Mitä vähähiilarisessa ruokavaliossa saa siis syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Ja siis juu tiedän, että peruna, leipä, pasta ja sokeri pois. Mutta siis esim. mitkä kasvikset ja vihannekset on hyviä? Entä saako hedelmiä syödä?

Lihaa ja kalaa saa syödä. Mutta saako syödä miten paljon vaan?

Mitä juustoja saa syödä?

Entä rasvat?

Saako syödä esim. majoneesia vaikka kuinka paljon?

Ja siis pitääkö kuitenkin laskea kaloreita?

Ja älkää laittako sitä karppien nettioisoitetta: en ole just näihin löytänyt sieltä vastausta.

Ei yleensä hedelmiä, koska niissä on paljon hiilareita. Kato vaikka finelin sivuilta paljonko missäkin ruoka-aineessa on mitäkin. Ja mihin vedät rajan niiden hiilihydraattien suhteen, montako grammaa aiot sisällyttää ruokaasi päivässä.

Munia, kalaa, lihaa, voita, pekonia, vihreitä kasviksia, salaattia, rasvaista turkkilaista jogurttia, rasvaisia/keskirasvaisia juustoja, munia, vähän rahkaa... Ota esimerkkiruokia ihmisiltä mitä syövät. Esim. munakas aamupalaksi ja kahvia kermalla... lounas lihaa ja vihreitä kasviksia tai salaattia, välipala turkkilaista jogua ja pähkinöitä tms.

Voihan sitä koettaa syödä niin paljon kuin pystyy :) mut ähky tulee yleensä. Harvemmin voi ylimäärin kiskoa ruokaa tuolla ruokavaliolla.

en ole ap, mutta minua kiinostaa miksi karppaajat juovat kahvin kermalla? Onko rasvaton maito jotenkin huono juttu? meinasin itsekin kokeilla karppaamista, mutta tuo kermakahvi kyllä tökkii...

ei karpatessakaan saa syödä yli kulutuksensa tai lihoo. juju vaan on siinä että karpin ruokavalio on niin raskas ettei normaaliruokahaluinen jaksa syödä yli kulutuksensa eikä kaloreiden laskeminen ole sitten yleensä tarpeen. toisaalta sekin onnistunee jollain majoneesin ylenmääräisellä kulutuksella, joten sellaisia asioita pitäisin silmällä.

Eli siis vaikka karppaan, pitää silti laskea kaloreita?

Mä olen ajatellut, että karppaaja saa tyyliin illalla vetää voita ja lihaa miten paljon haluaa ja dippailla kurkkua majoneesiin telkkaria katsellessa mielin määrin...

Ja oon kanssa miettinyt, että miks pitää syödä just kermaa ja voita. Mikä vika on oliiviöljyssä ja rasvattomassa maidossa?

[QUOTE="hmm";23479365]ei karpatessakaan saa syödä yli kulutuksensa tai lihoo. juju vaan on siinä että karpin ruokavalio on niin raskas ettei normaaliruokahaluinen jaksa syödä yli kulutuksensa eikä kaloreiden laskeminen ole sitten yleensä tarpeen. toisaalta sekin onnistunee jollain majoneesin ylenmääräisellä kulutuksella, joten sellaisia asioita pitäisin silmällä.[/QUOTE]

Moni karppi on kylläkin sanonut, että karpatessa tullut enemmän kaloreita kuin aiemmin ja silti laihtuu. Yleensä karpit ei laske kaloreita, vaan hiilareita. Jotkut taas yhdistelevät noitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja läski (ap);23479434:

Mä olen ajatellut, että karppaaja saa tyyliin illalla vetää voita ja lihaa miten paljon haluaa ja dippailla kurkkua majoneesiin telkkaria katsellessa mielin määrin...

Ja oon kanssa miettinyt, että miks pitää syödä just kermaa ja voita. Mikä vika on oliiviöljyssä ja rasvattomassa maidossa?

saisit noista kyllä terävämpää tietoa karppifoorumeilta kuin täältä. Täällä ei juuri osata erottaa hiilaria proteiinista...

kermassa on vähemmän hiilareita kuin maidossa ja voissa vähemmän kuin kasvisöljyssä. uskon kumminkin ettet hirveän paljon jaksa paljasta lihaa syödä, että käytännössä saat syödä niin paljon kuin haluat. mutta muistathan että sen lihan on oltava esimerkiksi täyslihapihviä eikä missään nimessä kaupan jauhelihapihviä tai grillimakkaraa yms.

[QUOTE="jaaha";23479439]Moni karppi on kylläkin sanonut, että karpatessa tullut enemmän kaloreita kuin aiemmin ja silti laihtuu. Yleensä karpit ei laske kaloreita, vaan hiilareita. Jotkut taas yhdistelevät noitakin.[/QUOTE]

se on suht yleinen mielikuva ihmisillä, koska he eivät laske kaloreitaan vaan tulee vain sellainen tuntu että nyt niitä tulee reippaasti yli kulutuksen kun syödään raskasta ruokaa. jos ihminen syö yli kulutuksensa ja laihtuu, hänellä on jokin vakava sairaus, sillä se ei ole normaalitapauksessa biologisesti mahdollista.

Mikä vika on oliiviöljyssä ja rasvattomassa maidossa?

No se että rasvaton maito on rasvatonta. :D Voihan sitä kohtuuden kanssa käyttää, itse laitan kahviin kevytmaitoa eikä oo karppausta estänyt.

Yhteistyössä