Mitä vauvalle ulos vaunuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tajua tätä tuulee kylmästi poittia. Siis meillä ainakin vauva on siellä vaunukopassa eikä sinne mitenkään kovasti tuule. Ainakin sulla nuo vaatteet riitävät, itse olen laittanut vähän vähemmän näillä plussakeleillä. Mitä jos tulee nyt sitten vaikka -15 pakkasta ja kylmä tuuli, mitä silloin laitat vauvasi päälle? Nämä lämpimät talvikelit kyllä hämää, pitää myöntää!
Meidän vauvalla oli body, housut, äp toppapuku, töppöset, rukkaset, kauluri ja villakypärämyssy. Makuupussi kyllä, mutta melkein kokonaan auki.

Ihan muuna huomiona niin meidän neubolantäti ilmoitti vauvalle ulkoilun pakkasrajaksi -10astetta. Ote kyllä oon pitänyt -15 asteeseen saakka mutta jos on -15 ja tuulee niin en tosiaan pitkäksi aikaa vauvaani laita ulos nukkumaan.

Mä oon käyttäny toppahaalaria ja äp makuupussia. Neulottu villalakki ilman aluslakkia kun huppu on kuitenkin. Käsiin ja jalkoihin en oo laittanu mitään kun haalarissa on kädet ja hihat ummessa. Hybin on pärjätty. Lähellä nollaa äp makuupussi kiinni, jos on 4-5 astetta plussaa niin makuupussi auki.

Nyt siirtyin käyttämään äp toppahaalaria ja se on vissiin aavistuksen lämpimämpi kuin tuo pienempi kun vauva on ollu hieman hikinen ulkoilun jälkeen(tosin parina viime päivänä täällä on ollu se plus viis astetta.

Viisastelijoille; koettekaas itse mennä nukkumaan tuonne ulos näillä keleillä? Pysyttekö lämpiminä?
Kyllä kuulkaas nyt on talvi, mitä ihmettä nää viisastelijat sanoo että mitä sitten laitat kun on -15 astetta pakkasta? No sitten laitetaan samat kamat, mutta väliin villahaalari. Jos edes mennään pienen vauvan kanssa ulos... Ja -10 sama juttu; villahaalari sinne toppahaalarin alle. Voi jestas.

Kauheen paksusti te puette.. Meillä sisävaatteet, kudottu villahaalari, sisälapaset+ villalapaset, kahdet villasukat, puuvilla myssy + villamyssy, villapeitto ja äp makuupussi kiinni. Lämpöä ulkona +2. Jos oon yhtään enempää näillä keleillä laittanut päälle niin on ollut ihan hikinen.

[QUOTE="pöp";29436045]Kauheen paksusti te puette.. Meillä sisävaatteet, kudottu villahaalari, sisälapaset+ villalapaset, kahdet villasukat, puuvilla myssy + villamyssy, villapeitto ja äp makuupussi kiinni. Lämpöä ulkona +2. Jos oon yhtään enempää näillä keleillä laittanut päälle niin on ollut ihan hikinen.[/QUOTE]

Kyse on pukemisen yksinkertaisuudesta.. Paljon helpompi vaan vetää se äp toppahaalari päälle ja lakki päähän ja menoksi. Pitää sitten vaunukopan suojaa auki jos näyttää että on kuuma. Varmasti pärjää kahdella villakerroksella yms ihan yhtä hyvin mutta siinä on tolkuttomasti pukemista.

Yhteistyössä