Mitä merkkejä on ollut ilmassa kun puoliso on pettänyt?

  • Viestiketjun aloittaja Rotukissa
  • Ensimmäinen viesti
Rotukissa
Joskus näitä aina miettii... Mieheni on maailman ihanin, ja kunnollista vastuuntuntoista miestyyppiä, mutta silti kun sitä ympärillä näkee jos vaikka mitä säätöä muilla pariskunnilla, niin joskus alkaa hieman epäluuloiseksi itsekin.

Eli kertokaapa te, jotka olette valitettavasti tulleet pitkässä hyvässä parisuhteessa kuitenkin petetyiksi, että mitä merkkejä oli nähtävissä, jos oli lainkaan? Ja jos mies jäi kiinni, niin kiistikö silti, että mitään ei ollut tapahtunut? Eli valehteliko päin naamaa, vaikka muuten rehellinen olisikin?

Tosin tieto lisää tuskaa. Jos kaikki toimii hyvin, saan osani ja tulen tarpeeksi huomioiduksi, en ehkä haluaisikaan tietää...
 
hjv
Vaimoni alkoi olla tosi tarka omasta kännykästään, eikä sitä missään tapauksessa saanut koskea. Teksiviestejä tuli muka työkavereilta, jotka poisti heti luettuaan. Päivällä ei joskus saanut puhelimella kiinni millään. Kännykkä on tosi paljastava, joskus kun katsoin oli kaikki puhelutiedot poistettu, miksi poistaa jos ei ole salattavaa.
 
niinpä
niin miehenikin. Tosiaan nukkunut kännykkä persiin alla varmaan vuoden päivät. Salailee nettailuaan. Vetää jatkojohdoilla eri huoneeseen/kerrokseen, hankkii modeemin yhteyteen langattoman, että saa varmasti olla rauhassa. Jatkuvasti varmistelee kännyä, omia menoja, mihin ei pääse lapsetkaan... just perinteinen; tekee kauheasti kotihommia, käy kaupassa ja sitten onkin omat menot illaksi tiedossa- joista ei kukaan tiedä sen kummempia. Kukkuu yöt, on tärkeitä töitä tietsikalla, mutta ärsyyntyy -jos omasta yövuorosta soittaa (muistitko laittaa kellarin patterin päälle) ""pitäs saada nukkuakin...
 
niinpä
ap:lle. Minä haluan tietää, minulle ei enää riitä, että saan ""oman osuuteni"" huomiosta. Haluan tietää ihan kaiken ja sen jälkeen hoidan asiat omalla tavallani. Mies on raukka, kun ei tunnusta. Pienempi paha mun mielestä kertoa, kuin odottaa kusi sukassa, mikä aamu .... Kun asiat on menneet tietyn pisteen yli------
 
vaikeaa
Nykyään kännykän kyylääminen on entistä vaikeampaa. On mahdollista poistaa myös yksittäisiä puheluita ja viestejä, niin että soittolista on viaton, eikä edes näytä siltä että sitä olisi siivottu.
Tekstiviestejä voi poistaa yksitellen, rakastajattarelle voi antaa jonkun kaverinsa nimen, jolloin viestissä lukee että lähettäjä on ""pena"", soittaja on ""pena"", ja ""penan"" kanssa vain mennään kaljalle, vaimo on hyvä ja voi vaikka tarkistaa itse kännykästä : Pena siinä lukee. Onko illalla miten aikaa? Mennäänkö oluelle ? Terveisin Pena.
Fonectasta siis kannattaa ottaa selville, onko kaikki luettelossa olevat numerot todella niiden kavereiden, keiden nimellä mies on ne sinne laittanut.

Kännykän kiinni olemisen mies selittää sillä, että töissä on kiireitä tms. No, mies todennäköisesti on töissä, mutta lähtee tunnin aiemmin tai varastaa illasta ylimääräisen tunnin käydäkseen kuksimassa.

Se on kuitenkin vaikeaa, koska suihkussa pitää käydä ettei haise toiselle ämmälle, jolloin vaimoa voisi ihmetyttää että miten sieltä töistä tullaan nykyään niin suhkunraikkaana.
No, sopiva selitys on tietysti, että ""kävin treeneissä"" , ""kuntosalilla"", jolloin suihkussakäynti on ymmärrettävää.
Myöskin ""kaljalla "" käynti peittää hajut. Eli runsaasti sikaaria, viinapaukkuja tms. nainnin jälkeen, niin ei vaimo enää mitään hajuvesiä ala nuuhkimaan, vaan lyö koko äijän pyykkikoneeseen kun hän koluaa aamuyöstä kotiin ""nukahdettuaan/sammuttuaan vahingossa Penan sohvalle""

Myöskin naimahaluista pitäsi voida jotain päätellä. Jotkut miehet menettävät halunsa vaimoa kohtaan jos on rakastaja, mutta sen varaan ei voi laskea, koska joillakin miehillä vieraan naiminen kiihottaa, joten aina seisoo sekä vaimon että rakastajattaren kanssa. Tällöin mies nauttii jopa 1-3 naimista ja suihinottoa päivässä, mikäs on siinä tilanteessa ollessa.

Muistakaa että KAIKKI miehet sanovat, että eivät koskaan petä. Varsinkin ne jotka pettävät, mutta tietysti myös ne jotka eivät petä.
Joten mene ja tiedä milloin se ""Minä en koskaan tekisi sinulle sitä"" on merkki pettämisestä ja milloin ei.

Siksi kysyminen toisaalta ei kannata, koska vastaushan on aina sama, petti tai ei.

Pettävät naisethan ovat yleensä oikeita enkeleitä pettäessään, riitely ja miehen haukkuminen loppuu yhtäkkiä kuin seinään, koska huono omatunto laittaa heidät haluamaan hyvittää miehelle jotain. Mitenkähän on miesten laita..jos mies on poikkeuksellisen huomaavainen, voi olla pettämisen jälkeinen morkkis kyseessä.
Toisaalta myös yhtäkkinen ja imarteleva kiinnostus vaimon elämään ja tekemisiin viittaa siihen, että mies etsii rakoa milloin päästä kuksimaan.
 
pettämisestä
Ihan lyhyesti haluaisin näitä teidän kommentteja kommentoida...OK, onhan niitä pettämisen merkkejä varmaan monenlaisia, mutta tollanen kyttäily ei voi johtaa kuin siihen, että jos miehesi ei nyt sinua petä niin varmasti kohta pettää..

Ajattele; haluaisitko itse, että joku urkkisi sun kännykkää kun olet pois??? Laita itsesi miehen asemaan!! Voi olla, että miehesi tosiaan pettää, mutta mitä saavutat sillä, että urkit ja kyyläilet itsenäisen ihmisen tekemisiä? Jos vaikka saisitkin selville esim. kännykästä, että miehelläsi on joku hoito, niin myöntäisitkö vaan miehellesi, että kulta-satuin vilkaisemaan puhelintasi???!!!

Vaikka luottaminen toiseen ON välillä tosi vaikeeta, niin mä itse ainakin PYRIN siihen, että annan toiselle vapautta elää, enkä urki toisen menemisiä. Eikö kaikessa ole kuitenkin kyse siitä, että luotat siihen toiseen? Jos et luota, siitä kannattaa avoimesti keskustella eikä salaa kytätä toisen tekemisiä!! Tämähän vain lisää epäluottamusta teidän kahden välillä!

Luulen, että moni mies ""salailee"" kännykkäänsä ihan vain siksi, että haluaa edes jotain yksityisyyttä! (tottakai joissain tilanteissa muistakin syistä).

Kommentoikaa, oliko tässä teidän mielestä mitään järkeä?
 
aani
No minä silloin kun säädin muuta ollessani exän kanssa... Niin, sain käsittämättömiä kiukunpuuskia exälle, en kiinnostunut seksistä hänen kanssaan. Piilottelin kännyä ja meiliä. En pystynyt seksiin hänen kanssaan, koska olin ihastunut toiseen. Tuntui väärältä ajatella tätä toista exän kanssa sekstaillessa, joten seksi jäi vähiin. Suhde tuntui väljähtyneeltä, kaipasin jotain, jonnekin.

