Mitä vikaa / mitä muuttaisit tästä työhakemuksestani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
Olen hakenut nyt useaan paikkaan enkä edes haastatteluun ole päässyt..mikä mättää niin pahasti?

*******( nimike johon haen)

Haen Teillä vapaana olevaa **** paikkaa, koska olen erittäin kiinnostunut kyseisestä paikasta sekä valmis tarttumaan uusiin työelämän haasteisiin. Tällä hetkellä olen kotona hoitovapaalla 2 - ja 6-vuotiaiden lasten kanssa sekä teen samalla viikonlopputöitä******Työn kuvaani kuuluu aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan laitto 30 vanhukselle, joista osalla on erikoisruokavalioita. Teen työtä yksin, joten olen tottunut itsenäiseen ja kiireiseen työhön. Jo opiskeluaikoina pidin erityisesti suurkeittiötyöskentelystä, joten kyseinen työpaikka sopisi minulle erittäin hyvin. Uskon, että innokkuudesta, motivaatiosta ja monipuolisesta työkokemuksesta, jota olen saanut eri työpaikoissa sekä työharjoitteluissa olisi Teillekin suurta hyötyä.

Olen suorittanut 2004-2007 ruoka-ja asiakaspalvelun tutkinnon ****:ssa. Ammatiltani olen*****. Menestyin opinnoissani erinomaisesti, saaden myös stipendin. Työharjoittelupaikoissa sain positiivista palautetta reippaudesta, organisointikyvystä, oma-aloitteisuudesta ja yhteistyökyvyistä. Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta, joka on keittiöalalla tärkeää. Mieluiten työskentelen itsenäisesti, mutta tulen myös hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja viihdyn asiakkaiden kanssa.

Toivon, että otatte minuun yhteyttä.

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV

mun silmään särähti toi mieluiten työskentelen itsenäisesti, olisiko parempi kääntää toi toisinpäin eli tulen toimeen muiden ihmisten kanssa ja daadaa sit laittais et minulta luonnistuu hyvin myös työskentely itsenäisesti tai jtn...

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Ainakin kauheasti pilkkuvirheitä jos ei muuta. Ja toi "haen paikkaa koska olen erittäin kiinnostunut siitä" kuulostaa kyllä harvinaisen typerältä. :)

Nyt mä kyllä tunnustan täydellisen tyhmyyteni, mutta missä näet kauheasti niitä pilkkuvirheitä? Jos ihan tarkasti viitsisit kertoa? Ja mitä voi laittaa tuohon miksi haen paikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
mun silmään särähti toi mieluiten työskentelen itsenäisesti, olisiko parempi kääntää toi toisinpäin eli tulen toimeen muiden ihmisten kanssa ja daadaa sit laittais et minulta luonnistuu hyvin myös työskentely itsenäisesti tai jtn...

Kiitti vinkistä, senhän voisi kääntää toisin päin :)a

Alkuperäinen kirjoittaja älä:
laita työhakemulkseen että olet koton lasten kanssa vaan kerrot vain että teet viikonloppuja ja siitä työstä.

Olen kyllä ajatellutkin että onkohan tuo hoitovapaa semmonen joka heti karsii pois. Jos ajattelevat että olen sitten pois lasten takia töistä jne

Mä en ehkä laittaisi ihan heti alkuu tota, että "Tällä hetkellä olen kotona hoitovapaalla 2 - ja 6-vuotiaiden lasten kanssa..." vaan johonkin hakemuksen loppupuolelle ja siihen lisäksi jotain tyylin, että olen siis valmis aloittamaan uudessa työpaikassa lyhyelläkin varoitusajalla.

Hmmm...muutenkin toi hakemuksen alku ei ehkä jotenkin oikein herätä mielenkiintoa ja innosta lukemaan eteenpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Uskon, että.... tohon väliin ei tuu pilkkua, muuta en löytäny paitsi (Teillekin suurta hyötyä. ) ei tuu isoa kirjainta ku ei oo pistettä edes.. heh heh

Juu en minäkään muuta löytänyt...Ja kyllähän Teille kirjoitetaan isolla, kun tarkoitetaan "isompaa" tahoa

*******( nimike johon haen)

Haen **** paikkaa. Olen erittäin kiinnostunut kyseisestä paikasta sekä valmis tarttumaan uusiin työelämän haasteisiin. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla 2 - ja 6-vuotiaiden lasten kanssa sekä teen samalla viikonlopputöitä******. Työhöni kuuluu aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan valmistaminen 30 vanhukselle, joista osalla on erikoisruokavalioita. Teen työtä yksin, joten olen tottunut itsenäiseen ja kiireiseen työhön. Jo opiskeluaikoina pidin erityisesti suurkeittiötyöskentelystä, joten kyseinen työpaikka sopisi minulle erittäin hyvin. Uskon, että innokkuudesta, motivaatiosta ja monipuolisesta työkokemuksesta, jota olen saanut eri työpaikoissa sekä työharjoitteluissa olisi suurta hyötyä ****** työn hoitamisessa.

Olen suorittanut 2004-2007 ruoka-ja asiakaspalvelun tutkinnon ****:ssa. Ammatiltani olen*****???? (koulutukseltani?) . Menestyin opinnoissani erinomaisesti, saaden myös stipendin. Työharjoittelupaikoissa sain positiivista palautetta reippaudesta, organisointikyvystä, oma-aloitteisuudesta ja yhteistyökyvyistä. Pidän nopeasta työtahdista, itsenäisestä työskentelystä sekä keittiöalan monipuolisesta työstä. Tulen myös hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja viihdyn asiakkaiden parissa.

Kerron mielelläni lisää itsestäni.

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV

Tässä muutamia korjauksi, vois tuota vieläkin hioa, mutta nopeasti korjasin nuo :)

Tuossahan on pilkku suunnilleen jokaisen konjuktion edessä. Muistelepa vaan sitä että ja sekä että -kä eli tai joko tai jne. -rimpsua koulussa. Sitten vaan pilkkuja harventamaan.

Tässä pikainen muokkaus, mutta kieltiasua pitää vielä yksikertaistaa. Nykyään työhakemuskaan ei saa olla kapulakieltä, mutta sen pitää olla sujuva.

Olen erittäin kiinnostunut teillä avoinna olevasta ***** paikasta. Tällä hetkellä olen kotona hoitovapaalla 2 - ja 6-vuotiaiden lasten kanssa, mutta teen samalla viikonlopputöitä******Työn kuvaan kuuluu aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan laitto 30 vanhukselle. Osalla vanhuksista on erikoisruokavalio. Teen työtä yksin, joten olen tottunut itsenäiseen ja kiireiseen työhön. Avoinna oleva työpaikka sopisi minulle erittäin hyvin myös siksi, että jo opiskeluaikoina pidin erityisesti suurkeittiötyöskentelystä. Uskon, että innokkuudesta, motivaatiosta ja monipuolisesta työkokemuksesta useissaeri työpaikoissa sekä työharjoitteluissa olisi Teillekin suurta hyötyä. Tunnen olevani erittäin valmis tarttumaan uusiin työelämän haasteisiin.

Olen suorittanut 2004-2007 ruoka-ja asiakaspalvelun tutkinnon ****:ssa. Ammatiltani olen*****. Menestyin opinnoissani erinomaisesti. Työharjoittelupaikoissa sain positiivista palautetta reippaudesta, organisointikyvystä, oma-aloitteisuudesta ja yhteistyökyvyistä. Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta, joka on keittiöalalla tärkeää. Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja viihdyn asiakaspalvelussa, mutta hallitsen myös yksin työskentelyn.

Toivon, että otatte minuun yhteyttä.

Ystävällisin terveisin,

LIITTEET

CV
[/quote]

kerro että vanhuksilla erikoisruokavalioita se pois (lukija käsittää että pidät tyhmänä tai hakija tyhmä, koska aivan varmasti 30 vanhukseen kuuluu erikoisruokavaliolla olevia ja sen lisäksi kukaan ei pidä nopeasta työtahdista vaan voit kertoa saaneesi palautetta reippaudesta ja nopeudesta.

Toi kuulostaa vähän jotenkin lapselliselta koko hakemus. En tarkoita pahalla. Se vaan kalskahtaa sellaiselta ysiluokkalaisen kirjoittamalta ja siellä kyllä on sekä pilkkuvirheitä että ihan kieliopillisia virheitä.

Aloittaisin kertomalla koulutuksesta ja sitten työkokemus siihen perään. Jättäisin turhat yksityiskohtaiset lätinät pois, esim. "aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan laitto 30 vanhukselle" Kerro työnkuvastasi yksinkertaisemmin. Samoin opiskeluaikaiset jutut pois, varsinkin kun opinnoistasi on jo muutama vuosi.

"Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta, joka on keittiöalalla tärkeää." Mieti näitä lauseita. Tämähän tarkoittaa, että "monipuolinen työnkuva on keittiöalalla tärkeää". Tarkoitit kuitenkin varmaan, että pidät nopeasta työtahdista.

Tällaiset voi vaikuttaa pikkujutuilta, mutta on kuitenkin tärkeitä! Tällä tekstillä annat sen ihan ensimmäisen vaikutelman itsestäsi.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Bla-bla:
Toi kuulostaa vähän jotenkin lapselliselta koko hakemus. En tarkoita pahalla. Se vaan kalskahtaa sellaiselta ysiluokkalaisen kirjoittamalta ja siellä kyllä on sekä pilkkuvirheitä että ihan kieliopillisia virheitä.

Aloittaisin kertomalla koulutuksesta ja sitten työkokemus siihen perään. Jättäisin turhat yksityiskohtaiset lätinät pois, esim. "aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan laitto 30 vanhukselle" Kerro työnkuvastasi yksinkertaisemmin. Samoin opiskeluaikaiset jutut pois, varsinkin kun opinnoistasi on jo muutama vuosi.

"Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta, joka on keittiöalalla tärkeää." Mieti näitä lauseita. Tämähän tarkoittaa, että "monipuolinen työnkuva on keittiöalalla tärkeää". Tarkoitit kuitenkin varmaan, että pidät nopeasta työtahdista.

Tällaiset voi vaikuttaa pikkujutuilta, mutta on kuitenkin tärkeitä! Tällä tekstillä annat sen ihan ensimmäisen vaikutelman itsestäsi.

Tsemppiä!

Sitten hakemus kyllä supistuu aivan mahdottoman pieneksi, koska en ole ollut töissä valmistumisen jälkeen kuin viikonloppuja...Ja valitettavasti tosiaan olen tehnyt työhakemuksia viimeksi koulussa ja nyt katsoin netistä mallia perushakemukseen. En siis tiedä millaisia tämän päivän hyvät hakemukset ovat. Voin onneksi lohduttautua sillä, ettei työpaikan saanti ole kovin tärkeää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bla-bla:

Voi kirjoittaa myös, että "Pidän nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta, mikä on keittiöalalla tärkeää." Tällöin tarkoitetaan, että keittiöalalla on tärkeää, että työntekijä pitää nopeasta työtahdista ja monipuolisesta työnkuvasta.

Ensinnäkin hakemus on liian pitkä. Moniin paikkoihin on tälläisenä aikana satoja hakijoita eikä kukaan jaksa lukea näin pitkiä sepustuksia. En laittaisi hoitovapaasta ja lapsista mitään.

Yhteistyössä