Mitä vois tehä lohifileistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä vois tehä lohifileistä? Ne oikein osaa valmistaa kalaa ja nyt jääkaappiin on eksyny pari lohifilettä mutta en keksi mitä niitä vois tehä. Joten reseptejä kehiin.

(Kirjo)lohikiusausta.

Paloittele lohi pieniksi paloiksi.

Laita uunin kestävään öljyttyyn vuokaan kerroksittain kaupan valmista peruna-sipulipakastetta ja lohta. Mausta suolalla, pippurilla ja tillillä. päälle ruokakermaa.

Minä tein eilen uunilohta. Laitoin uunivuoan pohjalle suolaa ja kalamaustetta ja sitte lohifileen siihen nahka ylös päin. 200 asteiseen uuniin ja n. 10-15 minsan päästä otin ulos ja otin nahan irti (minä olen huono fileioimaan kalaa) ja laitoin sitte silleki puolelle vähän samoja mausteita. Sitte 10 min uuniin ja sitte kippasin n. 2dl ruokakermaa päälle kun sellaista oli. Paistoin vielä 5-10 min. (yhteensä n.30 min) Kaveriksi tein porkkana-perunamuusin ja voe että oli herkullist aja täyttävää! :p

"kaikenlaisten" kasvisten kanssa uuniin.
eli esim sipulia, paprikaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa tai mitä löytyy. Suikaloi, kuullota ja mausta yrttimaustein.
Ja muutama tunti ennen lohifile maustumaan eli pirskota sitruunamehua, suolaa, sitruuna ja mustapippuria,
kasvikset vuokaan ja file päälle nahkapuoli päällepäin ja uuniin. On kypsä kun nahan voi haarukalla rullata pois.
ei kaipaa kastikettakaan

Yhteistyössä