Mitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekisin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekisin?

Vieras
Hei!

Kuinka pitkäksi teillä on pahimmillaan kierto venynyt?

Täällä on menossa kp 52 ja epätoivo alkaa nostamaan päätään. Välillä alavatsassa ja ristiselässä juilii ihan niin kuin olisi täti tulossa, mutta sitten ei taas mitään :(. Soitin neuvolaankin, mutta eivät osanneet sanoa mistä voisi johtua. Sanoivat vaan, että täytyy odotella...

Raskaana en voi olla, koska kolme testiä (apteekin raskaustestejä) olen jo tehnyt (viikon välein) ja negoja ovat olleet.

Kuinka kauan pitää vielä odottaa vai menenkö tutkimuksiin?
Fiilikset on ihan maassa, kun vauvaa kovasti haluttaisiin ja mies huolissaan mun terveydestä.

:(((

sinuna menisin, koska asia vaivaa sinua kovasti. Jos mitään epäsäännöllisyyksiä ei ole ennen ollut, niin voit ihan rauhassa odotella vielä menkkoja, mutta jos on paljon hiljattain kierrot heitelleet, niin asiantuntija voi auttaa.

Minulle ovat sanoneet että 3-6 kuukautta vähintään pitäisi odotella ennenkuin ottaa yhteyttä lääkäriin! Minulla on menossa kp72 ja sitä edellinen kp67! Tämä se vasta epätoivoiselta tuntuu!! Testejä tulee tehtyä melkein viikottain, mikä tekee olon vieläkin epätoivoisemmaksi..

Minä menin lääkärille (yksityiselle, työterveyshuolto), kun kierto oli n. 45 päivää, vaikka olinkin tottunut kohtalaisen pitkiin kiertoihin. Tuossa kierrossa oli alavatsa niin kipeä ja kireä sekä olo todella turvonnut, etten viitsinyt kärvistellä. Gyneltä sainkin sitten terolut-kuurin vuodon käynnistämiseksi. Gyne alkoi siinä epäillä endoa ja sitä kautta päädyin skopiaan ja myöhemmin lapsettomuustutkimusten yhteydessä diagnoosiksi varmistui pco. Välillä kierrot venyvät ovuloimattomuuden vuoksi ja lääkäri on kehoittanut aloittamaan terolut-kuurin aina, jos kierto venyy esim. parin kuukauden mittaiseksi, koska muutoin kuukautiset saapuessaan voisivat ollan hyvin kivuliaat.

Kiitos vastauksistanne. Ilmeisesti on toisinaan ""normaalia"", että kierrot venyy. Ajattelin nyt sitten odotella jonkun aikaa rauhassa ja yrittää olla stressaamatta asiaa... Jospa sitten menisin gynelle, jos vuotoa ei oo kuulunut tän kuun loppuun mennessä. V....aa vaan aikalailla tää touhu, mutta ei voi mitään. Ehkä tää joskus iloksikin muuttuu.

Kesää odotellessa...

Yhteistyössä