Mitä voin tehdä:mies ei pääse tavastaan valehdella :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((((((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((((((

Vieras
Mua niin harmittaa, ollaan jo pari vuotta yritetty korjata suhdetta. Mies siis on valehdellut rankasti aiemmin, pettänytkin. Ja tapana aina vältellä ristiriitoja kiertelemällä ja valehtelemalla. Ero meinasi tulla silloin, sovittiin että yritetään , kun lapsikin on. Nyt tämän vuoden puolella on tullut uusia, vähän pienempiä valheita, kiertelyä ja kertomista jättämistä. Tuntuu että jokainen pieni valehtelu romuttaa taas luottamuksen. Olen ahdistunut tilanteemme takia, luottamusta ei ole yhtään. Miehestä vielä näkee heti, jos valehtelee, joku eleissa,ilmeissä jne. pistää kyseenalaistamaan. Mitä minä voin tehdä? Olen rautalangasta vääntänyt, kuinka tuo miehen tapa valehdella (välttää ristiriitoja valehtelun avulla) romuttaa ja pilaa kaiken, mutta mies ei pääse vain tavastaan pois :( . Suhteessa ei tunnu olevan jäljellä enää yhtään mitään :(

Jos suhde ei ole parantunut yhtään, eikö helpompaa kaikille, varsinkin lapselle, olisi lopettaa suhde ja aloittaa oma elämä. Lapsihan oppii tuosta aika huonon käytösmallin.

ei se mies pääse tavastaan eroon, vaikka psykologilla kävisi. Maastamme löytyy monia rehelliä hyvätapaisia miehiä. Jotka ovat sinkkuja. Eli ei kun vaihtoon vaan. Jos kerta ei perhe elämä onnistu niin että vanhempien välillä olisi luottamus niin aika vaikeaa on.

Taivuttele hänet valehtelemaan niin kuin Jope Ruonansuun esittämä sivupersoonamies. Jatkuva kähiseminen käy niin paljon kurkun päälle, että hän lopettaa valehtelemisen.

Valitettavasti tuollaisista tavoista ei niin vaan irrottauduta jos tottunut vuosia selviämään tilanteista "livistämällä". Valehtelu on aina neuroosi joka juurtuu tosi syvälle lapsuudesta ja nuoruudesta asti. Epäilenpä ettei pakkomielteinen valehtelija sopeudu koskaan rehelliseen suhteeseen ellei mene johonkin terapiaan ja tunnusta häiriötään. Tuskin terapiatkaan auttaa kaikkien kohdalla...

Tulee juuri mieleen se, kuten joku jo mainitsikin, et lapset oppii saman käyttäytymismallin. Se ei oo hyvä. Muuten ihmissuhteet ja kaikkien perhetilanteet on niin yksilöllisiä ettei oikein voi sanoa mitään. Valehtelu tuskin loppuu. Karua mutta...

muutaman tuollaisen miehen tunnen minäkin ( ja löytyy meistä naisistakin sellaisia) ja täytynee sanoa, etteivät yleensä muutu vaikka tekisit mitä, ja he lupaisivat vaikka mitä... :ashamed: voimia

Tavasta VOI päästä eroon, pitää vaan laittaa kova kovaa vastaan. Pakkaa vaikka kamat ja näytä että nyt on tosi kyseessä. Älä anna enää yhtään valhetta anteeksi ja näytä se myös! Tsemppiä suhteellenne, jos molemmat ovat valmiita yrittämään voi yhteinen sävel vielä löytyä. Siihen tarvitaan nyt sanoja JA tekoja!

Yhteistyössä