Hae Anna.fi-sivustolta

mitä olette tehneet vihkisormuksille eron jälkeen?

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä sormukseton, 08.05.2007.

1. sormukseton Vierailija

Minulle jäi eron jälkeen kihla-ja vihkisormus, joille ei tietenkään ole enää käyttöä. Olimme lapsettomia, joten lapsillekaan näitä ei voi säästää. Itse en enää osaa kuvitella käyttäväni niitä, ne symboloivat nyt kadonneita toiveita ja rakkautta. Sormukset maksoivat markka-aikaan yhteensä n. 8000mk, joten en sellaista summaa haluaisi makuuttaa tyhjän panttina laatikossa. Toisaalta tuntuu hirveältä myydä sormukset, mutta sormusten myyminen on pikkujuttu siihen suruun, että avioliitto on nyt päättynyt. Ja kuka ne sormukset edes ostaisi, mahtaako kultaliikeet tms. ostaa vanhoja koruja? Minkälaisiin ratkaisuihin olette päätyneet?

2. ... Vierailija

kultaliikkeet ottavat romukultaa vastaan. Hinta vaan ei ole päätä huimaava. En muista grammahintaa, mutta ei mitenkään suurista summista ole kyse. Panttilainaamostakin voi kysyä...sieltä joku voi ostaakin sen sormuksen. Kaiverrukset hiotaan pois.

3. maamiina Vierailija

Oon ettiny kämpän lattiasta kattoon miehen ex-vihkisormusta, mutta tullut siihen tulokseen, että sen on täytynyt jemmata se työpaikalle pöytälaatikkoon. Kerran vihapäissäni olisin halunnut heittää sen menemään, mutta oikeestaan nyt jo mulle ihan sama. Saahan se sen säästää muistona. :)

4. Teetä koru Vierailija

Ne voidaan sulattaa ja tehdä niistä ihan uusi koru. Jos luontosi sallii, teetä vaikka riipus tai rintakoru. Yksilöllisyys maksaa, mutta saathan vastineeksi uniikin, oman makusi mukaisen arvokkaan korun. Kultaseppä on iloinen tällaisesta tilauksesta, kysypäs paikkakuntasi liikkeistä, kyllä joku heistä tekee.

5. the Vierailija

Romukullan hinta on siinä 7-8e grammalta eli yhdestä sormuksesta saa muutaman kympin.Muistaakseni kivestä eivät maksa mitään.

6. inhokki Vierailija

Annoin lapsille, toinen vaihtoehto olisi ollut heittää järveen.

7. Lapsille Vierailija

annoin minäkin. He olivat jo nuoria aikuisia erotessamme ja täysin ratkaisunkin takana. Kuitenkin olemme edelleen heidän vanhempansa, joten sormukset olivat mieluiset.

8. MarjaLena Vierailija

aion antaa, tästä sovittiin miehen kanssa silloin, kun erottiin. Kullasta ei tosiaankaan saa juuri mitään eikä minulla ole avioliitosta ikäviä muistoja. Tällä hetkellä sormukset ovat minun kirjoituspöytäni laatikossa odottamassa, että lapset ovat tarpeeksi aikuisia saadakseen ne.

9. kovasti ihmettelen Vierailija

Jos ei ole mitää ikäviä muistoja liitosta, niin miksi ihmeessä sitten olette edes eronneet?

10. Säilytä sormuksesi ,monen vuoden kuluttua voit /pystyt käyttämään sitä taas ilman mitään tunne reaktioita.
    Minä ainakaan en ole myynyt romu hinnalla kalliisti maksamaani sormusta. ja onhan siinä yksi pointti sekin . Laita sormeen kun menet viihteelle . Kaikkein pahimmat ääliöt jättää siten rauhaan.
    Kun mies oikeasti kiinnostuu ja puhutaan pitempään selviää tämä sormus feikkikin ja voi tutustua paremmin jos siltä tuntuu.
    Typeristä 1- illan ehdotuksista minä ainakin olen näin päässyt täydellisesti.
    Miksi vain en keksinyt tätä jo aiemmin.. ??
    Myöhemmin voit muokata sormusta lisätä kultaa vaihtaa kiviä jne. jolloin sormus saa ihan uuden elämän - aivan kuin sinäkin sait eron jälkeen.
    Nm . onnellinen sormuslainen sinkkunainen lapseton myös .

11. n47 Vierailija

Kaikki exältä saamani lukuisat korut, myös vihkisormus on mulla pussissa, jota olen vuosia ollut viemässä kultasepälle myyntiin, en vaan ole saanut aikaiseksi. Kyse ei siis ole mistään tunnehommasta, en vaan ole ollut rahapulassa että olisi tarvinnut viedä. Heittäisin mieluummin roskiin kuin pitäisin niitä.

Kyllä minäkin feikkisormusta olen kapakassa pitänyt mutta se ei todellakaan ole ollut oikea vihkisormukseni.

12. jjoois Vierailija

Vihki- ja kihlasormukset annoin lapsille. Muut exältä saamani korut ovat korulippaassa muiden seassa. Saatan ehkä joskus niitä käyttääkin, mutte nyt on uuden miehen antamat korut käytössä.

13. Siideri Vierailija

annoin sormukset lapsilleni.Exän sormuksen pakkasin hänen mukaansa,kun hän lähti.
    Yhtä ainoata korua en häneltä 14-vuotisen liiton aikana saanut.Hädin tuskin rahat riittivät sormuksiin.Muuhun menivät hänen rahansa mm. autoja piti olla 3-4 kpl.tta pänkittämään hänen jotakin.Oli amerikanrautaa ym.Oliko se joku sanonta miehistä,että mitä isompi auto,sen pienempi..
    No joo.Lapsille muistoja liitosta.Tosi tympeää nuo ero hommat,mutta parempi näin.

14. saver Vierailija

Netistä esim googlettamalla löytyy kultaseppiä, joihin voi ottaa suoraan yhteyttä. Liikkeet vetää aina välistä omansa. Eli suoraan sepältä saat paremman hinnan romukullasta tai sitten voit teettää uuden korun, joko itsellesi tai vaikka kummilapsellesi.

Itse olen teettänyt koruja ristiäislahjoiksi, kummilahjoiksi, rippilahjoiksi ym "omalla" kultasepälläni. Saa aina kivat uniikit korut!! Suosittelen lämpimästi viemään niitä korulippaassa lojuvia koruja uudistettavaksi!

15. romua Vierailija

Romukultana olen myynyt, mitäpä noita säilyttää.

16. Uusiokäyttöön Vierailija

Sukulaislapset ovat saaneet mieluisia merkkipäivälahjoja exän antamista sormuksista ja koruista. Olen laitattanut niihin kultasepällä uudet tekstit tai vain entinen on hiottu pois. Sen jälkeen ne ovat ihan neutraaleja koruja, ei muuta.

Kumma se on ihmisen mieli. En halua käyttää noita koruja itse, olen mieluummin ilman mitään. Mielleyhtymä korun esilleottamisesta tuo kenkun olon ja tympeytymisen tunteen.

17. golddigger Vierailija

Jotkut kultasepät välittävät käytettyjä koruja ja ottavat välistä n. 25 %. Helsingissä ainakin.

18. Munkin makuinen Vierailija

Kerran pieraisin sormuksen lävitse ja heitin roskiin. Mitäs arvoa sellaisella? En kehtaisi lapsien mieltä pahoittaa lahjoittelemalla tuollaista turhaa käätyä. Kaikenlaista tällä pohditaankin.

19. kerrasta poikki Vierailija

Jo ennen eroa huiskasin sen kiukuspäissäni yhteen metsään. En ole perään haikaillut. Vasta sen jälkeen asioita katseltiin ja päädyttiin eroon.

Sormuksen paiskominen on lapsellista, mutta siinä hetkessä ei tullut ajateltua kuin että avioliittomme on ohi, ja sormus oli siitä merkkinä.

20. nojoonäin Vierailija

Jo ennen eroa hakkasin sen vasaralla tuusan nuuskaksi - timantit vain lentelivät. Kihlasormuksen heitin vielä aikaisemmin laivalta mereen.

21. ok! Vierailija

Minä teetin sormuksen koon isommaksi ja lisäsin ja vaihdoin kivet. Siitä tuli ihana. Turha dramatisoida, avioliitto on päättynyt mutta kulta on kultaa.
    Uusiokäyttöön tottakai. Ei tulisi mieleenkään ajatella ex-miestäni vaikka käytän päivittäin uusittua kaunista sormustani.

22. Kultamyyjä Vierailija

Meidän liikkeessämme 585-kullasta (14kar) maksetaan vähän päälle neljä euroa. Tuon reilut seitsemän euroa saa vain, jos "vaihtaa" kultaa, eli ottaa summalla tilalle liikkeestämme jotain muuta (lahjakorttikin riittää). Tämä on yleinen hintataso ja käytäntö ainakin meidän pikkukaupungissamme. En siis suosittele missään nimessä romukultavaihtoehtoa. Se on aina huonoin kauppa ja kannattavaa lähinnä rikkinäisten tai muuten huonoksi menneiden korujen kanssa. Käyttökelpoiset esim nettiin myyntiin (kaiverrukset pois), kaniin, käytettyjen korujen myyjälle tai sukulaisille.

23. Minulle on kerrottu, että vanhan venäläisen taian mukaan pitää kusaista sormuksen läpi. Jos sormus härskiintyy ja menee vihreäksi, se ei ole hyvää kultaa, mutta jos kultainen suihku menee kultaisesta leikkauksesta sovinnolla läpi, niin ehtaa on.
    Niinpä lorautin sihtini lävitse monen tuynnin annoksen pikku psua ja siinähän oli tosuus niinkuin liitossammekin:Härskiintynyt oli ja lensi metsään kuin lepääkeihäs. Kukkikoon siellä suomalaisen homesormus lopun ikäänsä. Toivottavasti sillä ei enää yhtään minun laistani hullua vihitä. Kovia ovat pojat lupaamaan, mutta kun alat pyytää rahaa, ei tipu ja kun pyydät siivoamaan jälkesi, sotkevat lisää.

24. alkuperäinen Vierailija

Tietääkö kukaan liikkeitä jotka ostavat käytettyjä koruja? Asun Helsingissä.

25. eronnut Vierailija

Sormuksia ei tullut koskaan kaiverrettua joten pistin kokeeksi myyntiin huuto.net sivulle. Itseasiassa kultasepän liikkeessä tätä suositeltiin koska romukullan hinta ei kovin kaksinen ole. Myin myös muita mieheltä saamiani koruja netissä ja kaupaksi meni. Loppujen lopuksi en välittänyt paljonko koruista sain vaan pääasia oli se ettei ne enää käyttämättöminä minun korurasiassani pyörineet ja että jollekin kelpasi..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri