Mitä voisi leipoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Tekisi mieli leipoa jotain hyvää mutta ei ole yhtään munaa joten heittäkäähän ehdotuksia mitä leipoisin,kaikkea muuta löytyy..mulla pää lyö ihan tyhjää.

Mokkapalat

* 50 g sulatettua margariinia
* 1 1/2 dl maitoa t. vettä
* 1 1/2 dl sokeria
* 1 tl vaniliinisokeria
* 3 dl vehnäjauhoja
* 1/2 dl kaakaojauhetta ( tai carobjauhetta )
* Kuorrutus:
o 2 dl tomusokeria
o 2 rkl kaakaojauhetta ( tai carobjauhetta)
o 2 -3 rkl kahvia
o 3 rkl sulatettua margariinia
o Pinnalle kookoshiutaleita tai nonparelleja

Sekoita sula rasva ja neste. Sekoita joukkoon kuivat aineet siivilän läpi. Kaada taikina uunivuokaan (n. 20 x 20 cm) leivinpaperin päälle ja paista 175 C n. 10 min.

Sekoita kuorrutuksen aineet. seos on notkeaa. Levitä seos hiukan jäähtyneen pohjan päälle. Ripottele päälle kookoshiutaleita tai nonpparelleja. Anna pinnan kovettua ja leikkaa neliöiksi

Mä leivoin noita munattomia mokkapaloja just tolla ohjeella. Eikä niistä mitään mokkapaloja tullu :D Ihan lättänä ohut pohja, ei ollenkaan mokkapalamainen.
Mutta kuorrutettuna niistä vois kyllä leikata pikkurisia neliöitä ja tehdä sellasia naposteltavia makeita paloja, vähän kuin suklaakarkkeja. Mokkapalaa tästä ohjeesta ei mulla ainakaan tullu, mutta hävis kyllä pikavauhtia koko leivos miehen ja lasten suihin eli ihan hyvää. Mutta sellasta kuohkeaa torttua....ei sitä tule ilman munia.

Alkuperäinen kirjoittaja munaton leipuri:
Mä leivoin noita munattomia mokkapaloja just tolla ohjeella. Eikä niistä mitään mokkapaloja tullu :D Ihan lättänä ohut pohja, ei ollenkaan mokkapalamainen.
Mutta kuorrutettuna niistä vois kyllä leikata pikkurisia neliöitä ja tehdä sellasia naposteltavia makeita paloja, vähän kuin suklaakarkkeja. Mokkapalaa tästä ohjeesta ei mulla ainakaan tullu, mutta hävis kyllä pikavauhtia koko leivos miehen ja lasten suihin eli ihan hyvää. Mutta sellasta kuohkeaa torttua....ei sitä tule ilman munia.

Ei ihan samanverosia tule, mutta ei siitä mulla mitään lättänää ole koskaan tullu.

Alkuperäinen kirjoittaja munaton leipuri:
Mulla ei tullut mikään lättänä, vaan ihan samanlainen kuin normaalisti.

Kiitos,ehkä noista joku on sellainen minkä teen.Ei meillä ollut sitten kuitenkaan tuota tomusokeria edes vaikka niin luulin joten ei tule mokkapaloja meille.Kohta on helpompi lähteä kauppaan ja ostaa sitä mitä tarvitsee =)

Yhteistyössä