Mitä nimeä EI ehdottomasti lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
kysely
no ensiksikin se on vanha terveyssidemerkki.. tarkoitus ei ollut haukkua ketään valintansa puolesta vaan kun tänne on listattu lempinimet niin miksei myös sitä inhokkia?
 
:-6
Onhan noita:

Aulikki, Helka, Hilkka, Hilppa, Iines, Iiris, Impi, Ira, Irene, Irja, Kaisu, Kertin, Kerttu, Kukka-Maaria, Kyllikki, Lemmikki, Lyyli, Maikki, Mirka, Onerva, Päivikki, Raisa, Sisko, Suometar, Tuovi, Tytti, Virve...

Ihan muutamia esimerkkejä siis suoraan kalenterista. Yök! :-6
 
inhokkeja
Pojannimistä : Jimi,Jere,Jesse,Tatu,Yrjö,Keijo,Kauko,Hermanni,Aatami...
Tytönnimistä:Janika,Janette,Janina,Kerttuli,Anelma,Esteri,Sirpa,Ainikki,Elma,Helli,
Klaara,Maire,Selma,Tyyne,Valma...
 
no joo...
Itse en nyt pidä tätä ketjua erityisen hauskana. Tapansa tietysti kullakin... Minulle yksi tuttu meni sanomaan, että kyllä on sitten NIIN hirveä ja ällöttävä nimi tuo ******, että en kyllä ymmärrä, jos joku sellaisen nimen lapselleen antaa. Ei kuulostanut kovin hyvälle, varsikaan kun olimme juuri ajatelleet ko. nimeä lapsellemme. Ompa kiva sitten antaa sellainen nimi, kun jo valmiiksi tietää että toinen ajattelee siitä tyyliin "hyi hitto". Minusta jokaisessa nimessä on jotain hyvää, vaikka eivät ne kaikki niitä "lemppareita" olekaan. Mutta tää on nyt vaan mun mielipiteeni...
 
hjuumoria
Musta taas tää on hauska kysely. Onhan se nyt sanomattakin selvää ettei kaikki voi tykätä omalle kullannupulle valitusta nimestä. Sellaista nimeä olekaan josta kaikki tykkäis. Mielipiteitä on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin.

Itse en missään nimessä antaisi lapselle seuraavia nimiä: Yrjö, Jorma, Seppo, Tauno, Urpo, Pertti, Antero, Hilma, Lyyli, Impi, Päivikki, Esteri, Sirkku jne. Tässä nyt esimerkkejä.
 
Riittaliisa
Hauska ketju? Kyseenalaistaisin minäkin sanan "hauska". Joo ja kullannupulle valittu nimi ei varmastikaan miellytä kaikkia (tiedetään kyllä), mutta joskus voisi toki pitää mölyt mahassaan, vai mitä ;).
 
Relax.
No ei kait tässä mitään pahaa ole, jos ei aleta riitelemään. Makunsa kullakin, muistetaan se!

Itseäni erityisesti kauhistuttaa esimerkiksi poikien nimet Jani, Joni, Jere, Jami. Tyttöjen nimistä ei-suosikkeja esim. Jenna, Jutta, Janina, Jemina.
J-trauma??? :) On niitä muillakin kirjaimilla alkavia ei-lemppareita...
 
NimimerkitönElli
Mimosa on ihan ok nimi mut ymmärrettävää et jos jollain tulee siitä mieleen terveysside merkki ni sit se ei oo hänen lapselleen sopiva. Sama kuin kohtasin erään lapsen jonka nimi oli Melena (latinaa ja suomeksi tarkoittaa VERIRIPULIA!) niin ajattelin että onpa siinä ääliö vanhemmat mutteiväthän he tienneet sanan merkitystä eli onneksi pidin mölyt mahassani.

Mutta jos joku tästä nyt loukkaantuu niin HUH HUH!

Mun inhokki nimi on Kirsikka. Ja pojista ehkä Yrjö.
 
kerttuperttu
Mun nimi taas on mainittu jo pariin kertaa tässä keskustelussa eikä vois vähempää heilauttaa. Mitä sitten vaikka joku ei tykkääkään mun nimestä? Aika huono on itsetunto jos tällainen harmittaa.
 
voi hyvänen aika...
Mä en tajua miten joku voi loukkaantua toisten erilaisesta nimimausta.Siis jos kysytään mistä nimistä ei tykkää,ni saahan sitä jokainen oman mielipiteensä kertoa ja ei kai tääl oo niin lapsellista porukkaa tosiaan,että sellasesta loukkaantuu.En ymmärrä...
 
tervepä vaan
Mun etunimi on Aulikki ja se löytyi täältä inhokkilistoilta. Ja täytyy sanoa, että on kyllä mustakin ihan kamala nimi! Joten siis huumorillakin voi ottaa! :)

Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu!
Mun kammokit: Yrjö, Sanna, Hanna, Ritva ym
 
Kaikki me ollaan ittemme näkösiä.
"Ei nimi miestä paranna, jos ei mies nimeä."

Ei olis sekään mukavaa, että olis mukelolla niiin viimesen päälle ihana lellukka ja/tai trendikäs nimi, mutta muuten olis ihan täys v-pää koko kakara.

Toisaalta, ei se "ruma" nimi naamaa rumenna tai luonnetta pahenna.
 
tupsista
No annanpa lapselle minkä tahansa nimen, ei se kaikkia kuitenkaan tule puhuttelemaan. Joku inhoaa sitä ihan varmasti. Kuten en minäkään pidä kaikista nimistä, joita lähipiirissä on lapsukaisille annettu.

Sellaista elämä on! Älkää nyt kukaan loukkaantuko tällaisesta ketjusta. Vähän kun lempiruuasta puhuttaisiin: makuja on monia.
 
Aslög
On se kyllä kumma jos joku tästä listasta nyt kovin loukkaantuu. Sitten taitaa olla hieman oman navan tutkiskelun paikka... :)

Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos joku ei pidä nimestäni. Itse asiassa tiedän aivan hyvin, että yksi nimistäni kuuluu luultavasti suurimman osan inhokki listalle, mukaan lukien omani. Siitä on tullutkin kaveripiirissä yleinen vitsi! :D

Minua ei myöskään kiinnosta, mitä mieltä jotkut saattavat olla nimestä, jonka lapselleni aion antaa. Vaikka jotkut nyt sanoisivatkin sen olevan aivan kamala, ei se tosiaan saisi minua antamaan lapselleni toista nimeä. Kyllä täytyy olla huono itsetunto ja itseluottamus, jos ei voi rakkaalle lapselleen antaa haluamaansa nimeä.

Ihmisillä on hyvin erilaiset taustat, joten ei ole ollenkaan erikoista, että nimet herättävät heissä erilaisia mielikuvia. Toiset tykkäävät, toiset eivät. Piste.


Yhtenä esimerkkinä annan nyt kuitenkin oman inhokkini: Kristiina.

Muutaman, todella äryttävän blondin tunnen tuolla nimellä varustettuna. :6 Nämä Kristiinat myös yleisesti rakastavat nimeään, ovat koppavia, ylimielisiä, itserakkaita... Valitettavasti, osan kanssa olen yhä jossain määrin tekemisissä.

Asiaa ei todellakaan auta se, että Krista nimisetkin koen kovina luoteina. Muutama tuollainenkin kun on vastaan kävellyt. Kaiken kukkuraksi, luokallani oli sitten vielä yksi ällöttävä Tiina niminen tyttö, joka veteli lounaaksi suklaapatukoita, iho aivan kamalassa kunnossa, sylki aina puhuessa ja puhui aivan liian huomiota herättävästi. :6

Se noista inhokeista. En ole ollut ikinä yhtäkään Kristiinaa, Kristaa, Tiinaa, tai ketään muutakaan kohtaan töykeä huolimatta heidän luonteestaan tai nimestään.

Toivottavasti jonkun tuleva Kristiina täällä olisi toista maata.
 
suomalaisten nimien puolesta
Mä en antaisi missään nimessä mitään ulkomaalaista nimeä esim Luka, joka on italialainen nimi. Ellei sitten olisi oikeasti jotain sidettä ko maahan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä