Hae Anna.fi-sivustolta

mitä shampanjan kanssa syödään?

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä shampanja-lovers, 06.10.2006.

1. lonely Vierailija

Mutta jos on yksineläjä ja juo sitä vain hyvässä seurassa?

2. höh Vierailija

Juu, jos on aivoja edes sen verran, niin tajuaa, et "kerran" tarkoittaa joskus kauan sitten. Noh, ainoan kerranhan siellä olin viettämässä 10-vuotishääpäivää. Neljän vuoden päästä käymme juhlistamassa 20-vuotishääpäivää.

3. Irma Vierailija

Samppanjaa en ehkä ruuan kanssa nauttisi, sen sijaan vaikkapa aperitiiviksi tai jälkiruuan kanssa maistuisi minulle parhaiten! [/quote]

Olen ollut Ranskassa illallisella, jolla nautittiin samppanjaa aterian alusta loppuun. Samppanjat vaihtui alun tosi kuivasta, mutta raikkaasta kalan kanssa tarjottavaan roseeseen, pääruoan kanssa tarjottiin täyteläistä tummankeltaista samppanjaa ja jälkiruoan kanssa aavistuksen makeaa samppanjaa, Ja hyvin toimi. Harmi, ettei niitä samppanjoita saa Suomesta.

4. Irma Vierailija

Viestistäni on jäänyt pois se, että sen alku on lainaa oden viestistä.

5. eevuska Foodie-lady Espoosta

Saadut tykkäykset:
    1
    Toisessa viestissä olevat simpukat merimiehenvaimon tapaan maistuvat myös samppanjan kanssa. Kokeiltu on!

6. Huvittunut Vierailija

Itse juon samppanjan ilman ruokia, usein seurustellessa ns. etkoilla, eli ennen baariutumista. Jatkan ravintolassa samalla linjalla.

Suomessa on vain sangen huvittavaa, kuinka jotkut luovat paheksuvia (?) katseita sampanjaa lipittäviin juhlijoihin.

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoittaa sana etkoilla?

8. lue tarkkaan Vierailija

Siinähän se oli selitetty, eli ennen baariin menoa (etkot).

9. seuraava kysymys Vierailija

koskee varmaan epätietoisuutta liittyen baarin ja ravintolan eroihinXD

10. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei koske. No baareissa en käy ellei sitten ole kyse kahvibaarista tai pikemminkin kahvilasta.

11. Hauska... Vierailija

...sana tuo etkot! Etkot ja jatkot, wau, eikä sitä todellakaan tarvitse meille muille rautalangasta vääntää.

12. Kesäjuhlat Vierailija

Itse joudun pian kesäjuhlissa maisteleman Dom Perignon vuosikertashampanjoja vuosilta 1980 ja 1982. Saas nähdä - paremminkin maistaa - ovatko ihan vettä tai etikkaa vai oikeasti hyvän makuisia =D

13. Kesäjuhlat Vierailija

Taxi EI ole suomeksi taksi vaan vuokra-auto.
    Tämän teki 1970- ja 80-lukujen taitteessa minulle selväksi äidinkielenopettajani, joka oli kyseisen taksi -sanan virheeksi merkannut ja kirjoittanut vieraan vuokra-auto. Että tiedätte =D

14. taxfree Vierailija

Mikähän mahtaa olla sitten autovuokraamosta vuokrattu auto??

Jx tykkää tästä.

Suuri kesähoroskooppi 2017: Rakkaus, työ ja terveys

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri