Mitä vaatteita vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elovauva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elovauva"

Vieras
Äitiyspakkaus olemassa ja LA 14.08.. Vaateliikkeet täytnnä jotain tarjousvaatteita mut lähinnä kesävaatteita eli voiko pienelle vauvalle vielä elokuussa jotain kesävaatteita päälle laittaa? Tosi huono muisti itellä millainen sää on elokuussa :D Mitä vaatteita sairaalasta pois lähtiessä vauvalle? Vaikeaa on, paljon helpommin vaatteita tiesi ostaa esikoiselle koska oli talvi!

eikös ne ole luvanneet pitkää kesää, eli lämpöä pitäisi piisata vielä pitkälle elokuuhun. mutta tiedä nyt.. voihan kesävaatteita ostaa ainakin sitten sisäkäyttöön :)

Ehdottaisin pitkähihaisia bodyja ja ohuita (puoli)potkareita. Ainakin meiän vauvalle oli äp:n vaatteet ihan jättisuuria heti synnyttyä.. Ja kotiutumisvaatteiksikin (ainakin autolla liikkuessa) riittänee pitkähihanen body ja (puoli)potkarit,myssy päähän ja vaikka joku peitto päälle jos viileä päivä. Elokuussahan voi hyvin olla kunnon helle,tai luokkaa +10 ja vesisade..

Ei kannata ostaa lyhythihaisia ainakaan. Eri paksuisia pitkähihaisia ja -lahkeisia, lämmittävä huppari, jotain fleeceä jne. Jalkoihin nahkatossut syksyn tuulia varten. Vähänhän sen vauvan kanssa tulee kodin ulkopuolella liikuttua ihan ekoina viikkoina ja pian onkin sitten syksy. Vaunuissa ja kaukalossa pärjää kuitenkin aika vähällä, peittoa ja makuupussia sitten vaan päälle tarpeen mukaan.

Mulla LA 11.8 ja hankin lyhythihaisia bodeja 1 kpl 50 cm ja 1 kpl 56 cm vähän niinkun varalle jos nyt on vielä helteitä, mut muut on kyllä ihan pitkähihasia. Meneehän ne sitten vaikka sisällä ja yöllä jos ei muuten. Toinen oli alesta 2 e ja toinen kirpparilta 0,50 e niin et en mitään hirveetä tappioo tehny jos ei tuukaan käytettyä :) Kyllä mun mielestä puuvillaset pitkähihaset on ihan hyvä vasta syntyneeellä kesälläkin varsinkin siinä vaiheessa kun tulee vasta sairaalasta... Ja kyllä me ainakin meinataan vauvan ja hänen isosiskonsa kanssa ulkoilla ihan heti viikon päästä kun vauvan saa viedä ulos... Siihen hommaan oon hankkinu 56 cm:n nallehaalarin ( en nyt tietenkään laita sitä hellekeleillä )

Yhteistyössä