Mitä voi tehdä ovulaation aikaansaamiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipinä

Vieras
Eli siinäpä se kysymys oli. Jännään tässä taas, pääsisimmekö pas:iin luonnolliseen kiertoon. Tässä kierrossa en ovuloinut, nyt on jo kp 37, eikä tietoakaan menkoista. :headwall:
Monesta viestiketjusta olen lukenut vinkkejä siitä, mitä ei saa tehdä (esim. syödä tulehduskipulääkkeitä). Ajattelin, että pistetäänkö pinoon kaikki vinkit mitä voi tehdä tai ei saa tehdä, että ovulaatio tulisi. Moni muukin varmasti painii saman asian kanssa.
Mitä muuten luulette, minulla on varmaan koko ajan pieni tulehdus akillesjänteessä, kun on melkein koko ajan kipeä. Voisiko se estää ovulointia?? En ole uskaltanut käyttää siihen tulehduslääkegeeliä, jos sekin estää munasolun kehittymisen.
Kaikki tuntuu vaikuttavan kaikkeen. :attn:

Vähän hankalaahan tuo oviksen aikaansaaminen luomukonstein on, jos sen kanssa on ollut ongelmia :/ Jos on ylipainoa niin laihduttamaan. Itselläni johtuu todennäköisesti juuri ylipainosta tuo ovuloimattomuus.

Tuohon akillesjänteen kipuun voit ottaa huoletta parasetamolia sisältäviä kipulääkkeitä ja -geelejä. Ei auta tulehdukseen, mutta kipua helpottaa. Kipu kannattaa hoitaa, koska sekin on yksi stressitekijä, joka saattaa sotkea kiertoa ja ovista.

Plussaonnea siulle :heart:

Kiitos toivotuksista, jospa tehoaisi. Ylipainoa ei ole, joten laihdutus ei ole keino. Meillä on yksi luomulapsi, joten aivan "toivoton tapaus" minun ei pitäisi olla, mutta toista on nyt yritetty jo yli viisi vuotta. Ovuloin välillä ja välillä en, joten haluaisin tietää, mitä kenellekin on mainittu asioina, jotka voivat ovuloinnin estää. Niitä voisi sitten yrittää välttää.
Tuo akillesjänne on raivostuttava, jo vuosia vaivannut ongelma. Kipeytyy nykyään jo tavallisesta lenkkeilystä, ja hermot menee. Ei viitsisi vielä alle kolmikymppisenä lopettaa jalkaisin liikkumista. \|O Nyt tuli vain mieleen, että jos kehossa on jatkuva tulehdustila, voihan sekin estää lapsen saannin. ja jalka tuskin paranee ilman leikkausta, ja leikkaukseen pääsy olisi täysin utopistista näillä jonoilla, joten :headwall:
Klinikalle tullaan töihin ensi viikolla, joten pitääpä soittaa ja kysäistä tuosta mahdollisesta yhteydestä.

Omasta tapauksestani voin sanoa, että joillakin ihmisillä liika urheileminen voi vaikuttaa kuukautiskiertoon ja johtaa ovuloimattomuuteen. Minulla se on ollut todennäköisesti syynä megapitkiin kuukautuskiertoihin.

Kuten ylipaino myös alipaino voi vaikuttaa ovuloimattomuuteen. On todettu, että painoindeksin ollessa alle 19 raskaaksi tulo pitkittyy jonkin verran. Itselläni on indeksi 18, vaikka olen täysin normaalin kokoinen, en siis kärsi syömishäiriöistä tai ole sairaalloisen laiha. Pienikokoinen vain. Lääkäri kuitenkin patisteli lihotuskuurille sillä minullakin on ovulaation kanssa ongelmia, vaikka kk:t tulevatkin säännöllisesti. Kova urheilu tietysti voi aiheuttaa ovuloimattomuutta juuri tuosta syystä, että paino putoaa liiaksi.

Mulla myös viitattiin painoindeksin osallisuuteen ovuloimattomuuteeni. Se on tällä hetkellä 18.5, ja hoidon alussa vähän alle 18. Urheilen paljon, joten kehotettiin vähentämään sitä , erityisesti vaihtamaa rankimpia lajeja kevyempiin. Olen nyt sitten puolen vuoden verran uinut juoksemisen sijaan yms. Lähinnä rasvaprosenttia pitäisi saada ylöspäin.
Lisäksi tietty oon joutunut katsomaan syömistä, ts. lisäämään ravintoa, jotta tavoite saavutettaisiin. Mulla lisäksi myös "stressiherkkä mieli", jonka epäiltiin olevan myös syynä ovuloimattomuuteeni. Siispä siirryin myös joogaan ja meditaatioon saadakseni edes vähän rauhaa myös sisäisesti... tulipa henkevää läppää :)

:laugh:

Minäkin olen ollut alipainoinen, nyt indeksi on jo melkein 22. Hassua sikäli, että tulin 7 vuotta sitten luomusti puolen vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, ja silloin painoindeksi oli alle 19.
Nyt siis on kertynyt lihaa luiden ympärille, muttei silti raskaus ala. En ole himourheilija, enemmänkin säännöllinen kuntoilija. Tänä kesänä en ole voinut kunnolla edes käydä juoksulenkeillä, akillesjänteen takia. \|O
Tänään alkoi sitten lopulta menkat, kierroksi tuli 37 päivää. Nyt sitten toivotaan, ettei tämä kierto jäisi "tyhjäksi", vaan pääsisimme siirtoon saakka, ja siitä ehkä unelmien täyttymykseen...

Uusimmat

Yhteistyössä