No nyt seukkaan onnellisesti tämän ihastukseni kanssa. Hän se on :)
 
samoilla linjoilla
En minäkään ymmärrä tällaisia ihmisiä jotka on parisuhteessa ja kyyläilevät puolison kännykkää, ei helvetti mikä suhde se sellainen on jossa ei sen vertaa ole luottamusta että tollasta pitää pyörittää päässään?
 
niinpä
Mutta kauanko olet seurustellut miehes kanssa? Tuohan on teoriassa oikein, mutta käytännössä päin persettä.
Avioliitto on kahden kauppa, ja molemmat osallistuvat toistensa elämään. Ja puolisolla on oikeus tietää toisesta aika paljon.
Rehellisellä ei ole mitään salattavaa, ja on lapsellista jos pitää aikuisen ihmisen venyttää rajojaan ja penätä vapaata liikkumista. Vapaus on eriasia kuin toisen sulkeminen pois elämästä, tai teeskentely että ei muka kiinnosta missä mennään.

On helppo ajatella korkealentoisia hyveitä, mutta seurustelepa miehen kanssa 5-10 vuotta, et ole enää niin ylevä.

Ja sano nyt: että kultahääpäiviä siellä vietellään ja plaa plaa, uskoo ken tahtoo.
 
hjv
Täytyy sanoa kyllä että minun kännykkääni saa vaimo tutkia ja selata miten vaan huvittaa, jos ei ole mitään salattavaa, ei se haittaa tippaakaan. Kyllä salailu on AINA ""merkki"" jostain.
 
eräs elli
Kun mies haluaa muuttaa jotain mikä on ollut vakiona vuosikaudet, kannattaa nostaa anteenit pystyyn. Kaikki salaaminen esim. tietokoneen tai kännykän piilotelu ja se että känny on mukana roskia viedessä ja tietysti vessareisuilla. Kännykkä pidetään myös äänettömällä. Lisääntyneet työt tai muut harrastukset sekä äkillinen kaveripiirin kasvaminen. Miten niin epäilyttävää, että miehellä jolla ei ole yhtään hyvää miespuolista ystävää alkaa olemaan niitä yhtäkkiä ja mikä parasta nämä Penat ja muut ovat sydänystävän tasolla.

Epäilyttävää on myös se että mies suuttuu kaikesta mitä teet/sanot. Yritykset keskustella käännetään riidaksi jossa sinä olet syyllinen, lopuksi pyydät anteeksi riitaa mieheltäsi. Kaikki epäilyt miehen menoista tai edes kyselyt leimataan mustasukkaisuudeksi. Jos olet jo mustasukkainen olet vainoharhainen sekopää.
 
N 72
Klassiset pettämisen merkit onkin jo tullut yllä lueteltua varsin kattavasti. Minua vaan jäi vaivaamaan se, miksi tällaisia kyselet, jos miehesi on mielestäsi maailman ihanin , kunnollisin ja vastuuntuntoisin mies. Onko sinulla jotain muutakin perustetta epäillä hänen uskollisuuttaan, kuin se, että moni muu mies ja nainen pettää kumppaniaan? Onko miehesi tehnyt jotain konkreettista, jotta epäilyksesi ovat heränneet?

Henkilökohtaisesti en juuri näe hyötyä pohtia toisen mahdollista uskottomuutta ilman perusteita. Siinä kaivaa vain pohjan omalle epäluottamukselle ja onnettomuudelle. Luottamuksessa on kyse myös omasta halusta luottaa toiseen, koska mitään takeita ei kukaan voi antaa. Pitää vaan ikäänkuin ottaa ""riski"" ja luottaa. Eikä se ole mielestäni sinisilmäisyyttä, että luottaa toiseen kunnes jotain perustetta saa siitä, ettei toinen ole luottamuksen arvoinen.

Minä luotan mieheeni, koska haluan luottaa häneen, eikä hän ole tehnyt mielestäni mitään ansaitakseen epäluottamukseni. Tietenkään en 100%:n varma voi hänen uskollisuudestaan olla, ei kukaan voi. Mutta en viitsi turhaa päätäni vaivata sellaisella asialla, koska kaikkein eniten haavoittaisin itseäni. Olen mieluummin onnellinen ja luottavainen kuin jatkuvasti toista epäilevä ja onneton. Minä epäilen toisen ihmisen vilpittömyyttä minua kohtaan vasta siinä tapauksessa, kun sille on aihetta.

 
tavis
Aina tulee näitä juttuja että luottaa pitäisi ja parisuhteessa pitää olla niin ja näin. Niin PITÄISI. Mutta jos yhtäkkiä tosiaan mies muutta piintyneitä tapojaan ja alkaa tuijotella typerä hymy huulillaan kaukaisuuteen niin kyllä järkevällä ihmisellä hälytyskellot soi. Ja miksei sitten vois asiallisesti tiedustella puolisolta että onko hänellä ehkä toinen. KUKA vastaa että kulta, kyllä minulla on. Yleensä se vastaus on että vaimo kulta sinä olet nyt vainoharhainen. siksi näitä kännykän ratsauksia ym. täällä sepustellaan.

