Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä nimeä EI ehdottomasti lapselle?

Viestiketju osiossa 'Odotusaika' , käynnistäjänä kysely, 28.03.2008.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Mimosa Vierailija

SE TERVEYSSIDEMERKKI OLI MIMOSEPT EIKÄ MIMOSA. Älkää kirjoitelko vastoin parempaa tietoanne. Mimosa on erittäin kaunis nimi; ihminen on kuin herkkä kukka.-) Wolferiina sen sijaan ei ole kaunis nimi vaan jonkun keksimä hirvitys, jonka näin kerran kasteilmoituksessa.

2. Miguin Vierailija

Puolukka, Pinja, Mustikka. Antaisiko moni tälläsen nimen

3. niin Vierailija

Hyi kamala itsellesi, Mimosa on erittäin kaunis nimi ja...

4. hille2 Vierailija

Minä antaisin. Kaikki Suomen luontoon liittyvät nimet ovat mielestäni erittäin kauniita ja nykyisin muodikkaitakin. Sen sijaan kamaluuksia ovat TVn jenkkisarjoista kopsitut Jessicat ja Carolinat lapselle, joka on täysin suomensuomalainen - ruotsia äidinkielenään puhuvissa suomalaisperheissä ne toki ovat normaaleja ja niitä on ollut sukupolvia.

5. vierailija Vierailija

Ristimänimestä voi tulla konkreettinen ja vakava ongelma - ainakin Britanniassa.

Daily Mail uutisoi hiljattain, että nimi voi olla adoption este. Lasta etsivät vanhemmat ovat tavallisesti hyvin toimeentulevia ja haluavat tietysti lapsensa hyvän asuinalueensa kouluun. Mutta siellä (ja muuallakin) kiusataan lapsia, joiden nimi on tyypillisesti drinkin nimi tai vastaava white trash -tyyppinen. Vanhemmat haluavat adoptoida lapsen, jolle HE voivat antaa parhaan mahdollisen elämän ilman, että paha nimi aiheuttaa isoja murheita. Mutta tämä ei ole mahdollista.

Adoptio estyy kokonaan, koska laki kieltää etunimen vaihtamisen. Aivan käsittämätöntä, mutta totta. Suomessa varmaankin voisi muuttaa kamalan etunimen, jos lapsen etu on kyseessä. Englannissa laki suojelee adoptiolapsen ja sen biologisten vanhempien yhteyttä. Vanhemmat kun eivät läheskään aina ole menehtyneitä ja ovat jopa pariskunta edelleen. Vanhempien (biologisten) oikeuksiin kuuluu voida pitää yhteyttä poisadoptoituun lapseensa...huh huh, onkohan aina lapsen etu?!

6. Hmmm (eik.) Vierailija

Tiedän yhden perheen, jotka antoivat pojalleen nimeksi irlantilaisen/irlantilaisamerikkalaisen nimen Sean. En kuolemaksenikaan tajua, mistä tuon kekkasivat, suomalaisille mahdoton ääntää vielä oikein. Perheellä ei ole mitään siteitä Irlantiin tai irlantilaisamerikkalaisiin.

7. Oliveri Vierailija

Kamala nimi, joka helvetin lähiöostarissa äipät huutaa oliveri oliveri. Tuosta nimestä tulee aina mielelyhtymä vähän pullukasta hitaasta kaverista. ei pahalla.

8. maku-asia Vierailija

Mulla on ikivanha, perussuomalainen nimi, jota lapsena inhosin, koska se oli vanhusten nimi tuolloin. En ole koskaan tavannut ketään samanikäistä, jolla olisi sama nimi. Ulkomaille muutettua nimeäni pidetään täällä kauniina ja eksootisena. Jotkut ovat jopa uhanneet kastaa oman lapsensa samannimiseksi.

9. Tiedätkö, eräs filippiiniläinen nainen kertoi minulle, että Filippiineillä on useampiakin Armi-nimisiä naisia, nimetty Armi Hilario-Kuusisen mukaan.

10. Frans Vierailija

Ei meille ritvaa eikä jormaa ainakaan. Ei mitään lyhyttä ruotsalaista tai kiinalaista nimeä. Hörö olisi kiva villlille pojalle.

11. Nimivenkula Vierailija

Nimihirviöitä ovat Tapio, Sami, Jorma, Yrjö, Jouko, Jyrki, Touko, Uolevi, Hannele, Merja, Arja, Terttu,
    Kerttu, Anneli, Laura, Sylvi, Saimi, Pentti ja onhan noita hirveitä nimiä.

12. Random Vierailija

Mun mielestä toi Jeanna vai Jeanna on nätti nimi. Tai ne suvusta otetut nimet on välillä kanssa ihan Ok.

13. random Vierailija

Tarkotin Jeanne toiseksi noista

14. Kaunein nimi Vierailija

Minulla on kyllä kauniimpi nimi kuin muilla. Suometar.:)

15. Mitäh? Vierailija

Suometar?:D Voi sinua!

16. Mukavaa Vierailija

Mukavaa, että chatti on taas aktiivinen! Minun lapseni nimi on Helmiina, itse tykkään siitä paljon.

17. Haloo! Vierailija

Haloo! Aikuistu! Voit kyllä haukkua toisen nimeä, mutta vain oman pään sisässä! Pidä mölyt mahassasi!

18. tuosta helmiinasta Vierailija

helmiina on itse asiassa hevosen nimi. suomen paras ravihevonen on nimeltään helmiina.

19. J.A.A Vierailija

tuosta Jessica nimestä....
    Itse olen Jessica ja no en kauheesti siitä tykkää.Mulla on ihan suomlainen toinen nimi johtuen äidistäni jonka nimi on Eija.Isäni saas on Fredrik.ja suku nimeni on taas ihan hirvee...no voin sen verran sanoa että se on Andersson.o_O

20. joskus ihmetyttää Vierailija

Joskus ihmetyttää nimet, joita kuulee pienillä lapsilla olevan, mutta kun tutustuu perheeseen, niin nimi tuntuukin usein juuri sopivalta - just sen lapsen ja sen perheen "näköiseltä". Itse kammoksun jo vanhahtavia, mutta niiiin tyypillisiä Suomi-nimiä kuten Heli ja Mari. Ne vaan on rumia.

21. Lumikki Vierailija

Oon täysin samaa mieltä Kristiinasta ja Kristasta :D yksi kamalimmista on myös Krister. Ja kaikki kr ja cr nimet. Myös Jemina, JARITA, karita, janessa, janita on aivan kamalia.

Uudet söpöliininimet jimit ja jamit on myös kamalia. Itse mietin nimen niin että voin kuvitella sen vauvalla, keski-ikäsellä sekä vanhuksella

22. nimiä Vierailija

itse en antaisi lapselleni nimeksi;
    laura, johanna, oona, pirkko, asta, helena, ulla, rauna, matleena, sara, meeri, saimi, aamu, ilta, janika tai kristiina.
    poikien nimistä: henri, pasi, timo, kai, ossi, reijo, erkko, joona, iisak, arttu, asko tai valtteri.
    pahoittelut jos nimesi löytyi listalta.

23. vierailija Vierailija

En tykkää Eevi, Enni, Emmi, Katriina, Helmiina, Aleksandra, Mila, Wenny

Veeti, Leevi, Miko, Milo, Uljas, Venni, Gabriel, Samuel, Samu, Julius, Justus

24. Suvenkukka Vierailija

Niin ja kun oikein etsii niin saa selville, että Minttu on muotoutunut Minnasta ja Miinasta, jotka ovat muotoutuneet Wilhelmiinasta XD

25. vierailija Vierailija

Jokainen pistää sen nimen lapselleen mitä tykkää. Tässä on oma listani mitä nimiä en antaisi lapselle syystä tai toisesta:
    Tytöt: Jemina, Vilhelmiina, Pinja, Peppiina, Piia, Anniina, Emilia, Jannika, Henni, Laura, Loviisa, Aliisa, Liisa, Maiju, Martta, Meri, Mari, Marianne, Oona, Ronja, Rebekka, Ruusu, Aleksandra, Jessica, Jaana, Jenni, Katriina, Elviira, Katri, Kati, Nita, Lauriina, Aleksiina, Päivi, Kyllikki, Kylli, Annikki, Orvokki, Maria, Marja, Tarja, Arja tai Päivikki, eivät ole top nimet listallani.
    Pojat: Nyyrikki, Kivi, Salama, Kasper, Carlos, Pekka, Eerikki Antoni, Antti, Aleksanteri, Markku, Mirco, Milo, Niko, Nooa, Jonathan, Jesper, Kari, Ari, Aki, Gabriel, Mika, Miki, Niki, Oskari, Lauri, Lassi, Lasse, Ismo, Asmo, Osmo, Seppo, Teppo, Jimi, Jori, Joni, Jon, Joel, Juhana, Henrik, Patrick, Panu, Manu, Luukas, Lucas, Luca, Arttu, Jaakko, Jyri, Jyrki, Jari, Yrjänä, Yrjö tai Usko eivät ole top listallani.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi