Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä raha teille merkkaa?

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Vesimies -70, 17.08.2019.

1. vierailija Vierailija

:unsure:Ketjun aloittajana on veskari itse, miksi nyt ottaa valitsemansa aihe noin koville. Monta tuttavaa on salkkuunsa valittut kotimaisia yritykisiä perusteella kotimainsen yritystoiminnan tukminen. Parhaaimmillaan siinä molemmat voittavat, kotimainen talouselämä ja sijoittaja. Harkitsen minäkin ainakin kokeilla, jos joku opastaisi hieman. :oops::oops::oops:

2. vierailija Vierailija

Säästät vuoden ajan 200/kk ja sinä aikana seuraat kursseja mihin mielestäsi kannattaa sijoittaa 2400 euroa. Siinä on jo valinnanvaraakin 100 kappaleen erän sijotukseen.

3. pointti kadoksissa Vierailija

Eihän kirjoittaja sanonutkaan, ettei olisi veskarin aloittama ketju. Eikä, että veskarin aloittama aihe ottaisi koville. Ei sanonut veskarin aloittamasta aiheesta mitään vaan aiheessa pysymisestä ja vänkäämisestä.

4. vierailija Vierailija

Eipä niin sanonutkaan, veskarille on ottanut koville. Vänkäämistä tässä on ihmetelty, muiden viestit olivat asiallisia.

5. vakkari vierailija Vierailija

Kun täällä oli enemmän keskustelijoita on ollut viestitystä sijoittamista porssiosakkeisiin. Keskusteluun osallistui kaksi naista, joilla molemmilla oli osakesalkut, toisella myös metsää ja toisella kiinteistöjä. Silloin oli pakkorekkautuminen, molmmat nikit vakikeskustelijoina pitkään. Itselleni on luonnollista kun ikää karttuu, niin myös omaisuutta keräytyy, vaikka lapsille hankittujen asuntojen muodossa tai muuta. Omat lapset saivat alkupääoman, joka karttui säästetyistä lapsilisistä.

6. vierailija Vierailija

Eli meitä metsään ja osakkeisiin sijoittaneita on enemmänkin. Näemmä myös naisia, kuten miehiäkin. Uskokaa nyt kaikki työn raskaan raatajat, että ei keltään ole rikastumista kielletty, kyse on siitä haluaako välittömän tarpeen tyydytyksen vai kestääkö odottaa hiukan.

7. Kyllä, ajanhenki on nyt se.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Kaikki mitä sanot on epäuskottavaa niin kauan kun todella rinnastat rahasalkusta huolehtimisen kun oikeasti ei tarvitsisi töissä käydä siihen että joku puurtaa minimipalkalla n. 7-8 tuntia töissä kun on pakko ei ole valinnanvaraa.

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Toki tuohon verrattuna, mutta minä en siihen verrannutkaan. Lue sinäkin minun (tai kenen vaan jolle vastaat) viestejä huolella ennenkö vastaat.

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Okei, ymmärsin sun aiemman vastauksesi tätä koskien väärin.

11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Ei mulle mikään ole koville ottanut, miksi noin päättelet?

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    En huomannut kenenkään sanoneen että rikastuminen olisi kielletty...Mua vain huvitti se että verrataan vapaaherrana salkunhoitamista 7-8 tunnin työpäivään. Tämä ilmeisesti sitten joillekkin otti koville kun luulivat minulle ottaneen koville...

Tosin asia saattaa olla niin että tässä ketjussa puhutaan minä ja moninikkivierailija 99 prosenttisesti. Joten en ihan osaa ottaa todesta näitä salkunhoitamisjuttujen vapaaherrana rinnastusta 7-8 tunnin työpäivään toki onhan tälläisiäkin jotka on vieraantuneet todellisuudesta. Mä otan nykyisin sillä varauksella kaiken älyttömältä tuntuvan ja turhasta suuttumisen että se moninikkihän se taas...

13. Minulla jo yli 20 vuotta sijoituksia, aloitin kuin vahingossa arvaamatta mihin päädyn.

14. 6 tunnin työpäivät ovat monilla aloilla yleisä. Vapaaherrana mieluusti teen muutamana päivänä muutaman tunnin, koska kaipaan myös kontakteja muihin.

15. vierailija Vierailija

Se on ihan oikeasti kokopäiväistä työtä. alussa aikaa menee enemmän, myös hermoja. Sitten myöhemmin, kun on saanut luotua kunnollisen puskurin, voi alkaa miettiä vaikka työpäivän lyhentämistä.

sinä mielelläsi haukut moninikkisiksi kaikkia, jotka ovat sinun kanssasi eri linjoilla, olen huomannut

16. Totta, silmäni avautuivat tämän ketjun aikana näkmään sen, kuka on tollinen trolli.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri