mitä vaatteitä vauvalle sairaalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa viisaammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vauvalle / vauvoille
50 - 52 cm body, potkarit,paksut sukat ja ohuet tumput, hattu.
Vuodenajasta riippuen paksumpi tai ohuempi päällishaalari.
Ihan hyvin menee 56 cm:kin, käärii vaan hihoja tarvittaessa.

Itselle paksu pitkähihainen paita, verkkarihousut.
Minä olen ainakin sellainen, että palelen kauheasti
kun massusta on lämpöpatteri poistunut...
Vatsa on vielä samankokoinen usein, kun kotiudut, joten sen koon mukaan vaatteet.

Vauvahan saa sairaalassa vaatteet talon puolesta, eli tarvitset vain kotiinlähtövaatteet. Meillä oli mukana (marraskuun vauva) 52cm body, potkuhousut, sukat, kypärämyssy, pipo, tumput, villapuku ja toppahaalari. Nyt aiemmin syksyllä ei tietysti noin paljon päällysvaatetta tarvita. :)

Itsellä oli kotiinlähtöä varten imetysliivit (+alkkarit ja sukat tietty), trikoiset äitiyshousut (omat vanhat eivät oliskaan vielä mahtuneet jalkaan), pitkähihainen trikoopaita ja huppari. Ja takki ja kengät tietysti. :)

Olin pakannut kaikki nuo vaatteet valmiiksi, ja mies toi ne sitten sairaalassaollessamme sinne.

Tykkäsin muuten käyttää sairaalayöpaidan kanssa pitkiksiä, mulla kun jalat palelivat. Eli omat semmoiset oli mukana.

Mä otin sairaalaan mukaan vaaville bodyn, sukkikset, nätin haalarin ja villatakin. Taisi olla kaikki kokoa 50/52. Vauvamme syntyi maaliskuussa.

Meidän vauva oli kuitenkin vain 48 cm ja vastasyntyneet on yleensä aika rimpuloita, joten noi vaatteet oli aivan liian isoja. Mun mielestä noin paljon vaatteita ei edes kannata raahata mukaan vaikka pieniä ovatkin. Me vaan haluttiin napata vauva kainaloon ja suunnata kotiin, joten ensi kerralla lähtee mukaan vaan joku tosi nätti potkari (helposti puettava) ja joku toppapuku/kevyt toppapuku riippuen ilmoista. Normaalisti vauvat on kuitenkin isompia kuin se meidän, joten suosittelen justiin jotain 50/52 cm asua. 54 cm pitkä vauvakin on vielä aika rimpula, joten eiköhän 50/52 cm kokoiset vaatteetkin vielä käy.

Itselle suosittelen ottamaan mukaan kotiutumisvaatteet. Omat alkkarit ja sukatkin on mukavat. Mustia alkkareita suosittelen, jos jälkivuoto saattaa falskaa. Mulla oli kuitenkin mukana vielä omat verkkarit, imetyspaita ja villis... Oli kivempaa olla omissa vaatteissa kun vieraat kävivät ja kahviossakin oli kivempi olla "siistimmissä" vaatteissa.

Mutta... Ihan miten itse tykkäät!

Yhteistyössä