Olen vanhana ämmänä sitä mieltä, että avioliitossa luotetaan kun luottamusta on. Ei pidä turhia kyttäillä. Hermothan mene jos toinen koko ajan nuuskii. Mutta se on ihan eri juttu jos epäilykset syystä tai toisesta heräävät. Silloin on ihan asiaa ottaa taustat selville, jotta saa porukan seinää vasten ja asian selväksi.

Kokemusta on.

Juuri näin tapahtui: näin ""merkit"". Kysyin asiasta. No ei sitten mitään naisia ole, kaikki on ihan hyvin. ""Merkit"" jatkuivat, otin asioista selvää ja siinä oltiin. Uskomaton soppa, mutta se on toinen juttu.

Olisinko onnellisempi, jos edelleen ihmettelisin miehen outoa elämää? Mies eläisi autuasta elämää kahden naisen kanssa ja minä olisi tuossa sopassa mukana? Kun mies kerran kielsi kaiken? Minä siis luottaisin pettäjään? Pitäisikö odottaa että suhde kuihtuu omia aikojaan vai odottaa että saavat asiansa järjestyksen ja saan avioeroilmoituksen kuin salama kirkkaalta taivaalta?

Merkit ovat: uusia vaatteita. Itsensä puunaaminen. urheiluharrastusten lisääntyminen (=pääsee naisen luo ja toisaalta voi urheillakin jotta pysyy timmissä kunnossa). Uusia harrastuksia (=samoja kuin naisella). Yhtäkkisiä arvomaailman muutoksia. Ajatuksissaan olemin typerä ilme naamalla. Kännykässä tosiaan ""Pena"". Muistit siivottu. Nuo klassiset äänettömällä ja vessaankin mukaan. Eri kännyköitä, eri liittymiä ja pre paid. Työaikojen muuttuminen. Luottokorttimaksut lisääntyvät ja luottokorttilasku piilotetaan. Omituisia työmatkoja. Lisääntyviä työlounaita. Vaimon kanssa poissaoleva. Lasten kanssa vietetään paljon aikaa. Vaimolle OSTETAAN kaikkea kivaa.

Erityisen varuillaan saa olla kun miehen elämässä on joku katastrofi ja nämä merkit ilmaantuvat samaan aikaan.

Tilanne on ohi. En kyttäile ja annan ihmisten elää omaa elämään. Mutta jos tilanne joskus niin vaatii, taatusti ratsaan puhelimet ja muut ja lähden vaikka peruukki päässä vakoilemaan. Haluan asiat selväksi, en muuta.

Lopuksi vielä, nut puhuttiin miehistä, kyllä naiset ovat myös aika ovelia. En tiedä merkeistä kun en ole pettänyt;)
 
Meikämaija
Nyt toppi mielikuvitukselle just tykkänään. Mitä ihmettä sinä miettiset toisten toilailujen perusteella tuommosia? Kunnon mies ja kunnon uskollinen nainen on rauhallinen ja elää elämäänsä kuten tähänkin asti. Jokaisella on oma tahto, ei aikuinen mene vastoin omaa sisintään hullutuksiin mukaan, vaikka muut vähän säätelisivätkin.

Kovasti tuossa on noita merkkilöitä lueteltu, paikkansa pitävät, mutta on ihan hullua ruveta vaivaamaan päätään ja epäilemään omaa suhdettaan toisten ihmisten käytöksen mukaan. Vähemmälläkin kumppaninsa saa hermostumaan. Aiheeton epäileminen ja kyttääminen toiselle käsittämätöntä ja loukkaavaa.

Samperi, oltaiskohan me miehen kanssa yhdessä enää lainkaan ilman luottamusta. Elimme 8 vuotta 350 km:n etäisyydellä. Ei tullut mieleenkään, että olisin epäillyt häntä vastoin sisimpäni tuntemusta.
 
netta
Meillä mies kantaa puhelinta mukanaan jos piipahtaa ulkona. Olen joskus katsonut puhelinta salaa kaikki soitetut ja vastaanotetut puhelut pyyhytty samoin viestit. Ei puhu minulle omista kavereistaan.
Joskus ottaa päähän. Tuntuu välillä että tunnenko koko miestä enää ollenkaan. Alkuaikoina sain jopa vastata jos hänen kännykkä soi, mutta nyt ei puhettakaan. On jopa kieltänyt ettei saa vastata. Iltaisin soi puhelin hän ei niihin vastaa.
Olen tullut siihen tulokseen, että jotain salattavaa hänellä on. Kapakasta tullaan aamulla kertoohan se jostakin. Kun vain saisi kiinni niin silloin on loppu yhteiselo.
 
kysynpähän vaan
Mulle on tullu tällainen hassu juttu mieleen, kun miehen käytös on viime aikoina muuttunut parempaan suuntaan ja siksi epäilyni heräsivät...

Ollaan oltu jo 7 vuotta yksissä ja aiemmin mies ei ole mitenkään hokenut että ompa hänellä kaunis vaimo tms, mutta viime aikoina hän on alkanut jatkuvasti hokea että ""minun kaunis vaimoni"" tms. Ja en ymmärrä miten hän nyt tuota on alkanut hokea, kun en ole mitenkään radikaalisti muuttunut, en ole muuttanut pukeutumistani tai meikkaamista, niin en ymmärrä...

vaikka kai pitäisi olla tyytyväinen että mies imartelee, mutta jotenki vaa epäilys heräsi, kun aiemmin mies on ollut ihan ""tavallinen"", eikä tuollaisia ole puhunut, mutta nyt joka päivä... Niin voisiko tuo viitata siihen että äijällä on toinen ja kunhan vaan huonoa omaatuntoaan peittelee ja yrittää nuoleskella vaimoaan??? vai onko tämä sellainen merkki joka ei kuulu perinteiseen kaavaan pettävästä puolisosta??
 
Jan
Salarakas on alkanut maistua tylsältä tai tullut bänet salarakkaan kans. Varmistaa että kaiken jälkeen vaimo tuntee miehen rakastavan. Sitten jos käry käy, on helpompi pohja saada anteeksi.
 
kumma
On se kumma, että pääsääntöisesti miehille pitää vääntää rautalangasta, millä konstein vaimon saa tuntemaan että häntä rakastetaan.
Mutta kun miehelle sopii, niin tuleehan se sieltää kuin apteekin hyllyltä, saatana.
Kyllä taitaa olla hyvän hapen tuhlaamista selittää miehille mitään, tietävät kyllä leikkivät vain tietämätöntä.
Sen voi päätellä siitäkin, että suhteen alussa mies tekee kaiken ""oikein"" mutta parin vuoden päästä lyö läskiksi kaikki. Mihin se oppi katoaa? Mies taitaa olla ainoa otus maailmassa, joka kykenee unohtamaan ja muistamaan jo oppimiaan asioita tarpeen mukaan. Unohtaa pöytätavat, kohteliaisuuden, kaiken. Siitä nainen lukemaan parisuhdeoppaita ja tilittämään ellipalstalle, että kuinka opettaa ukko tavoille vaatimatta häneltä silti liikaa.Mutta yks kaks rakastajatar saa miehen taas kukoistamaan.
Perkele! Ottakaa naiset ne kännykät kauniiseen käteen ja palkatkaa yksityisetsivät miehen perään! Miehen selän takana hiipiminen on pienempi paha, kuin sinisilmäisenä hölmöily.
Miltä se sitten tuntuu, kun on mistään tietämättömänä lohduttanut ja paaponut ihramahaista kaljupäätä kaljasieppoa , kiukuttelevaa, itsepäistä ukkoa. Silitellyt hänen päätä ja sekstaillut, sitten ihramahalla on kaikenlisäksi toinen nainen!
'Tehkää itsellenne palvelus-ja heittäkää pois sinisilmäisyys ja turha tekopyhä luottamus.
 

Yhteistyössä