mitä mieltä nimestä

  • Viestiketjun aloittaja OFELIA
  • Ensimmäinen viesti
Illusia
Mielestäni kaunis nimi. Harmi vain kun se on myös joku hedelmäviini tai vastaava. Pitäisi kieltää ihmisten nimien käyttö elintarvikkeissa. Niinkuin joku Otto-lonkerokin. Kuka nyt enää viitsii antaa pojalle nimeksi Otto kun se on lonkero?

Mutta eihän sitä Ofelia-hedelmäviiniä ole juuri mainostettu, joten ei se vielä nimeä pilaa! Kaunis nimi.
 
hmm
Ofelia -> hedelmäviini -> nuoruus -> teinikännääminen -> ei järin positiivinen mielikuva...

Mut oispahan tytöllä ainakin nimikkoviini ;)

Löytyyhän Ofelia kirjallisuudestakin, että ehkä sen voi yrittää assosioida sitä kautta?
 
Julietta
Kaunis nimi, mutta mulle tulee mielikuvaksi Hamletin tyttöystävä. Rakkaudesta järkensä menettävä ja lopuksi hukuttautuva (mutta kukapa sen draaman valtataisteluissa jäi eloon).

Toiseksi nimeksi kannattaisi antaa (vastapainoksi) Ronja, Louhi tai jokin muu pärjäävämmän mimmin nimi.
 
ap
Olipa hyvä että tuli kysyttyä! Itselle ei tuo viini tullut lainkaan mieleen! Nimi tosiaan Hamletista. Olen sen verran vanhempaa ikäluokkaa, ettei tosiaan Ofelia-viini ollut ensimmäisenä tai edes toisena mielessä. Tyssäsiköhän nyt tähän tämän mielestäni kaunis ja hiukan harvinaisempi nimi...

Kiitos vastanneille. Vieläkin saa vastailla :) Tuleeko tosiaan kaikille tuo Alkon tuote mieleen.
 
tilma
Valitettevasti myös minulle tulee mieleen tuo viini..
Löytyyhän niitä muitakin harvinaisempia nimiä joista ihmisille ei tule mitään mieleen.
Itse hain sukupuustamme nimen ja sitten vielä katsoin montako sen nimistä suomessa on. Muistaakseni oli väestörekisterin sivuilla sellainen palvelu.
 
Jennu79
Ei ollenkaan huono nimi, mutta kun olen Alkossa töissä, niin siitä tulee väistämättä mieleen ne teinien suosimat ofelia viinit. Toivottavasti nimi ei ole tässä tapauksessa enne...
 
Omena
Valitettavasti ensimmäinen mielleyhtymä oli tuo viini. Tosin perheemme esikoinen on nimetty erään sarjakuvasankarin mukaan, emmekä ole ottaneet asiasta mitään stressiä. Ainakin kaikki muistavat nimen : )

Ja sunnuntain Hesarin mukaan moni tyttönen oli jälleen saanut toisen nimensä työnantajani mukaan...

Jos tyttönen on Ofelian oloinen, niin tuon nimen sitten saakoon!
 
mikä viini...?
Pakko antaa yksi ""soraääni"", eli minulle ei tullut ko. viiniä mieleen lainkaan :) Olisikohan uudempi tuttavuus teinikännittelyyn, kun itse olen jo 30 ja risat -ikäluokkaa?
Ihan kiva nimi! Mukavaa että joku antaa harvinaisempiakin nimiä Ellojen ja Eetujen joukkoon. Itsekin aion tarkoituksella välttää näitä kaikkein yleisimpiä.
 
äx
Mitä sitten, vaikka tulisi nimestä viini mieleen? Miksi se tarvitsee ajatella niin negatiivisena? Monista nimistä tulee jotain mieleen... Henna shampoo, Emilia talouspaperi, Sampo pankki.... tai sitten nimet kuten Laina, Impi, Urpo....
Ofelia on mielestäni todella kaunis nimi:)
 
kk
mullakin tuli mieleen se viini mutta en nyt tiedä estääkö se nimeämästä lasta ofeliaksi, onhan niitä muitakin nimiä mitkä on tuotteita ja ehkä kaikilla ei tuu mieleen se viini. Itse suunnittelin Ottoa, mutta tuo lonkero kummitteli mielessä (vaikken itse käytä) ja mies sanoi että tulee mieleen ottolapsi.

sopisi kyllä mielestäni hyvin toiseksi nimeksi tuo ofelia jotenkin
 
piitu
Minulle ei tullut viini tai mikään muukaan mieleen vaan se, että mikä mahtaa olla tuleva sukunimi. Ofelia yhdistettynä johonkin perus-suomalaiseen sukunimeen kuulostaisi ehkä vähän väkisin väännetyltä, mutta erikoisempaan sukunimeen voisi istuakin. Ofelia ei silti ole omia lempparinimiäni noin niinkuin yleensä, tykkään erityylisistä.
 
piuuu736783
Miulle ofeliasta tulee ensimmäisenä mieleen tarina Ofelia-neidin varjoteatterista. Hylätyt varjot eivät kelpaa kenellekään, mutta Ofelialle kelpaavat kaikki.
Positiivinen mielleyhtymä siis ja kaunis nimi!
 

Yhteistyössä