän 3,5v käyttää 98cm nyt ja varmaan 4 vuotiaana sitten 104cm olisi sopiva. 7v isoveljellä on 122cm käytössä. Meidän nämä lapset ovat pienempää sorttia, joten isokokoiselle 4 vuotiaalle 122 voi olla kyllä sopiva. 128cm sen sijaan tuntuu jo tosi-isolta vaihtoehdolta.

no jos nyt on 110cm, niin max 116 kesällä.. se kasvuvauhti hidastuu kovasti..
ja onko lapsi tosiaan nyt jo 110cm pitkä? sekin on mahdollista, mulla on sen kokoinen tyttö, mutta on kyllä toooooosi pitkä, harvinaisen pitkä =) eli 4v ollut 112cm, käytti 116 vaatetta =)

Mun neljävee käyttää 110-116cm vaatetta, mut on aikas pitkulainen. Tai siis sil on pitkät raajat...
Kasvu hidastuu kyl täs vaiheessa, et kauheen suuria ei kannata ostaa...

Meillä ei oo 4 v 3 kk 110 cm pitkä, mutta osa vaatteista on pakko olla 110 cm. Esim. sukkikset on 110-116-kokoa. Osa 104-kokoisista mahtuu vielä. Hoikkanen tyttö, pitkät sääret. Ostan hänelle 110-116 cm kokoa. Kirpparilla, jos tulee hyvä löytö vastaan, joka on joka tapauksessa tarpeen (perusvaate tyyliin trikoohousut tai raidallinen trikoopaita, tai juhlavaate) voin ottaa 120 kokoakin valmiiksi.

Eli ostaisin nyt 110-116. 122 menee hänelle ehkä 6-vuotiaana, joten on turhan iso nyt lahjaksi. Toki se joskus mahtuu.

Mä kysyisin suoraan äidiltä, että mitä kokoa hän ehdottaa. Lapset on tosi erikoisia ruumiinrakenteesta riippuen. Oma 4,5-v melko roteva tyttö käyttää 110-116 cm vaatteita ja tällä hetkellä meillä on tilanne, että tulevia kokoja on jo hankittuna aika paljon. Erityisen paljon on paitoja, joten toivon, ettei pukki meille ainakaan tuo enää yhtään juuri nyt sopivaa tai seuraavaa kokoa olevaa paitaa jouluna. Housuja sen sijaan tarvittaisiin lisää.

Meillä työttö 4 v neuvolassa 109,5 cm.

Jos kevääksi ajattelit, osta ihmeessä se 122 cm. Mä olen jo pitkään ostanut kaikki puserot sen kokoisina, hihoja saa käärittyä. Jos on T-paita, niin silloin ainakin on passeli.

Kiukuttaa vaan jos vaate on nafti.

Yhteistyössä