Mitä voin tehdä - asiaa itsemurhauhkauksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton

Vieras
Läheisellä serkullani on paha alkoholi/sekakäyttöongelma, lisäksi mielenterveysongelmia. Nyt taas äsken alkoi puhelut ja testarit, kuinka ei kestä enää ja aikoo ottaa yliannostuksen lääkkeitä ja äänestä päätellen olikin jo jotain vetänyt. Siis nyt alkaa olla oma jaksaminen täynnä, tällainen on ihan melkein viikottaista, hän istuu yksin kotona ja juo ja vetää lääkkeitä, ja sitten uhkailee itsemurhalla. Tällä kertaa sillä erotuksella, että oli tilittänyt samaa jo exällensäkin. Eli mitä tässä voi tehdä? Soittaa poliisit? Antaa vaan olla? Viimeinen puhelu päättyi kovaan kolaukseen, ja nyt ei enää vastaa puhelimeen.

On siis ollut laitoshoidossa 3 kertaa epäonnistuneen yrityksen takia.

Itse olen yksin kotona vauvan kanssa, mies työmatkalla, eli ei ihan heti varmaan tule uni silmään...:(

Kaipa sitä voisi poliiseille soittaa. Tiijähäntä mitä apua siitä sitten kokonaistilanteen kannalta on, mutta oletpahan ainakin osavastuun siirtänyt valtiovallalle ja viranomaisille,

Juu, poliiseja mäkin ehdottaisin. Ne sieltä sitten ohjaavat eteenpäin asian, jos niikseen katsovat.

Toinen mikä tietty voisi olla jos hällä asuis siinä lähellä jotain sukulaisia esim. vanhemmat tai sisaruksia jotka voisi käydä kattomassa mikä tilanne siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja toivoton:
Läheisellä serkullani on paha alkoholi/sekakäyttöongelma, lisäksi mielenterveysongelmia. Nyt taas äsken alkoi puhelut ja testarit, kuinka ei kestä enää ja aikoo ottaa yliannostuksen lääkkeitä ja äänestä päätellen olikin jo jotain vetänyt. Siis nyt alkaa olla oma jaksaminen täynnä, tällainen on ihan melkein viikottaista, hän istuu yksin kotona ja juo ja vetää lääkkeitä, ja sitten uhkailee itsemurhalla. Tällä kertaa sillä erotuksella, että oli tilittänyt samaa jo exällensäkin. Eli mitä tässä voi tehdä? Soittaa poliisit? Antaa vaan olla? Viimeinen puhelu päättyi kovaan kolaukseen, ja nyt ei enää vastaa puhelimeen.

Itse olen yksin kotona vauvan kanssa, mies työmatkalla, eli ei ihan heti varmaan tule uni silmään...:(

Olisi jo luullut kolmannella kerralla onnistuvan. Vaihda puhelinnumerosi, niin ei enää pääse uhkailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Olisi jo luullut kolmannella kerralla onnistuvan. Vaihda puhelinnumerosi, niin ei enää pääse uhkailemaan.

No just joo :headwall:

Anna olla.
Tuo on tehokas keino manipuloida herkempiä ihmisä kun saa ne reagoimaan jatkuviin uhkauksiin.
Sinä olet nyt olemassa lastasi varten, ei kannata antaa enrgiaa tuollaiselle uhkailijalle.
Et mitään voi tehdä jos itselleen jotakin aikoo oikeasti tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja laita nyt jo se puhelin kiinni....:
Anna olla.
Tuo on tehokas keino manipuloida herkempiä ihmisä kun saa ne reagoimaan jatkuviin uhkauksiin.
Sinä olet nyt olemassa lastasi varten, ei kannata antaa enrgiaa tuollaiselle uhkailijalle.
Et mitään voi tehdä jos itselleen jotakin aikoo oikeasti tehdä.

Jep, tätä juuri tarkoitin.

Voit soittaa hätäkeskukseen tai jos kunnassa on sosiaali- ja kriisipäivystys niin sitten sinne...
Itse olen kokenut läheisen itsemurhan, joten otan osaa tilanteeseesi. Et voi tehdä mitään muuttaaksesi tilannetta. Toki soittelu ja uhkailu ovat tämän ihmisen hätähuutoja, mutta sinullakin on oma elämä elettävänä. Mihin tahansa ratkaisuun läheisesi päätyykin, hän tekee sen omista lähtökohdistaan ja omista valinnoistaan.
Tilanne on raskas, joten toivon sinulle voimia. Vaikka mitä tapahtuisikin nyt tai tulevaisuudessa, sinä et ole niihin syyllinen!!

Ilmeisesti et ihan heti pääse hänen luokse? Serkkusi on nyt sellaisessa tilanteessa, että hän kaipaa tukea eli esim. keskustelua, yhdessäoloa, olkapäätä, pientä rahallista tukea jne. Poliisi saa estettyä serkkusi tekemästä hetkellisiä tyhmyyksiä mutta siis se "sairaus" on saatava hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Mitä sinä siinä päätäsi taot? :o

Tätä;

No ihan sulle tiedoksi että ne ketkä uhkailee tekee juuri sitä, u h k a i l e e eli eivät toteuta. Luulisi todellakin jo kolmannella kerralla onnistuvan, vai onko sulle omakohtaista kokemusta että aina menee pieleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksia:
Ilmeisesti et ihan heti pääse hänen luokse? Serkkusi on nyt sellaisessa tilanteessa, että hän kaipaa tukea eli esim. keskustelua, yhdessäoloa, olkapäätä, pientä rahallista tukea jne. Poliisi saa estettyä serkkusi tekemästä hetkellisiä tyhmyyksiä mutta siis se "sairaus" on saatava hoitoa.

Olet oikeassa, mutta ap ei sitä sairautta voi hoitaa. Siihen tarvitaan ammattilaisapua.

ai siis että jos ihminen yrittää useamman kerran itsemurhaa niin ei kannata enää yrittää auttaa vai? voi luoja näitä ihmisiä!

Mitä sinä siinä päätäsi taot? :o

Tätä;

No ihan sulle tiedoksi että ne ketkä uhkailee tekee juuri sitä, u h k a i l e e eli eivät toteuta. Luulisi todellakin jo kolmannella kerralla onnistuvan, vai onko sulle omakohtaista kokemusta että aina menee pieleen?

Tässä kohtaa en ala kanssasi väittelemään asiasta, mistä sinulla ei todellakaan ole mitään tietoa. Ja kommenttisi mihin otin kantaa, oli todella ala-arvoinen :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

ei muuten pidä paikkaansa..

haista paska! itselläni todella monta itsemurha yritystä menneisyydessä ja todellakin joka kerta yritin tosissani. Kerran jopa lääkäri sanoi, että oli ihme että selvisin hengissä.

nyt olen todella onnellinen siitä että silloin riitti niitä ihmisiä, jotka halusivat auttaa ja jaksoivat tukea noista mustista vuosista läpi.

mutta tuollaiset kirjoitukset kyllä satuttavat ja pahasti!

Kurja tilanne. Eipä sitä inhimillinen ihminen voi muuta kuin tarjota sen avun, mitä sillä hetkellä voi. Itselle on osunut uhkailija, joka lopulta sitten onnistuikin. Ei voi toisen elämää elää tämän puolesta, mutta auta miten voit ja osaat.

Soita poliisille, itsellä on samantapainen läheinen ja esim. SOS-autoa ei saanut sinne menemään kun viimeksi tilanne oli päällä mutta poliisit lähti paikalle, saivat puhuttua avaamaan oven ja toimittivat hoitoon... ja soittivat vielä mulle että oli käyneet ja kertoivat että läheiseni pääsi apua saamaan (mä olin soittanut poliisille)

Sinulle vielä tiedoksi, Peppari, todella läheinen ja rakas ystävä päätti piristää meidän muitten juhannuksen viettoa hirttämällä itsensä...

Ihminen joka oikeasti haluaa tappaa itsensä onnistuu siinä.
Tunnen hyvin ihmisen joka otti viinaa ja lääkkeitä ja jäi henkiin.
Tunsin myös naisen joka käveli junan alle, ja arvaappa mitä? Siitä ei perkele selviä hengissä.
Tunsin myös miehen joka hyppäsi korkealta sillalta jäälle ja ei tosiaan jäänyt henkiin.

Sinulle vielä tiedoksi, Peppari, todella läheinen ja rakas ystävä päätti piristää meidän muitten juhannuksen viettoa hirttämällä itsensä...

Ihminen joka oikeasti haluaa tappaa itsensä onnistuu siinä.
Tunnen hyvin ihmisen joka otti viinaa ja lääkkeitä ja jäi henkiin.
Tunsin myös naisen joka käveli junan alle, ja arvaappa mitä? Siitä ei perkele selviä hengissä.
Tunsin myös miehen joka hyppäsi korkealta sillalta jäälle ja ei tosiaan jäänyt henkiin.
Jokainen joka uhkailee itsemurhalla tarvitsee apua!!!

Yhteistyössä