Mitä voidaan tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lasisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lasisilmä

Aktiivinen jäsen
04.01.2005
4 619
0
36
Tulisi pitkä juttu jos austa alkaisin..
Mutta likan luokalla yksi poika, johon aina kaikki negatiivinen tapahtuma kulminoituu.
Systemaattisesti kiusannut erästä poikaa tämä jehu lakeijoineen, ja mitään jälki-istuntoja lukuunottamatta ei ole tapahtunut. Tätä kiusaamista tapahtunut jo tuon pojan kohdalla reilut 2 vuotta.
Ainakun likka kertoo jotakin tapahtuma koulusta, tulee esiin tämän pojan nimi. On aika julmiakin juttuja tehnyt parille hiljaiselle luokkakaverilleen.
Meiän likan kohdalla en mitenkään "peloissaan" ole silleen, kun tiedän että karjasee kyllä ja kovaa kun mitta tulee täyten. On pari kertaa saatu makeat naurut kun on kertonut miten on sällin saanut hiljaseks ihan vaan KARJASEMALLA! :saint:
Mein likka ja 2 muuta tyttöö ovat tiukka kolmio, jotka ovat viimeseen hengenvetoon ystäviä, ja siksipä ei niin otollisia tuolle kiusaamiselle, kun ovat isompi porukka.
Mitä nyt pari luokan "kovismimmiä" morkkaa likkoja pississiks koskapa he tykkäävät käyttää pinkkiä vaatteissaan. No näillekin plikoille ovat kyllä saáneet ihan vastuksen, mutta tänäänpä tänään...

Tuo kolli oli sit kun ope ei ollut vielä luokassa, niin kiskonut ovea niin ettei likat päässeet luokkaan ja kun likat sai oven auki, oli eka tuuppassu toista mein likan kavereista, ja tyty oli saanut kaveristaan kii ennen ko oli kaatunut, mutta sithän tää rutjake oli ottanu vauhdin ja rykässy meiän neitin selälleen lattialle!!!!!! |O
Likan sattu ranne ihan tosissaan ja nyt ehtoolla valitti et se on oikein tosiaan kipee!! Eli huomenna lääkäriin...
Saatana minä suivaannuin niin pirusti ja soittaan lika opelle. Oli ihan kauhuissaan ja käski samantein soittaan reksille joka oli juurikin samaan aikaan valvomassa tuon kiusaajapojan jälki-istuntoo -jälleen-

Reksille annoin tulla sit kaikki!
Kahden pahiten kiusatun äidit ovat kertoneet että jos mitään ei ala tapahtua, he siirtävät lapsensa toiseen kouluun!! Mikä on musta aivan helevetin väärin!!! Että niiden kiusattujen pitää lähtee, eikä sen kiusaajan!!!!
Sanoin reksille että ollaan monien vanhempien kanssa tästä juteltu, ja jotain asialle ois paree saada aikaan, tahi me emme päästä enää lapsiamme kouluun. :|
Reksi siihen äkisi, että siis tällaisessa tilanteessahan lapsi ei vältämätä ymmärrä että kun on oikein suuttunut se ei välttämättä ymmärrä että se tekee pahaa toiselle, ja että se on väärin..Juupa juu...Mutta helevata se silti oikeuta käsiks käymään!!!!
Ja että he kyllä tiedostaa ongelman juuri tämän tapauksen kanssa, mutta heilläkin keinot riittää vaan tiettyyn rajaan asti |O |O
Siis viesti oli suuinpiirtein, että "yritetään joo, mutta tuskimpa auttaa..."
Jaa tämän lapsen äiti on tyyliin "meidän lapsi EI tee tuollaista, syyt on muissa!!" Ja tulee silmille siinä samasa jos joku yrittää kanssaan asiasta keskustella.

Ja kysessä siis 10 vuotiaat nelosluokkalaiset.Tosin tää kiusaaja on vuoden vanhempi, tuplasi nelosen.

Mutta siis oikeesti..Mulla jo kihisi siihen malliin, että aattelin jos se sälli taas tosta ohi kulkee niin nappaan hihasta ja sanon että Anna jumalauta olla viimenen kerta kun meiän likkaan kosket tahi saat polliisisedän visiitille!!!

*mää kiahun, sorppa kirjotusvirheet*

Kiitos, jos jaksoit lukea... :/

Eikö sitä poikaa voisi siirtää johonkin muualle..? Pojan äiti siitä tietysti hermostuisi, mutta mun mielestä se on tosi väärin, että kiusatun pitäisi vaihtaa paikkaa. Ja tässä on ilmeisesti jo useampi kiusattu, eihän kaikki voi pois vaihtaa..! Ja hyvä ettet lakaise asiaa maton alle :flower: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Eikö sitä poikaa voisi siirtää johonkin muualle..? Pojan äiti siitä tietysti hermostuisi, mutta mun mielestä se on tosi väärin, että kiusatun pitäisi vaihtaa paikkaa. Ja tässä on ilmeisesti jo useampi kiusattu, eihän kaikki voi pois vaihtaa..! Ja hyvä ettet lakaise asiaa maton alle :flower: :hug:

No itähän me tänään muutaman vanhemman kanssa ihmeteltiinkin..Että miksei sitä poikaa voida siirtää tuonne sokkeli-luokkaan?!?
Aivan käsittämätöntä..Mutta oisko sekin niin että se siirto vaatii huoltajan suostumuksen?

Enkä tasan lakaise maton alle, jotenki mä viel "ymmärrän" suunsoiton, ja vallanki ton ikäsillä mutta siinä vaiheessa kun aletaan fyysisiksi, niin mulla kilahtaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:

No itähän me tänään muutaman vanhemman kanssa ihmeteltiinkin..Että miksei sitä poikaa voida siirtää tuonne sokkeli-luokkaan?!?
Aivan käsittämätöntä..Mutta oisko sekin niin että se siirto vaatii huoltajan suostumuksen?

Enkä tasan lakaise maton alle, jotenki mä viel "ymmärrän" suunsoiton, ja vallanki ton ikäsillä mutta siinä vaiheessa kun aletaan fyysisiksi, niin mulla kilahtaa!!!

En tiedä, mutta voi muuten ollakin että tarvitsee huoltajan suostumuksen. Joka tapauksessa reksin ja muiden pitäisi ainakin tehdä muuta, kuin antaa jälki-istuntoa. Ääritapauksessa voisin ehdottaa muille ja toteuttaa sen, että kaikki kiusatut jää kotiin ja esim. reksiä pommitetaan tekemään asialle oikeasti jotain.

Mun kaaliin ei millään mahdu et aina se kiusattu siirtyy ja kiusaaja saa mellestää mielensä mukaan.
Mun mielestä teidän vanhempien pitää nyt laittaa kova kovaa vastaan. Ette anna periks ja vaaditte että jotain pitää tapahtua.
Mä oon täällä kertonutkin kun mun siskoa ja sen kaveria kiusattiin, tai enemmän sitä kaveria ja mun siskoo sit sen takia kun ei toista hylännyt. Niin kuraattori sano mun äidille et ollaan ihan hissuksiin vaan, jos se kaveri sit vaihtais koulua, niin kyllä mun sisko uusia kavereita saa äkkiä.
No ei mun äiti ja sen toisen likan äiti sit kuitenkaan luovuttanut ja jonkunlainen koulurauha likoille saatiin aikaiseksi. Mut mä en kyl nyt muista mitä siellä sillon tapahtu ja miten se asia puitiin.
Voimia teille
:hug:

En tiedä, mutta voi muuten ollakin että tarvitsee huoltajan suostumuksen. Joka tapauksessa reksin ja muiden pitäisi ainakin tehdä muuta, kuin antaa jälki-istuntoa. Ääritapauksessa voisin ehdottaa muille ja toteuttaa sen, että kaikki kiusatut jää kotiin ja esim. reksiä pommitetaan tekemään asialle oikeasti jotain.

No nyt mennään niillä eväillä, että aletaan laittaa kokoon addressia, joka toimitetaan rehtorille. Siis ajateltiin laittaa (muotoa pitää miettiä)
että me allekirjoittaneet pidämme lapsemme kotiopetuksessa niin kauan kunnes asia ratkeaa ja luokkan saadaan rauha jokaisen elää ja olla omia itsejään.

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
voi että, kyllä se kiusaaja pitäs olla se joka paikkaa vaihtaa, ja ennen kun mitään vielä "pahempaa" tapahtuu tilanteelle pitäs jotain tehdä :/

Sanos muuta...
Huomenna jos likan ranne on vielä kipee mennään lääkärille ja otan sieltä kyllä lausunnon paperille ja toimitan myös reksille. Katotaan miten sitten edetään. Likka vaan itkeskeli, että jos siel onkin jotain pahempaa niin koko talven kilpakausi menee plörinäks. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
voi että, kyllä se kiusaaja pitäs olla se joka paikkaa vaihtaa, ja ennen kun mitään vielä "pahempaa" tapahtuu tilanteelle pitäs jotain tehdä :/

Sanos muuta...
Huomenna jos likan ranne on vielä kipee mennään lääkärille ja otan sieltä kyllä lausunnon paperille ja toimitan myös reksille. Katotaan miten sitten edetään. Likka vaan itkeskeli, että jos siel onkin jotain pahempaa niin koko talven kilpakausi menee plörinäks. :/

voi että, toivotaan ettei pahempaa mut pyydä ihmeessä lääkäriltä lausunto todisteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun kaaliin ei millään mahdu et aina se kiusattu siirtyy ja kiusaaja saa mellestää mielensä mukaan.
Mun mielestä teidän vanhempien pitää nyt laittaa kova kovaa vastaan. Ette anna periks ja vaaditte että jotain pitää tapahtua.
Mä oon täällä kertonutkin kun mun siskoa ja sen kaveria kiusattiin, tai enemmän sitä kaveria ja mun siskoo sit sen takia kun ei toista hylännyt. Niin kuraattori sano mun äidille et ollaan ihan hissuksiin vaan, jos se kaveri sit vaihtais koulua, niin kyllä mun sisko uusia kavereita saa äkkiä.
No ei mun äiti ja sen toisen likan äiti sit kuitenkaan luovuttanut ja jonkunlainen koulurauha likoille saatiin aikaiseksi. Mut mä en kyl nyt muista mitä siellä sillon tapahtu ja miten se asia puitiin.
Voimia teille

Kiits.
Tuntuu olo vaan niin voimattomalta ja kauheelta niiden oikeesti kiusaamisen uhrien takia. Toi likan tapaus nyt oli yksittäistapaus, mutta musta sen verran törkee että en kyllä todellakaan lakase maton alle!!!!
Tältä kiusatulta pojalta oli (samassa pöydässä istuivat reksi, opettaja kiusattu ja kiusaajat) kyselty asiasta tänään ja reksi kertoi että poika oli kyllä sanonut että heiän välit on jo ihan kunnossa, mutta kotiväki ei kuulemma vielä oikein uskalla luottaa siihen. JUU!!Varmaan se poikaraasu ois siinä samassa pöydässä sen pääkiusaajan kanssa uskaltanu sanoo että asiat on päin honkia!!

Kiits.
Tuntuu olo vaan niin voimattomalta ja kauheelta niiden oikeesti kiusaamisen uhrien takia. Toi likan tapaus nyt oli yksittäistapaus, mutta musta sen verran törkee että en kyllä todellakaan lakase maton alle!!!!
Tältä kiusatulta pojalta oli (samassa pöydässä istuivat reksi, opettaja kiusattu ja kiusaajat) kyselty asiasta tänään ja reksi kertoi että poika oli kyllä sanonut että heiän välit on jo ihan kunnossa, mutta kotiväki ei kuulemma vielä oikein uskalla luottaa siihen. JUU!!Varmaan se poikaraasu ois siinä samassa pöydässä sen pääkiusaajan kanssa uskaltanu sanoo että asiat on päin honkia!!

Vitsit mulla nousee verenpaine teitin puolesta :kieh:
Ja kun loppujenlopuksi pahin olohan on sillä kiusaajalla :/ se kai tarttis eniten apua. Mutta oliko niin että kiusaajan vanhemmat kieltää "ongelman" olemassa olon?

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Vie tyttös lääkäriin jotta saat sieltä todistuksen vammoista, sitten kova kovaa vasten; jollei homma muutu niin teet poliisille ilmoituksen tästä pojasta. Luulis että pojan äiti vihdoin heräisi.

Poika pölli viimetalvena meiän tuttavaperheen ekaluokkalaisen pojan potkukelkan pyörätelineestä koulusta, mutta eipä hölmö tajunnut et siellä on kameravalvonta. Jäi kiinni tietty, mutta tuttavaperheen isäpä teki rikosilmoituksen ja oli ihan kuulusteluissa tämä sälli. Vaan eipä peläyttäny ei...

Kyllä kuulostaa aikalailla erityisluokalle kuuluvaksi tuo tapaus.. Tiedätkö perheen taustoista? siis onko kotona kaikki ok tuolla kiusaajalla (vaikea uskoa, hakee huomiota ja on aggressiivinen, liekö perheväkivaltaa tai alkoa.. )
Oletteko pojan vanhempiin ottanut yhteyttä suoraan? mitä sanovat?

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Kiits.

Vitsit mulla nousee verenpaine teitin puolesta :kieh:
Ja kun loppujenlopuksi pahin olohan on sillä kiusaajalla :/ se kai tarttis eniten apua. Mutta oliko niin että kiusaajan vanhemmat kieltää "ongelman" olemassa olon?

On se näin joo. Kiusaajan äiti on..-hmm...mites sen nyt sanois...sil on itellkin ongelmia...on yh. Ja hällä toinenkin nuorempi poika, joka siis muuten myös harrastaa kiusaamista omalla luokallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä kuulostaa aikalailla erityisluokalle kuuluvaksi tuo tapaus.. Tiedätkö perheen taustoista? siis onko kotona kaikki ok tuolla kiusaajalla (vaikea uskoa, hakee huomiota ja on aggressiivinen, liekö perheväkivaltaa tai alkoa.. )

pojan äiti siis yh (en todellakaan siis tarkoita että se olis ongelman ydin!) jolla ..."ongelmia"...
pojan pikkuveli ihan samalla tiellä. Kiusaa myös.
Tää veljespari hilluu tuolla keskustassa ja täällä asuinalueella viikollakin iltamyöhällä ja viikonloppuna monta kertaa kuulemma puoliltaöin viellä tuolla keskustassa pyörivät.
Poikien äiti oli haukkunut tään pahiten kiusatun pojan äitin ihan pataluhaksi kun erehtyi hälle suoraan asian tiimoilta soittamaan.

On se näin joo. Kiusaajan äiti on..-hmm...mites sen nyt sanois...sil on itellkin ongelmia...on yh. Ja hällä toinenkin nuorempi poika, joka siis muuten myös harrastaa kiusaamista omalla luokallaan.

tuo vastasikin tuohon minun edelliseen kyssään. Mahtavatkohan käydä perheneuvolassa? voisi olla apua.. Yh ei kylläkään anna oikeutta olla välittämättä, mutta kyllä siinä vähän saa lapsi enemmän ymmärrystä koska varmasti kaipaa isäänsä ja miehen mallia.. Mutta juu, koulun psykologi ja kuraattori varmasti tuota hoitaa, kuten myös oppilashuoltoryhmä.. Rehtori ja opettaja heille tietoa vie, mutta voit toki itsekin soitella ja kertoa asiat teidän näkökulmasta..

tuo vastasikin tuohon minun edelliseen kyssään. Mahtavatkohan käydä perheneuvolassa? voisi olla apua.. Yh ei kylläkään anna oikeutta olla välittämättä, mutta kyllä siinä vähän saa lapsi enemmän ymmärrystä koska varmasti kaipaa isäänsä ja miehen mallia.. Mutta juu, koulun psykologi ja kuraattori varmasti tuota hoitaa, kuten myös oppilashuoltoryhmä.. Rehtori ja opettaja heille tietoa vie, mutta voit toki itsekin soitella ja kertoa asiat teidän näkökulmasta..

Ovat tietoisia perheen tilanteesta kyllä, mutta en tiedä muuta. En kyllä todellakaan usko että käyvät minkäänlaisessa neuvolassa...
En viitti alkaa yksityiskohtia luetteleen, mutta "aika" vaikea tapaus tämä äiti...

pojan äiti siis yh (en todellakaan siis tarkoita että se olis ongelman ydin!) jolla ..."ongelmia"...
pojan pikkuveli ihan samalla tiellä. Kiusaa myös.
Tää veljespari hilluu tuolla keskustassa ja täällä asuinalueella viikollakin iltamyöhällä ja viikonloppuna monta kertaa kuulemma puoliltaöin viellä tuolla keskustassa pyörivät.
Poikien äiti oli haukkunut tään pahiten kiusatun pojan äitin ihan pataluhaksi kun erehtyi hälle suoraan asian tiimoilta soittamaan.

toivottavasti äiti osaisi hakea apua, taitaa olla kipeästi kasvatustuen tarpeessa.. Poika olisi kyllä hyvä siirtää ryhmään, jossa olisi erityisopettaja ja pienempi ryhmä, miehen mallia taitaa olla vailla (siinä missä selkäsaunaakin, mutta sitä ei ikävä kyllä saa antaa.. )
Olkaa päättäväisiä, älkää hyväksykö tilannetta. Kyllä se siitä paranee kun jaksaa taistella lastensa oikeuksien puolesta.

Kova kovaa vastaan koulun henkilökunnan kanssa! Vedä mukaan kaikki; luokanvalvoja, rehtori, terveydenhoitaja, kuraattori - ja pojan äiti. Poika kuulostaa siltä kuin hänellä itselläänkin olisi ongelmia, jotka takuulla kaipaavat hoitoa!!! Minun kouluvuosieni vastaavista tapauksista on tullut juoppoja ja narkkareita, jotka edelleenkin häiriköivät samaan tahtiin. Itse olen ad/hd pojan äiti, sekä entinen koulukiusattu. En missään tapauksessa tule koskaan hyväksymään pojaltani muita loukkaavaa käytöstä, vaan osastojakso lastenpsykiatrisella kutsuu jos ei järkipuhe mene jakeluun.
Kyllä tuollekin pojalle saadaan rajat, usko pois, mutta koulujen henkilökunta on monesti jotenkin vastentahtoista puuttumaan mihinkään. Eikös koulukiusaamisesta ole ihan Suomessakin jopa syytteitä nostettu?

Voimia, ja neuvoisin että nosta tästä niin iso äläkkä kuin vain jaksat ja uskallat.

Ovat tietoisia perheen tilanteesta kyllä, mutta en tiedä muuta. En kyllä todellakaan usko että käyvät minkäänlaisessa neuvolassa...
En viitti alkaa yksityiskohtia luetteleen, mutta "aika" vaikea tapaus tämä äiti...

*hali* ristiin kirjotellaan.. ;) toivottavasti koululta joku löytyy joka homman ottaa hoitaakseen ja äitiinkin "yhteyden" saa, enemmin ei poikaakaan kuriin saada ennen kuin äiti pystyy totuutta katsomaan silmiin.. (mikä kunta muuten kyseessä? )

Kauheeta tollaset. Mä kun tota sun ekaa viestii luin niin luulin että kyseessä jotku yläastelaiset. Mun tyttö on kans nelosella. Onneks tyttöö ei kiusata ja muutenki on sen luontonen ettei varmaan ekana tuu kiusatuks. Pojan puolesta sit pelkään. On nyt tokalla. Ja on herkkä ja kiltti poika. Nyt on vielä pienemmässä koulussa mut kolmosella menee samaan kouluun siskonsa kanssa. Saa nähä miten sitten käy. Mut mä kyllä puutun asiaan heti jos jotain ilmenee.

Kyllä kuulostaa .

toivottavasti äiti osaisi hakea apua, taitaa olla kipeästi kasvatustuen tarpeessa.. Poika olisi kyllä hyvä siirtää ryhmään, jossa olisi erityisopettaja ja pienempi ryhmä, miehen mallia taitaa olla vailla (siinä missä selkäsaunaakin, mutta sitä ei ikävä kyllä saa antaa.. )
Olkaa päättäväisiä, älkää hyväksykö tilannetta. Kyllä se siitä paranee kun jaksaa taistella lastensa oikeuksien puolesta.

Sanoppa se. Mutta musta tuntuu että sen mielestä heillä on asiat ihan mallillaan. Pojat on niin isoja että saapi äiti mennä omia menojaan :/
Jotenkin vaan tuntuu että eipä täsä varmaan mikään tule muuttumaan..Me nyt muutettiin tähän tuolta taajaman ulkopuolta vasta vuosi sitten, mutta tätä on kuulemma jatkunut jo rapiat 2 vuotta eikä mitään ole tapahtunut. :/

Kumma homma muuten, että jos vanhemmat aiheuttavat lapselleen huonoa oloa, sosiaalitädit ovat hanakasti paikalla... mutta mikäli omat ikätoverit pahoinpitelisivät sekä henkisesti että fyysisesti, kenelläkään ei tunnu kiinnostavan.

Niinpä niin. Minkä se koulu muuta mahtaa kuin jälki-istuntoa? Vanhempiin on varmaan otettu yhteyttä, mutta jos nämä eivät tee mitään ei koululla paljon ole keinoja.

Yleensä tuollaset kiusankappaleet tietävät hyvin oikeutensa eli tietävät ettei heihin saa kajota, vaan eivät ymmärrä eivätkä välitä siitä että samat säännöt koskevat heidän käytöstään.

Yhteistyössä