Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä lahjaksi 50-vuotiaalle miehelle?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Heureka, 31.07.2013.

1. Heureka Vierailija

Heureka ei ole todellakaan iskenyt eli pää lyö tyhjää...Vinkkejä ja ideoita, miten voisi muistaa miestä 50-vuotissyntymäpäivänä? Shampanjaa löytyy kyseisen herran omista varastoistakin, joten pullolinjalle en nyt lähde.

2. ad Vierailija

3. Opus_ Vierailija

Jossain nettikeskusteluissa oli aiemmin ehdotettu karikatyyriä lahjaksi, miksipä ei? :)

4. Heureka Vierailija

Tuohan voisi olla hauska idea, kiitos! :)

5. Vaara Vierailija

Karikatyyri on vaarallinen lahja. Sen voi todellakin kokea loukkaukseksi, kun siinä korostetaan henkilön ulkoisia piirteitä, joista ei voi tietää, mitkä ovat hänelle itselleen arkoja paikkoja.

6. Päivänsankari Vierailija

Kyllä viiskymppisen pitäisi olla jo sen verran elämää nähnyt, että kestää omaan ulkonäköönsä kohdistuvan kritiikin. Ja jos ei, niin ainahan sille voi ostaa jonkun villapaidan tai ne halvatun Reino-tohvelit. Täältä (http://ossiblom.wordpress.com/caricatures) kannattaisi ehkä tuo karikatyyri hommata. Ei tarvitsisi sen koomin sukujuhlissa ravata ja yhteydenpitokin hoituisi kätevästi lakimiesten välityksellä.

7. Heureka Vierailija

No unohdetaan karikatyyrit sitten suosiolla. Muita ehdotuksia? Ei ole juuri tullut...

8. lahjoista Vierailija

Karikatyyri ja muut turhat romut ja härpäkkeet sun muu krääsä... en ostaisi. Toimii ehkä jollain, jollain ei.

Meidän suvussa on tapana, että kun tasavuosipäivä lähestyy, päivänsankarin kanssa neuvotellaan mitä haluaa: kerätään lahjakolehti esim. kelloon, kaulaketjuun, merkkipyörään, merkkilaukkuun, tai joku tietty harrastusvälinesetti tms. Enivei, kuitenkin niin että päivänsankari on itse mukana asiassa. Sitten kerätään "kolehti" omaisilta, jokainen laittaa omantuntonsa ja harkintansa mukaan haluamansa summan ja lahja ostetaan. Toki homman täytyy pyöriä kohtuudessa, ei parin henkilön suvusta kerätä mitään 1000 eur lahjaa vaan kohtuus kaikessa. Tässä tietty puuttuu se yllätyksellisyys mutta saajalle jää kuitenkin pysyvä muisto ja ennenkaikkea mitään turhaa skeidaa ei tule nurkkiin jota on paikat jo väärällään viiskymppisellä ihmisellä muutenkin. Saaja on siis itse valinnut esim. mieleisen ja sopivan hintaisen kaulaketjun ja siitä keräämään sitten sitä rahaa.

On toiminut mun suvussani, muista en tiedä.

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Erittäin hyvä idea.

10. iso suku Vierailija

me teimme sisarusparven sisällä periaatepäätöksen, että ostamme vain 50 vuotislahjat ja seuraavan kerran 80-vuotislahjat.
    Ongelmaksi muodostui, se että osa meistä oli alle 50v kun osa jo vietti 60:siään.
    Eihän sitä kukaan jaksa keksiä jatkuvasti jotain mielekästä ja tarpeellista ostettavaa 10:lle sisarukselle + heidän puolisoilleen. Olemme erittäin hyvissä väleissä keskenämme.

Nyt ne jotka pitävät synttäreitään, kutsuvat käymään ja me viedään mennessämme jotain pientä, kuten kukkia tai innokkaalle kalamiehelle uusia uistimia, kasveista pitävälle pihapensas tms.

Ainoastaan tuo 50 vuotisjuhla on ollut "pakollinen", eli jokainen joutuu juhlimaan sitä.
    Lahjoista tulee mieleen ainakin soutuvene, kallis kolmipaikkainen kumivene, ulkomaan matka, puolikas ratsuhevosta (elävää sellaista), polkupyörä, keinutuoli, mopo, puolikas 750 kuutioista moottoripyörää, kangaspuut, uusi puuvarasto (tehtiin se + pinottiin täyteen puita).
    Lahjan saaja on maksanut itse puolikkaista loput. Nuo kaikki lahjat, myös puolikkaat ovat sellaisia mitä päivänsankari on itse meinannut ostaa itselleen.

