Mitä nimeä EI ehdottomasti lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja kysely
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Mimosa
Alkuperäinen kirjoittaja NimimerkitönElli;9000916:
Mimosa on ihan ok nimi mut ymmärrettävää et jos jollain tulee siitä mieleen terveysside merkki ni sit se ei oo hänen lapselleen sopiva. Sama kuin kohtasin erään lapsen jonka nimi oli Melena (latinaa ja suomeksi tarkoittaa VERIRIPULIA!) niin ajattelin että onpa siinä ääliö vanhemmat mutteiväthän he tienneet sanan merkitystä eli onneksi pidin mölyt mahassani.

Mutta jos joku tästä nyt loukkaantuu niin HUH HUH!

Mun inhokki nimi on Kirsikka. Ja pojista ehkä Yrjö.
SE TERVEYSSIDEMERKKI OLI MIMOSEPT EIKÄ MIMOSA. Älkää kirjoitelko vastoin parempaa tietoanne. Mimosa on erittäin kaunis nimi; ihminen on kuin herkkä kukka.-) Wolferiina sen sijaan ei ole kaunis nimi vaan jonkun keksimä hirvitys, jonka näin kerran kasteilmoituksessa.
 
Miguin
Onhan noita:

Aulikki, Helka, Hilkka, Hilppa, Iines, Iiris, Impi, Ira, Irene, Irja, Kaisu, Kertin, Kerttu, Kukka-Maaria, Kyllikki, Lemmikki, Lyyli, Maikki, Mirka, Onerva, Päivikki, Raisa, Sisko, Suometar, Tuovi, Tytti, Virve...

Ihan muutamia esimerkkejä siis suoraan kalenterista. Yök! :-6

Puolukka, Pinja, Mustikka. Antaisiko moni tälläsen nimen
 
Viimeksi muokattu:
hille2
Puolukka, Pinja, Mustikka. Antaisiko moni tälläsen nimen
Minä antaisin. Kaikki Suomen luontoon liittyvät nimet ovat mielestäni erittäin kauniita ja nykyisin muodikkaitakin. Sen sijaan kamaluuksia ovat TVn jenkkisarjoista kopsitut Jessicat ja Carolinat lapselle, joka on täysin suomensuomalainen - ruotsia äidinkielenään puhuvissa suomalaisperheissä ne toki ovat normaaleja ja niitä on ollut sukupolvia.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ristimänimestä voi tulla konkreettinen ja vakava ongelma - ainakin Britanniassa.

Daily Mail uutisoi hiljattain, että nimi voi olla adoption este. Lasta etsivät vanhemmat ovat tavallisesti hyvin toimeentulevia ja haluavat tietysti lapsensa hyvän asuinalueensa kouluun. Mutta siellä (ja muuallakin) kiusataan lapsia, joiden nimi on tyypillisesti drinkin nimi tai vastaava white trash -tyyppinen. Vanhemmat haluavat adoptoida lapsen, jolle HE voivat antaa parhaan mahdollisen elämän ilman, että paha nimi aiheuttaa isoja murheita. Mutta tämä ei ole mahdollista.

Adoptio estyy kokonaan, koska laki kieltää etunimen vaihtamisen. Aivan käsittämätöntä, mutta totta. Suomessa varmaankin voisi muuttaa kamalan etunimen, jos lapsen etu on kyseessä. Englannissa laki suojelee adoptiolapsen ja sen biologisten vanhempien yhteyttä. Vanhemmat kun eivät läheskään aina ole menehtyneitä ja ovat jopa pariskunta edelleen. Vanhempien (biologisten) oikeuksiin kuuluu voida pitää yhteyttä poisadoptoituun lapseensa...huh huh, onkohan aina lapsen etu?!
 
Hmmm (eik.)
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttäviä nimiä;9013867:
Nämä nimet ärsyttävät lähinnä siitä syystä, että niitä kuulee tosi useasti, eli: Jesse, Jere, Jonni, Joona, Pyry, Jenna, Jonna. Olen myös samaa mieltä siitä, että jos on suomalainen lapsi ja täysin suomalaiset vanhemmat, niin ei mitään Luca Virtasia kiitos ;).
Tiedän yhden perheen, jotka antoivat pojalleen nimeksi irlantilaisen/irlantilaisamerikkalaisen nimen Sean. En kuolemaksenikaan tajua, mistä tuon kekkasivat, suomalaisille mahdoton ääntää vielä oikein. Perheellä ei ole mitään siteitä Irlantiin tai irlantilaisamerikkalaisiin.
 
Oliveri
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini vaan...;10415143:
"Niin, silloin kun itse valitsimme nimen Oliver, kuvittelimme olevamme oikein edelläkävijöitä, :) nimi oli mielestämme kansainvälinen, sopi sukunimeen, ei ollut yleinen, emmekä tienneet että sama nimihän viehättää useamman vuoden kuluttua puolta Suomea. Näin se vaan välillä menee."

Aivan samalla tavalla kävi meille! Kun meidän Oliver (jo koululainen) syntyi en tuntenut ketään sen nimistä. Nimi etsittiin ruotsinkielisten kalenterista koska sukunimemme on ruotsinkielinen (ja hankala yhdistää erikoisuutensa takia moneen suomenkieliseen etunimeen). Kyllä harmittaa että on niin yleinen nykyään :(

Kamala nimi, joka helvetin lähiöostarissa äipät huutaa oliveri oliveri. Tuosta nimestä tulee aina mielelyhtymä vähän pullukasta hitaasta kaverista. ei pahalla.
 
maku-asia
Mulla on ikivanha, perussuomalainen nimi, jota lapsena inhosin, koska se oli vanhusten nimi tuolloin. En ole koskaan tavannut ketään samanikäistä, jolla olisi sama nimi. Ulkomaille muutettua nimeäni pidetään täällä kauniina ja eksootisena. Jotkut ovat jopa uhanneet kastaa oman lapsensa samannimiseksi.
 
Sasae - ささえ
Mulla on ikivanha, perussuomalainen nimi, jota lapsena inhosin, koska se oli vanhusten nimi tuolloin. En ole koskaan tavannut ketään samanikäistä, jolla olisi sama nimi. Ulkomaille muutettua nimeäni pidetään täällä kauniina ja eksootisena. Jotkut ovat jopa uhanneet kastaa oman lapsensa samannimiseksi.
Tiedätkö, eräs filippiiniläinen nainen kertoi minulle, että Filippiineillä on useampiakin Armi-nimisiä naisia, nimetty Armi Hilario-Kuusisen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nimivenkula
Nimihirviöitä ovat Tapio, Sami, Jorma, Yrjö, Jouko, Jyrki, Touko, Uolevi, Hannele, Merja, Arja, Terttu,
Kerttu, Anneli, Laura, Sylvi, Saimi, Pentti ja onhan noita hirveitä nimiä.
 
J.A.A
tuosta Jessica nimestä....
Itse olen Jessica ja no en kauheesti siitä tykkää.Mulla on ihan suomlainen toinen nimi johtuen äidistäni jonka nimi on Eija.Isäni saas on Fredrik.ja suku nimeni on taas ihan hirvee...no voin sen verran sanoa että se on Andersson.o_O
 
joskus ihmetyttää
Joskus ihmetyttää nimet, joita kuulee pienillä lapsilla olevan, mutta kun tutustuu perheeseen, niin nimi tuntuukin usein juuri sopivalta - just sen lapsen ja sen perheen "näköiseltä". Itse kammoksun jo vanhahtavia, mutta niiiin tyypillisiä Suomi-nimiä kuten Heli ja Mari. Ne vaan on rumia.
 
Lumikki
On se kyllä kumma jos joku tästä listasta nyt kovin loukkaantuu. Sitten taitaa olla hieman oman navan tutkiskelun paikka... :)

Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos joku ei pidä nimestäni. Itse asiassa tiedän aivan hyvin, että yksi nimistäni kuuluu luultavasti suurimman osan inhokki listalle, mukaan lukien omani. Siitä on tullutkin kaveripiirissä yleinen vitsi! :D

Minua ei myöskään kiinnosta, mitä mieltä jotkut saattavat olla nimestä, jonka lapselleni aion antaa. Vaikka jotkut nyt sanoisivatkin sen olevan aivan kamala, ei se tosiaan saisi minua antamaan lapselleni toista nimeä. Kyllä täytyy olla huono itsetunto ja itseluottamus, jos ei voi rakkaalle lapselleen antaa haluamaansa nimeä.

Ihmisillä on hyvin erilaiset taustat, joten ei ole ollenkaan erikoista, että nimet herättävät heissä erilaisia mielikuvia. Toiset tykkäävät, toiset eivät. Piste.


Yhtenä esimerkkinä annan nyt kuitenkin oman inhokkini: Kristiina.

Muutaman, todella äryttävän blondin tunnen tuolla nimellä varustettuna. :6 Nämä Kristiinat myös yleisesti rakastavat nimeään, ovat koppavia, ylimielisiä, itserakkaita... Valitettavasti, osan kanssa olen yhä jossain määrin tekemisissä.

Asiaa ei todellakaan auta se, että Krista nimisetkin koen kovina luoteina. Muutama tuollainenkin kun on vastaan kävellyt. Kaiken kukkuraksi, luokallani oli sitten vielä yksi ällöttävä Tiina niminen tyttö, joka veteli lounaaksi suklaapatukoita, iho aivan kamalassa kunnossa, sylki aina puhuessa ja puhui aivan liian huomiota herättävästi. :6

Se noista inhokeista. En ole ollut ikinä yhtäkään Kristiinaa, Kristaa, Tiinaa, tai ketään muutakaan kohtaan töykeä huolimatta heidän luonteestaan tai nimestään.

Toivottavasti jonkun tuleva Kristiina täällä olisi toista maata.
Oon täysin samaa mieltä Kristiinasta ja Kristasta :D yksi kamalimmista on myös Krister. Ja kaikki kr ja cr nimet. Myös Jemina, JARITA, karita, janessa, janita on aivan kamalia.

Uudet söpöliininimet jimit ja jamit on myös kamalia. Itse mietin nimen niin että voin kuvitella sen vauvalla, keski-ikäsellä sekä vanhuksella
 
Viimeksi muokattu:
nimiä
itse en antaisi lapselleni nimeksi;
laura, johanna, oona, pirkko, asta, helena, ulla, rauna, matleena, sara, meeri, saimi, aamu, ilta, janika tai kristiina.
poikien nimistä: henri, pasi, timo, kai, ossi, reijo, erkko, joona, iisak, arttu, asko tai valtteri.
pahoittelut jos nimesi löytyi listalta.
 
vierailija
En tykkää Eevi, Enni, Emmi, Katriina, Helmiina, Aleksandra, Mila, Wenny

Veeti, Leevi, Miko, Milo, Uljas, Venni, Gabriel, Samuel, Samu, Julius, Justus
 
vierailija
Jokainen pistää sen nimen lapselleen mitä tykkää. Tässä on oma listani mitä nimiä en antaisi lapselle syystä tai toisesta:
Tytöt: Jemina, Vilhelmiina, Pinja, Peppiina, Piia, Anniina, Emilia, Jannika, Henni, Laura, Loviisa, Aliisa, Liisa, Maiju, Martta, Meri, Mari, Marianne, Oona, Ronja, Rebekka, Ruusu, Aleksandra, Jessica, Jaana, Jenni, Katriina, Elviira, Katri, Kati, Nita, Lauriina, Aleksiina, Päivi, Kyllikki, Kylli, Annikki, Orvokki, Maria, Marja, Tarja, Arja tai Päivikki, eivät ole top nimet listallani.
Pojat: Nyyrikki, Kivi, Salama, Kasper, Carlos, Pekka, Eerikki Antoni, Antti, Aleksanteri, Markku, Mirco, Milo, Niko, Nooa, Jonathan, Jesper, Kari, Ari, Aki, Gabriel, Mika, Miki, Niki, Oskari, Lauri, Lassi, Lasse, Ismo, Asmo, Osmo, Seppo, Teppo, Jimi, Jori, Joni, Jon, Joel, Juhana, Henrik, Patrick, Panu, Manu, Luukas, Lucas, Luca, Arttu, Jaakko, Jyri, Jyrki, Jari, Yrjänä, Yrjö tai Usko eivät ole top listallani.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä