mitä ylioppilaalle lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
eli mitä vien? ylioppilas ei ole niinkään hyvä tuttuni vaan sain kutsun hänen äidiltä. elli mikään läheinen ihminen ei ole kyseessä. eli mitä voisin viedä?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
et varmana anna viittäkymppiä! jotain rajaa! Vaikka pussilakanasetti tai neutraali valokuva-albumi on ok. tai max 20 euroo.

Kaikki ihan yhtä karmeita ehdotuksia! Ei arvoa, ei ideaa, ei hupia, ei rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
et varmana anna viittäkymppiä! jotain rajaa! Vaikka pussilakanasetti tai neutraali valokuva-albumi on ok. tai max 20 euroo.

:o 2kymppiä ylioppilaslahjaksi :laugh:

Älä naura siinä. 20? riittää kyllä mainiosti.

Mitä sillä muka saa?

Jos jokainen vieras tuo sen 20?, niin saahan sillä jo vaikka mitä, bensaa tankkiin jos ei muuta :)

Kyllä kaukaisemmalle tuttavalle voi viedä ylppäri lahjaksi vaikka jonkun Arabian mukin tai pari, pari kymppiä tai vaikka Finlaysonin pyyhkeitä, tai ruokailuvälineitä. Kohta se nuori muuttaa opiskelijakämppään ja kaikki kodintavara on tarpeen. Vai sanooko joku täällä, että kokiksi valmistuvalle ei voi viedä kokkiveistä tai kattilaa, tai autonasentajalle pitää antaa minimissään 50e? Ne on nykyisin saman arvoisia tutkintoja, nuo yo-lakit ja ammattitutkinnot, joten eipäs nyt liioitella. Ja olen itse yo ( ja myös amiksen ja AMKn käynyt) ja tulevan yo:n äiti ( ei kuitenkaan vielä tänä keväänä). Eli vie jotain tarpeellista, jos ei ole läheinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:

Kyllä minusta jotku laadukkaat petivaatteet on hyvä lahja tai sitten jotain muuta ekaan omaan kotiin tulevaa. Pentikkiä tai jotain ajatonta, klassista. Aikuistuvahan se yo on ja varmasti piakkoin muuttamassa kotoa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja äm:
Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:

Kyllä minusta jotku laadukkaat petivaatteet on hyvä lahja tai sitten jotain muuta ekaan omaan kotiin tulevaa. Pentikkiä tai jotain ajatonta, klassista. Aikuistuvahan se yo on ja varmasti piakkoin muuttamassa kotoa pois.

Kyllä voi tarpellista tavaraa viedä. Se yo nyt niin suuri juttu nykyisin ole... Vie jotain, mitä voi opskelijaboxiin mukanaan viedä.

Itse annan lahjaksi pörssiosakkeita. Mainio tapa kannustaa sijoittamaan ja saa siitä nuori uuden harrastuksenkin. Itse sain isoisältä aikoinaan muutaman Nokian paperin ja siitä lähtien olen säästänyt osakkeisiin.

Tuosta löytyypi vinkkiä:
http://www.investori.com/j/artikkelit/yleistae-sijoittamisesta/72-lahjaksi-arvopapereita

Yhteistyössä