11. Käsityön ystävä Vierailija

Jotain lämmintä, kuten muhkea villahuopa, käsinneulotut villasukat ja lapaset tai kunnolliset tohvelit. Lahjakortti paikalliseen taidekauppaan (voi valita itse mieleisensä taulun) tai johonkin harrastukseen liittyvään putiikkiin. Kukkia ja kortti, hyvää suklaata... Lintulauta tai linnunpönttö, jos on kiinnostusta luontoon ja oma piha!

12. Minä halusin Vierailija

aivan perinteisen kiikkutuolin ! En vaan saanut sitä. Pitänee ostaa se itse.

13. oikiat asiat :] Vierailija

500 - 750 cm3 custom-prätkä....!!
    =))

14. Joo, ehkä Vierailija

...sille kasikymppisiä viettävälle sankarille... Viisikymppiset nyt eivät tänä päivänä mihinkään villahuopaan kietoudu tohvelit jalassa nyhjäämään, he ovat koko ajan menossa ja meiningissä mukana!

15. Nii-in Vierailija

Mieheni täyttää ensi vuonna 50 vuotta, enkä tosiaan voisi kuvitella häntä villahuovan sisällä nyhjöttämässä :) Tosin villasukkia pidämme mielellään molemmat, mutta niin olemme tehneet jo viimeiset lähes 20 vuotta, jotka olemme yhdessä olleet. Muutoin emme ole ihmisinä kovin suuresti muuttuneet, samat asiat kiinnostavat kuin aikaisemminkin.

Siksi ei voikaan antaa yleispätevää ohjetta, että mitä 50-vuotiaalle kannattaisi lahjaksi antaa. Tai 30-vuotiaalle - tai 80-vuotiaalle. Nämä riippuvat täysin siitä, minkälaisia ihmisiä lahjan saajat ovat. Jos lahjottava ei ole niin lähipiiristä, että hänet kunnolla tuntisi ja tietäisi, mikä lahjan saajaa kiinnostaa, silloin kannattaa kysyä lähipiiriin kuuluvilta.

16. Virtanen Vierailija

Terveyteen liittyvät jutut ovat aina hyvä juttu. Minä olen viimeaikoina antanut lahjaksi kaikille merkkipäivänä tai jouluna: akusandaalit ja kovin ovat olleet tyytyväisiä jok' ikinen. Postitiivista kommenttia on tullut paljon. Eikä ihmekään, itse olen oikea akusandaalit -friikki eli 100% vakuuttunut niiden tehosta hyvinvoinnin edistämiseen.

17. Minä Vierailija

Ferrari sen olla pitää, jos tykkää autoista ja vauhdista.

18. mielipullo Vierailija

Pullo lempijuomaa, konjakki tai viskipullo.

19. Kokemus Vierailija

Kimppakeräys ja matkalahjakortti:)

20. nainen 50 Vierailija

Minä sain juuri lahjaksi mieheltäni, sisaruksiltaan ja appivanhemmilta kiikkutuolin. Olin aika pöllämystynyt, enkä oikein tajua tuommoista lahjaa... Minusta soveltuu paremmin jollekin vanhukselle. Melkein loukkaannuin.

21. Karikatyyrilahja Vierailija

Tähän pitää vastata sen verran, että karikatyyrihän ei ole tarkoitus olla pilakuva. Siinä voi korostaa jotain tiettyä piirrettä, mutta jos se hieman arveluttaa, niin kannattaa mainita siitä piirtäjälle.
    Silloin kuvassa voi korostaa jotain muuta, esimerkiksi harrastuksia tms.

Mutta siltikään karikatyyri ei varmasti ole oikea lahja kaikille... pitää tietää että vastaanottaja on huumorintajuinen ihminen, eikä oleta taulua muotokuvaksi :)

Terveisin: karikatyyrilahja.com

22. lajaidea Vierailija

Lahjaideaa. itse naisena kun täytin 50v, olisin halunnut sen kiikkutuolin, en saanut.

Miehelle sopisi kunnon jääkaira. Tai se kunnon kiikkustuoli.

23. Nainen Vierailija

Itse tilasin juuri omalle isälleni Ratian lannepyyhkeen ja kylpytossut. Ne saa myös nettikaupan kautta kauniiseen pakettiin! Ja maksoivat vain 50€. Lisäksi olen vuokrannut lahjaksi juhliin paljun. :) Jos paljua en olisi varannut, olisin ostanut luultavasti kylpytakin lannepyyhkeen sijaan. Mutta nyt hintakin pysyi kohtuudessa :)

24. vierailija Vierailija

Onkohan sama tekija täälä , ainakun näyttäisi samanlaisilta naamataulu.fi

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus