mitä voi tehdä ku ex(lapsen isä)uhkailee kaikella. sanoo että hakee pojan klo.5 jos ei käy niin sit mennään oikeuteen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti84

Vieras
..kaikesta sanoo noin. reissuun poika lähdössä isänsä kanssa 3päiväksi niin siitäkin isä sanoi että jos ei käy minulle ne hänen sanomat päivät, niin oikeudessa tavataan. EI TÄTÄ JAKSA: MInulla siis yksinhuoltajuus ja hän uhkaa oikeudella, tarkoittaa että hän uhkaa että vie lapsen huoltajuuden minulta. tämä niin raskasta, täytyykö kuunnella vain uhkauksia vai mitä tässä tehdä?

soitappas sosiaalitoimistoon tai lakimies puhelimeen ja kysäse.eipä ole normaalia tollanen vouhakaaminen.ja jos ei muuta niin v.ituttaisi kuunnella tollasta.eriasia jos olisit kieltänyt ym

mitäpä jos sanoisit että mennään vaan...
Tai vaihtoehtoisesti voisit alkaa raportoimaan uhkauksista lastenvalvojalle tai sosiaaliviranomaisille, ja sitten sanoa exälle että mennään vaan oikeuteen...
Ei se niin yksinkertaista ole että joku vaan tulee ja vie huoltajuuden.. ja varsinkin jos käyttäytyminen on noin lapsellista.

ottasin sinuna lastenvalvojaan yhteyttä!

ei ole exällä oikeutta puhua/uhkailla noin,varsinkin jos sinulla yksinhuoltajuus :o

onko teillä paperilla mitään..?? siis sopimuksia lapsen tapaamisista?

Lastenvalvojalle tai sossuun lastensuojelu työntekijälle soittaisin mie tuolalsesta. Tosi kurjaa toimintaa tuollainen. Tosin tuskinpa hän mitään hyötyisi jos oikeutta alkaisi käymään ko. asiasta

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Nuo on höpöhöpöä, joistakin on kiva uhkailla tyyliin, että käräjillä tavataan..........soita lastenvalvojalle ja kerro tilanne, pyydä juttelemaan exäsi kanssa.

niin.. no ehkä pitäis jättää kuuntelematta.. ex uhkaa että näyttää tekstiviestit mitä oon lähettän hälle ja niiden avulla saa lapsen. ja tekstiviestit on meidän suhdettamme koskevia, silloin kun hän jätti minut toisen takia niin olin aika rikki. mutta ei kai se huonoa äitiä minusta tee kun kaipasin silloin ja olin mustis hänen uudesta suhteestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti84:
Nuo on höpöhöpöä, joistakin on kiva uhkailla tyyliin, että käräjillä tavataan..........soita lastenvalvojalle ja kerro tilanne, pyydä juttelemaan exäsi kanssa.

niin.. no ehkä pitäis jättää kuuntelematta.. ex uhkaa että näyttää tekstiviestit mitä oon lähettän hälle ja niiden avulla saa lapsen. ja tekstiviestit on meidän suhdettamme koskevia, silloin kun hän jätti minut toisen takia niin olin aika rikki. mutta ei kai se huonoa äitiä minusta tee kun kaipasin silloin ja olin mustis hänen uudesta suhteestaan?

No, eipä tee. Soita lastenvalvojalle, että turha kiusaaminen loppuu, muuten on varmaan loputon tie, kunnes ex keksii uuden harrastuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
ottasin sinuna lastenvalvojaan yhteyttä!

ei ole exällä oikeutta puhua/uhkailla noin,varsinkin jos sinulla yksinhuoltajuus :o

onko teillä paperilla mitään..?? siis sopimuksia lapsen tapaamisista?

on paperilla 2 iltana viikossa tapaaminen, mutta niitäkin hän haluaa nyt lisää, ihan vaan minun kiusakseni.

no ei todellakaan tee! jätä ihan omaan arvoonsa nuo jutut, se tyyppi voi mennä ihan rauhassa oikeuteen tai mihin haluaa eikä tule voittamaan sillä yhtikäs mitään. hän petti ja jätti sinut (ja lapsen?), et sinä häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:

no ei todellakaan tee! jätä ihan omaan arvoonsa nuo jutut, se tyyppi voi mennä ihan rauhassa oikeuteen tai mihin haluaa eikä tule voittamaan sillä yhtikäs mitään. hän petti ja jätti sinut (ja lapsen?), et sinä häntä.

pelottaa uhkailu. se on raskasta.

Uhkaa takaisin. Sano, että oikeus päättää, ettei mies saa tavata lasta olllenkaan, kun joutuu siinä kuuntelemaan noita uhkailuja ja tulee pahalle mielellle. Ties vaikka saa jotain psyykkisiä oireita, jollei isän uhkaavat puheet lopu. (tuskin oikeasti saa, mutta voit sanoa niin sille exälle.)

niin siis, hän jätti minut jo odotusaikana. tää uhkailu on saanut oman mielen vain niin surulliseks, pelkään omassa kotonakin että mitähän hän tekee seuraavaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uhkaa takaisin. Sano, että oikeus päättää, ettei mies saa tavata lasta olllenkaan, kun joutuu siinä kuuntelemaan noita uhkailuja ja tulee pahalle mielellle. Ties vaikka saa jotain psyykkisiä oireita, jollei isän uhkaavat puheet lopu. (tuskin oikeasti saa, mutta voit sanoa niin sille exälle.)

ja isä vielä lapsen kuullen uhkailee, haukkuu ja alistaa. lapsikin jo reagoi ja sanoo että ei halua isää nähdä..

Menette lastenvalvojalle ja sovitte tarkat päivät milloin isä tapaa lastansa. Muuhun sinun ei tarvitse suostua.
anna toisen uhkailla niinpaljon kuin haluaa. ei hän joittenki tekstiviestien perusteella mitään voita. sinulla on yksinhuoltajuus ja pysyy ellet alkoholisti narkkariksi heittäydy.
Varmasti raskasta aikaa sinulla, käy juttelemassa lastenvalvojan kanssa ja jos mahdollista niin lakimiehen niin saat painoa pois harteiltasi. Huomaat ettei sinulla ole mitään pelättävää.

mikä olisi paras tapaaminen isälle tässä tilanteessa? Kuinka usein? Entä miten jos hän lähtee hakemaan yhteishuoltajuutta? Voiko sitä saada ja miten ja millanien prosessi?

niin siis, hän jätti minut jo odotusaikana. tää uhkailu on saanut oman mielen vain niin surulliseks, pelkään omassa kotonakin että mitähän hän tekee seuraavaksi..

tuollaista uhkailua ei tarvitse kuunnella, ei kenenkään! ota yhteyttä lastenvalvojaan ja kerro asiasta, hän juttelee exäsi kanssa ja jos ei ääni muutu kellossa niin tapaamiset vähenevät.. ja se on fakta, ei mitään uhkailua.

Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
Menette lastenvalvojalle ja sovitte tarkat päivät milloin isä tapaa lastansa. Muuhun sinun ei tarvitse suostua.
anna toisen uhkailla niinpaljon kuin haluaa. ei hän joittenki tekstiviestien perusteella mitään voita. sinulla on yksinhuoltajuus ja pysyy ellet alkoholisti narkkariksi heittäydy.
Varmasti raskasta aikaa sinulla, käy juttelemassa lastenvalvojan kanssa ja jos mahdollista niin lakimiehen niin saat painoa pois harteiltasi. Huomaat ettei sinulla ole mitään pelättävää.

Kiitos. Tämä on raskasta! Minun lisäksi vanhemmilleni, jotka saavat pelätä minun jaksamiseni puolesta. Ja lisättäkööt, mies ollut väkivaltainen minua kohtaan ja niistä ollen ilmoittanut lastensuojeluun(hän siis lapsen nähden lyönyt, tukistanut ja potkinut).

Ota sinä todisteita isän käytöksestä. Jos pystyt niin nauhoita keskustelut ja säästä tekstiviestit. Ja jos et pysty nauhoittaan niin juttele tekstiviestien välityksellä ja säästä viestit. vaikka ei näilläkään isän tapaamisoikeutta pysty eväämään mutta voit ainakin näyttää lastenvalvojalle ym millaisesta miehestä on kyse. ei todisteista ainakaan haittaa ole.

On mahdollista valvottuihin tapaamisiin jolloinka sinun ei tarvitse olla lapsen isän kanssa missään tekemisissä.
Kyllä näihin apu löytyy älä huoli. sinun täytyy vain keskustella jonkun kanssa. Lakimiehestäkin olisi apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
On mahdollista valvottuihin tapaamisiin jolloinka sinun ei tarvitse olla lapsen isän kanssa missään tekemisissä.
Kyllä näihin apu löytyy älä huoli. sinun täytyy vain keskustella jonkun kanssa. Lakimiehestäkin olisi apua.

kiitos <3. en ole uhkaillutkaan takasin, mutta haluan nyt todella että tää loppuu ja kun isä hakee lastansa niin ei mitään ongelmia ole.

omaa kokemusta: olen ollut lapsen syntymästä asti yksinhuoltaja. Lapsen ollessa 5-vuotias lapsen isä rupesi kanssa kiristämään oikeudella ja kaikella mahdollisella. Oikeuteen meno ei tapahdu ihan hetkessä. Sitä ennen lastenvalvoja tai joku viranomainen tekee noin viisi käyntiä kummankin vanhemman luona ja tekee oman lausuntonsa jonka perusteella mennään oikeuteen jos mennään, näin minulle ainakin sanottiin aikanaan. Meillä kuitenkin auttoi tiukka tapaamissopimus jonka kävimme tekemässä lastenvalvojan luona siinä esim. mainittiin kellonajoista lähtien kaikki mahdollinen ja jos ei siihen kellon aikaan ollut hakenut niin ei tarvinnut koko viikonloppuna tulla hakemaan, tai tuonut sovittuun aikaan niin siitä tuli etukäteen sovittu (saneltu) sanktio. Eli ota yhteyttä lastenvalvojaan.