Mitä voi tehdä raskauden viimeisillä viikoilla jos liitoskivut ovat aivan järjettömät??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Nyt on viikko 32 ja toinen nivunen ja häpyluu on niin kipeänä että sängystä ylös nouseminen alkaa olla jo äärimmäisen hankalaa, samoin kyljen kääntäminen, ihan kävelykin. En ole alkanut syödä särkylääkettä tähän vielä mutta kai se on kohta edessä, koska pelkään että en pääse kohta enää liikkumaan ollenkaan. Ja miten käy sitten kun yksi kaunis aamu en vain enää pystykään nousemaan sängystä... :( Nämä kivut ovat siis pahentuneet koko ajan viimeisen 10 viikon kuluessa. Mitä jos kivut menevät niin koviksi että särkylääkkeenkään avulla en pysty liikkumaan? Voiko synnytyksen käynnistää tällaisen syyn takia esim 38 viikoilla? Minulla on lisäksi 2 muutakin lasta joten ihan pelkästään makaamaan en pysty, ja siltikin sieltä sängynpohjalta pitäisi päästä nousemaan vessaan ym.
Onko kenelläkään liitoskivut menneet ihan mahdottomiksi??

Sanopas se.. Joutuu tosissaan miettimään kun vaikka tuolilta nousee että miten sen sais tehtyä mahdollisimman kivuttomasti. Ja sängyssä kun kylkeä kääntää niin voihkaisu pääsee kun sattuu niin. Mulla ei kyllä auta särkylääkekään, ainakaan Panadol. Itsellä viikkoja 37+4. Tästä nyt ei kyllä sulle tainnut olla apua.. Mitä itse olen ymmärtänyt niin ei koviin liitoskipuihin oikein ole hoitoa, muuta kuin lepo.

Olin jostain viikolta 13 eteenpäin saikulla liitoskipujen takia. Niihin ei oikeastaan auta mikään muu kuin lepo, mutta silti sattuu. Oli niin vaikeata liikkua, että könysin ensin kyynärsauvojen kanssa, sitten pyörätuolissa. Lopulta olin osastolla hoidossa, kun en päässyt yksin edes vessaan ja aloin kuivua pahasti. Siellä sain lopultakin lääkkeitä ja pääsin liikkumaan vessaan asti. Olivat jotain opiaattijohdannaisia (?), pitkävaikutteisia ja pystyin liikkumaan ja nukkumaan pari viikkoa ennen synnytystä. Käynnistäminen oli sovittu 40+0, mutta synnytys onneksi alkoi aamulla. Viikkotolkulla olin anonut käynnistämistä, mutta ei kuulemma käynnistetä ellei ole oikeasti hätä. Onneksi sain ne lääkkeet ja pystyin lepäämään pari viikkoa ennen synnytystä, muuten en olisi saanut lasta ulos alakautta ja sektio olisi varmasti tullut.

Että kannattaa sitä kysellä, jos joku jotain keksisi, mutta luultavasti sulle(kin) tarjotaan vain Panadolia ja lepoa. Minulle kokeiltiin myös Panacodia ja mitä lie, mutta tarvittin tosi tujut tropit että kykenin kävelemään huoneen toisella puolella olevaan vessaan... Kotipalvelusta voi saada työntekijän auttamaan pienten lasten kanssa, meillä isompi oli jo omatoiminen koululainen. Tai voitte palkata opiskelijan edes pariksi tunniksi silloin tällöin, jotta saat levätä.

Saman ongelman kanssa täällä pähkäillyt muutaman viikon :kieh:
Ei auta särkylääke.
Itse en ole ainakaan muuta apua löytänyt kuin yrittää ottaa vain mahdollisimman rauhallisesti, itse välttelen jo kävelyäkin, mitä lastenhoidolta pystyn...
Eikä toivoakaan että synnytys olisi lähellä, vaikka laskettu aika ensi viikolla.

No voi itkut :/ Ei kai tässä sitten oikein auta kuin toivoa että tämä ei mene ainakaan ihan hirveästi pahemmaksi enää.. ja että tämä syntyisi suht ajoissa..(edellinen tuli 38+5 mutta eipä sitä tiedä vaikka menisi tämä yli). Ja mitenköhän käy sitten synnytyksessä jos liitoskivut ovat hirveät :0

Yhteistyössä