Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä 50v lahjaksi naiselle?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä heips88, 31.07.2009.

1. meni just Vierailija

Vanha avaus, mutta liitän korteni kekoon, kun nyt on kokemustakin.

En juhli, sen olin jo syksyllä kysyjille ilmoittanut. Onneksi suku/tuttavapiiri on aika pieni, ettei tarvinnut väkisin alkaa kestitä ketään. Lahjatoiveisiin vastasin, että ehdottomasti EI tavaraa eikä kukkia, sensijan lahjakortti jalkahoitoon, kosmetologille tms. käy, ja sellaisen sainkin. Pari lähintä ystävääni veivät minut ravintolaan syömään, ja eräältä sain rahaa tarkoitukseen, josta olin haaveillut.

Eli lahjoja pohtivalle suosittelen, että juhlakalulta kysytään toive, Joku haluaa saada tavaran, joka on pysyvä muisto, joillain on kaikkea jo ennestäänkin liikaa ja niiden säilyttämisestä tulee vain stressi. Vähävarainen ottaisi varmaan mielellään supermarketin lahjakortin (olisi käynyt minullekin), saa sitten itse päättää, vaikka käyttäisi koko summan ruokaostoksiin.

Minusta on inhottavaa, jos toivetta jättää kemut väliin ei kunnioiteta esim. työpaikalla. Mikä ihmeen pakko on juhlia, jos ei itse sitä halua eikä edes tykkää olla huomion kohteena? Se, että ollaan samassa työpaikassa, ei tee kaikista sellaisia ystäviä, että näiden kanssa haluaisi jakaa sen hienon/huonon hetken, mitä tämä ikääntyminen merkitsee.

2. Minäkin toivoin Vierailija

Toivoin 50-v lahjaksi lahjakortteja kultaliikkeisiin. En voi pitää hopeakoruja, tummuvat heti. En edes arvosta hopeaa tuosta syystä. Kulta on minun koruni. Sainkin toki lahjakortterja.

Mutta, mutta tuli hopeaa kaikesta huolimatta. Olivatpa sitten Kalevalaa ja kauniita, mutta KUN EN VOI NIITÄ KÄYTTÄÄ !!!!!

Korut on korulippaassa. Annan ne sitten poikien aviovaimoille häälähjaksi aikanaan.

Kauanko siinä menee, en tiedä. Kulta on kultaa ja ainoaa oikeaa minulle.

3. tiina Vierailija

Myy ihmeessä pois korut, joilla ei ole sinulle käyttöä. Kultakaupat ottavat vastaan ja voit vaihdossa valita sitten niitä sinulle sopivia kultakoruja. Suotta säästelet niitä korulippaassa, ja entä jos ei tule mitään häitä, joissa antaa lahjaksi?

4. ei pakkolahjoiksi Vierailija

Eivätkä nuoret välttämättä pidä sellaisista, jotka on viiskymppiselle ostettu! Vai haluaakohan hän heti alkuun huonon välit miniöihin.

5. Muisto tunnelmasta Vierailija

Itsekin tässä 50 vuoden juhlavuosi tulossa ja tuota tavaraahan riittää. Kaikki epätarpeellinenkin jo pursuaa kaapeista. Juhlia ennenkin juhlittu ja se kokemus on ollut se, mikä eniten jää mieleen. Tunnelma ja läheiset. Erinäiset esiintymiset läheisten ja vieraiden läsnäolon lisäksi ovat olleet mielenjääviä, onko se sitten ollut jonkun puhe, ja yleinen hyvänolon tunne, kun kaikki ovat olleet koossa. Esiintyjissä meillä oli miehen kemuissa Mikko ja Kerttu Tampereelta, he olivat lattaritanssijoita. Tykkäsin todella paljon, eivät olleet mitään ylimielisiä tai kalliita, miten yleensäkin esiintyjistä oli ajatukset. Tyylillä ja taidoilla vetivät ja voi jösses, pakko mainita kyllä siitä, mitä lattialla oli. Tahtoo taas. Kandee selvittää tosin noita muutakin kuin ohjelmatoimistojen kautta, minkä tyylistä haluaakin. Olen toivonut, että tyttäreni varaisi jonkun pienehkön tilan, ehkä ravintolasta tai vastaavasta, kunhan ei mitään kallista, tunnelma ja kokemus tässä lähestyvässä 50 -iässä miellyttää. Lattaritanssia, kynttilöitä ja läheistä tunnelmaa, nostetta sukuun ja läheisiin sekä fiilistä, yhdessäoloa, se on parasta.

6. Annu Vierailija

Sain appivanhemmilta 50 euroo, ei kukkaa, ei korttia.
    Se on heille pieni raha, pidin sitä pilkkaamisena, eivät pidä minusta, eivät ole koskaan pitäneet.

7. mulle kaikki Vierailija

Häpeän puolestasi! Miksi appivanhempiesi pitäisi sinulle enemmän antaa? Jokainen saa käyttää omat rahansa niinkuin haluaa, ei niillä tarvi miniöille lahjuksia jaella. Ei näemmä joillekin mikään riitä.

Millaiset juhlat olit järjestänyt? Varmaankin oli tarjolla vähintään 7 sorttia kahvipöydässä ja vielä ruoka jälkiruokineen myös tarjolla.

8. Madame 54 Vierailija

Madame 54
    Parad lahjani oli matka Pariisiin vko:ksi.
    Sai sulmöntäysillä ihailla upeita miljöitä ja nähtävyyksiä kuten Versaille palatsia.
    Ostin ihan itse itselleni upean yksikivisen timanttisormuksen.
    Pitkään siihen asti työelämässä tarpomisenkin palkaksi.
    Muut lahjat olivat ns. Pakkopullaa, joita kielloista huolimatta tuotiin.

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri