Mitä väliä niillä gigatavuilla on? ps3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie vaan"

Vieras
Olen aikeissa ostaa lahjaksi tuon ps3 pelikoneen ja sitä myydään eri tavuisina ja mä en ymmärrä että mitä hyötyä niistä on. Osaisiko joku valaista mua että kannattaako maksaa enemmän noista tavuista ja että mitä ihmettä niillä tekee?

täytyyhän ne pelitkin tallentaa jotta niitä voi jatkaa jälkikäteen - en usko että monikaan (toivottavasti) pelaa peliä kerralla läpi asti.
uusissa koneissa (meillä xbox360) voi kytkeä koneen nettiin ja sitä kautta ostaa pelejä sinne kovalevylle jolloin varsinaisia pelilevyjä ei tarvita.

Kun on tota tallenustilaa niin voi tallentaa pelejä muistiin. Eli ei tarvi joka kerta alottaa alusta sitä pelaamista. Sama idea kun siirrät kamerasta kuvat koneelle niin ne jää sinne kiintolevylle talteen eikä niitä enää ens kerralla tarvii siirtää uudestaan.. Okei vähän hölmö vertaus, mutta varmaan tajusit mitä tarkotan?
Ennen toi tallennustila oli muistikortti, mikä oli pelikoneiden etupaneelissa ja sitä pysty siirteleen.. Nykyään laitetaan kerralla kunnolla tallennustilaa, joka on samanlainen kiintolevy mitä löytyy läppäreistä.

Ok, kiitos :) Eli on varmaan hyvä ostaa sitten se missä on eniten tilaa? Vitsit kun tekniikka menee eteenpäin ja mä olen ihan junasta jäänyt :D Onneksi on näitä palstoja jotka auttaa :)

Niin jo pojat voivat tallentaa sinne pelitilanteita ja koko pelejäkin. Niitä on sitten mukavampi ja nopeampi käyttää. Ja sitten on vielä niin, että kavereiden kanssa vertaillaan, että "mullapa onkin niiin iso kovalevy".

Noh, kaipa tää pojalle menee. Miehelle olen lahjaa ostamassa, ei tarvitse sitten sitä blu-ray soitinta ostaa erikseen kun tämä pyörittää ne samalla. En tahdo tv-tasolle enää montaa laitetta joten kaksi yhdellä iskulla kelpaa :D

hei odota! pelkät tallennukset eivät vie edes yhtä gigaa.

Gigoja tarvitaan jos pelejä asentaa kovalevylle tai ostaa elokuvia, pelejä playstation storesta, musaa tai vaikka lisäsisältöä peleihin. Yksi peli vie 100 megatavua - muutaman gigan.

Mutta huom. Musaan ja tv-ohjelmien tallentamiseen saat tietokoneeseen halvemmalla 500gig tilaa kuin mitä jos ostat kalliimman pleikan.

Lasten pelit ei asennusta vaadi ja jos et aio elokuvia ja sarjoja ostaa pärjäät halvimmalla.

Yhteistyössä