Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä sinulle kuuluu tänään ja mitä se vaikuttaa kokkaukseen?

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä no, 27.10.2009.

1. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, nyt meillä on ketju , johon voi laittaa kuulumisia ja siihen liittyviä ruokaohjeita.

minulla oli kiireinen päivä ja einekset täyttivät vatsan. Minulla on tapana tehdä piimästä , jogurtista ja jostakin hillosta juoma, jonka lämmitän mikrossa ja hellin sillä vatsaani.

2. asteri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Poden eteisvärinää (kyllä, on oltu sairaalassa mutta vaiva ei ole vielä kokonaan hoidettu) ja siitäköhän johtui, että sorruin kokeilemaan aika eksoottista ruokaa - hapankaalitäytteisiä cannelloneja. Kyllä sitä söi, mutta nestettä olisi pitänyt olla enemmän.
    Täytteeseen tuli toki muutakin kuin hapankaalia.

3. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onpa hassu juttu. Minä ehkäisen lämpimällä piimällä flimmeriä. Se on lasaretin reissu, jos kylmää juon. Ilmeisesti sinulla on ohennus meneillään, oikaisu pitää tehdä yhden vrk kuluessa oireiden alusta.

4. Strawberry Fields Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään ei ole kokattu eikä kokata. En jaksa, koska aamupäiväinen allergia(?)kohtaus otti voimille. Illalla menin nukkumaan ja sitten alkoi ärsyttävä jalkojen kutina polvista alaspäin. Yläkroppaa (keuhkoja) kutitti kauheasti sisältä päin. Nukuin sitten loppujen lopuksi ihan hyvin kun hoidin pois jalkojen kutinan (juuriharjalla raapimalla, desifiointiaineella pyyhkimällä). Aamulla oli sitten hirvittävän kova nuha ja aivastelu. Otin yhden allergiapillerin ja sitten helpotti.

5. asteri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Lämpimällä piimällä... ei mene alas mutta jokainen tarpeensa mukaan. Ohennetaan tosiaan vielä viikkoja.
    Tämähän meni ihan klinikaksi, saa nähdä salliiko mode tällaisen. (...tai Sandra).

S. Field ei voi edes kokata. Mitähän huomenna ilmenee?

6. sofi-ann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Päätinpä "korkata" tämän uutuuden. Enpä tiedä, mitä mieltä olisi. Ehkä tähän tottuu.

Tänään on hiukan väsynyt olo, koska takana on muutama pitkä ja kiireinen työpäivä (siis yli 12-tuntisia). Tänään siis laitetaan jotain hemmotteluruokaa, joka valmistuu lähes itsestään. Jospa tekisi lohilaatikon uuniin ja lähtisi pitkälle reippaalle kävelylenkille sen kypsymisen ajaksi. Sitten nauttisi sen syntisesti hyvässä seurassa ja hyvän valkoviinin kera. Jälkkäriksi voisi ostaa tummaa minttusuklaata.

7. *nessu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään ei kokata, niin kuin ei eilenkään. Menossa toimenpiteeseen tänään ja en ole saanut syödä mitään yli vuorokauteen :( Mies lämmittää muulle perheelle ruokaa, jonka olen tehnyt aikasemmin valmiiksi. Pelkkä ruoan tuoksu saa vatsan kääntymään ympäri, ja silti en haaveile muusta kuin pääsisimpä syömään.

8. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Pitääpä minunkin heti testata. Pääsin tänne aika monen mutkan kautta. Ylälaidan kirjautuminen ei onnannut, se vei minut "vanhalle" sivulle jossa pääsin kirjautumaan. Sen jälkeen jouduin vähän harhailemaan ennenkuin löysin tieni tänne.

Tänään ei myöskään kovin mukava päivä, maanantaista lähtien flunssassa ja lämpöä koko ajan, mikä on minulle epätavallista. Ruokana lämmitin eilisen karjalanpaistin, ei tarvinnut isompia ruveta vääntämään.

9. TuoreAnanas Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä vielä luvan perästä muutama sana henkilökohtaisista asioistamme (uudet ja kiinnostuneet kävijät voivat käydä kurkkaamassa taustat tuolta ”mitäs tänään syötäisiin” –ketjusta), joten ne, jotka eivät halua sitä lukea, hypätkää viestini yli. Parisuhdepalstalle en mene, kiitos vain ehdotuksesta Mitä tänään syötäisiin ketjussa näin ehdottaneelle tämä tiedoksi, sillä a) olen sitä joskus vilkaissut ja se vaikuttaa niin masentavalta, että jos sinne avautuisin, varmasti olisin jo vetänyt itseni jojoon ja b) enhän kysynyt neuvoja parisuhteeseeni, eihän siihen mitkään neuvot auta, kun mies haluaa lähteä, hän lähtee.

Mutta siis. Meillä on mennyt aina hyvin, emme ole riidelleet turhaan rahasta, alkoholista tai muustakaan (riitoja on totta kai välillä ollut, niin kuin kai useimmilla pitkässä parisuhteessa, mutta aina ne on sovittu, eikä kaunaa ole kannettu). Mies ei ole koskaan ollut absolutisti (Lillukka muistaakseni kyseli tuolla Mitäs tänään… -ketjussa) ja firmansa aikoina + harrastuksensa parissa oli hänellä ja yhtiökumppanillaan/harrastuskavereillaan välillä kovastikin kosteita illanviettoja, mutta se oli täysin hallinnassa ja ns. normaalia. Nyt viime aikoina (viimeisen parin kuukauden aikana) on sitten tullut sitä, että juomassa käydään välillä useasti viikossa, välillä baariin lähdetään heti, kun lapset ovat koulussa ja minä töissä ja sitten juodaan velaksi, vipataan sieltä parikymppiä ja täältä viisikymppiä ja tuolta satasen jne. Tähän sitten puutuin, en (omasta mielestäni) rumasti, enkä nalkuttaen vaan sanoin, että ethän enää lainaa viinaa varten kavereiltasi, kun sitten pakollisten menojen jälkeen kaikki raha menee hänen viinavelkojensa maksuun. Hän oli aluksi samaa mieltä, mutta sitten pari päivää tuon keskustelun, joka siis oli käyty hyvässä hengessä ja rakentavasti, jälkeen hän saikin raivokohtauksen, lähti kotoa ja alkoi aluksi panna sellaisia tekstiviestejä, että nyt häivyt heti, hänelle ei nalkuteta jne. Hän on käynyt kotona ja jättänyt kirjelappusia minun ollessa töissä, kaikissa käsketään lähteä. Asunto on hänen tuttunsa ja sitä kautta hän sen vuokrannut ja tosiaan oli tarkoitettukin väliaikaisesti jo pienuudenkin vuoksi.

No-nimimerkki sanoo, että tuntuu, että mies on enemmän pettynyt itseensä kuin minuun/perheeseen. Eräs ystäväni, joka on psykologi, sanoi samaa, sanoi, että tuo on klassinen esimerkki siitä, että kun itseä harmittaa oma käytös, puretaan kiukku siihen kaikkein rakkaimpaan ja parhaassa tapauksessa isketään ennen kuin toinen iskee (eli minä jätän sinut, ennen kuin sinä ehdit jättää minut). Tiedä häntä sitten. Lisäksi No-nimimerkki kehottaa minua ottamaan mieheni takaisin. Juu, ottaisin kyllä, mutta sellaista on vaikea ottaa, joka haluaa itse erota ja joka ei suostu edes tavata minua, puhumattakaan, että istuisi alas ja keskustelisi asioista.

Olen ollut tämän pari viikkoa lähes kokonaan syömättä, jotakin pientä nävertämistä lukuun ottamatta ja eilen söin sitten ystäväni tekemää muusia ja kyljystä. Se oli hyvää, mutta nyt on vatsa ollut todella kipeä ja olo myös fyysisesti ahdistunut (pitäisiköhän sitä syödä niin kaikkeen auttavia jogurtteja, heh). Tälle päivälle tämä siis tarkoittaa sitä, että minä syön vain teetä ja leipää. Huomenna ajattelin tehdä hernekeiton, sitähän on sitten helppo lämmitellä ja panna vaikka pakastimeen ja sulattaa sieltä täsmäannoksen.

10. Lillukka- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinhän tuo menee -iske, ennen kuin sinua isketään. Sääli, että mies tuhoaa ilmeisen hyvän suhteen. Monilla miehillä puuttuu kyky käsitellä vaikeita asioita. Helpompi on paeta. Se on hyvä se, että sinulla on lähipiirissäsi ystävä, joka osaa ottaa realistisen kannan ongelmiisi.

Vaikka mies tulisi järkiinsä ja tulisi takasin, niin pitkä on teillä matka kuljettavana, jotta luottamus taas palautuu. itse en ehkä pystyisi enää panostamaan 100 prosenttisesti -ajan kanssa ehkä, jos joutuisi koko ajan takaraivossaan ajattelemaan, että mitäpä jos tuo toinen taas sortuu heti kun tulee uusi vastoinkäyminen. Ihminen löytää aina selityksiä ja syitä negatiiviselle käyttäytymiselleen. Vaikea on myöntää, että 'sori, olin heikko ja valitsin helpoimman tien'. Tässä teidänkin tapauksessa mies kääntää syyn sinun harteille -'mitäs nalkutit ja komentelit'.

Mutta, häntä pystyyn ja listaa positiivisia asioita, joita on elämässäsi kaikesta tapahtuneesta huolimatta!

11. Piii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tsemppiä TA, on varmasti todella masentava ja ahdistava tilanne.

Minullakin on ollut kiirettä töissä ja opiskeluissa ja sitä myöten kokkaus on jäänyt vähemmälle.
    Tänään kuitenkin ajattelin tehdä jotain intialaista ruokaa, en tiedä vielä mitä.

12. *nessu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En ollut lukenut tuota toista ketjua pariin päivään.
    Voimahalus ja tsemppiä sinulle TA.

13. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Eipä kuulu mitään erikoista, harmaata syyspäivää joka jo pimenee illaksi on tässä vietetty.
    Kokkaillut en tänään ole, lämmitin eilisiä murkinoita.
    Huomenna on pakko ryhdistäytyä vaikka olisi vieläkin synkempää ulkona kuin tänään, mitään lämmitettävää ruokaa kun ei enää jäljellä ole ;(

14. eevuska Foodie-lady Espoosta

Saadut tykkäykset:
    1
    Kehtaako tunnustaa, hyvää kuuluu. Vähän kiireistä, mutta ei sen kiireempää kuin muutenkaan.

Ruokaa aion laittaa koirakävelyn jälkeen: falafel-pyöryköitä, paahdettuja uunikasviksia ja täysjyväkuskusia.

15. Skylla Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Laiskana olen tämän päivän viettänyt mahatautia potien. Lämmitin miehelle eilistä ruokaa ja itse hörppäsin vain lasillisen limua. En ole jaksanut kokata.

16. Strawberry Fields Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen olimmekin jo kauhean nälissään mitättömän lounaan jälkeen ja menimme sitten illalla kuuden jälkeen barbeque-paikkaan. Se oli ihan uusi paikka meille (ehkä kävimme joskus 10v. sitten), ja todella positiivinen yllätys. Mies tietää aina mitä hän näissä paikoissa syö, aina sama bbq-brisket. Minulla on aina vaikea päättää mitä ottaa, kun syön niin vähän lihaa, mutta eilen kirkastui kun edelläni olevalla pikkupojalla oli kinkkua lautasella. Se pikkupojan annos ja kova nälkä auttoi minua päättämään eli otin kinkkua. Annoksen hintaan kuului kaksi lisuketta. Saatavilla oli lämpimiä lisukkeita (ainakin papuja kolmea sorttia, perunoita kastikkeessa, maissia, ranskanperunan tyyppisiä perunoita (olivat isompia ja leveitä)), kylmiä lisukkeita (perunasalaatteja, kaalisalaattia, vihreätä salaattia ym. ym.). Otin neljää lisuketta, mutta kassa ei veloittanut kuin yhdestä ylimääräisestä. Lihoja on sitten vaikka mitä, ja voi ottaa yhdistelmiäkin eli kahta tai useampaa lihaa. Lihanleikkaaja leikkaa sitten sopivan annoksen, yleensä liian ison, mutta voi ottaa vähemmänkin jos tietää että ei jaksa syödä. Maksoi yhteensä hieman alle 25 dollaria + pari taalaa tippiä. Menemme toistekin.

17. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aamu alkoi vaihtelevasti. Avasin tämän palstan ja ihmettelin, että nyt minut on bannattu pihalle. Mistähän syystä? Tietysti rönsyilystä. Kokeilin kännykän netillä myös, sama juttu. Vasta päivällä tajusin, että täällä on jokin uudistus meneillään.

Edelleen eineksiä, en ole ehtinyt tekemään ruokaa, hyvä kun syömään ehtii.

Onpa mukava , kun on tullut näin paljon kuulumisiakin, uudet mukaan myös.

Voimia

18. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle iski eilen suun ympäristöön aivan kamala ihottumantapainen. Kutitusta, kuumotusta ja punaisuutta, jatkuu edelleen ja tuntuu leviävän koko naamaan. Varmaan sopisin kohta Lordin riveihin, enkä tarvitsisi edes maskia :) Laulaakin osaan ihan yhtä hyvin...

Aika väsyttävä voi ihottumakin olla. Eilen oli onneksi tähteitä niin ei tarvinnut ahertaa kuuman lieden ääressä. Tosin leivinuunista hiilien vetäminen oli aika tuskaista, kun ihottuma-alue oikein veti lämpöä puoleensa. Tänään tuntuu leviävän laajemmalle alueelle. Jotain helppoa ruokaa siis tänään, joka ei vaadi kuumassa seisoskelua.

Paleltaakin taas, liekkö flunssa tuloillaan... Toivottavasti ei kuitenkaan se pekonilentsu.

19. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Testaan palstan toimivuutta okfsjlksdjlksdfjlkdfs.

20. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Onko teillä niin, että joka kerta kun haluatte kirjoittaa tänne pitää kirjautua sisään uudestaan ja jokaiselle palstalle pitää kirjautua erikseen ja uudestaan jokaisen käynnin yhteydessä, jos aikoo jotain kirjoittaa? Tämä uudistus on syvältä

21. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Miten ja mistä noita kuvia saa eli avatarko niiden nimi nyt on? En löydä kohtaa, josta sellaisen voisi valita.

22. sofi-ann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En ole huomannut, että pitäisi kirjautua muuta kuin kerran. Tosin en juuri muilla palstoilla ole käynytkään kuin ideakeittiössä.

On tässä jotain hyvääkin - ainakin tuo, että pääsee suoraan seuraavaan ketjuun. Uutuudet tuntuvat aina hiukan hankalilta aluksi, mutta kyllä tämä minusta toimii ihan ok.

23. sofi-ann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ylhäällä on oma käyttäjätili, jossa voi kaikenlaista tietoa lisätä. Samoin kuva-albumit ovat tuossa yläpalkissa. Kokeile niitä.

24. KasVisKaLa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuore Ananas - voi miten surullista. Toivotan voimia ja jaksamista! Kyllä sinä selviät, vaikka nyt ei ehkä siltä tunnu.
    Raastavassa ja repivässä elämäntilanteessa ei syöminen kiinnosta, ruokahalua ei ole, mikään ei maistu miltään - kaikki oksettaa. Omasta kriisikokemuksestani muistan, että kaikki pureskeleminen ja nieleminen oli vaikeaa, sain kakistellen alas vain nestettä.

Ketjun kysymykseen kuulumisista...
    Kuuluu päänsärkyä ja flunssaista oloa. Puistattaa, viluttaa, väsyttää.
    Luultavasti kokkaamiset saa hoitaa joku muu, ja jätän todennäköisesti ruokailun kokonaan väliin.

25. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei toimi minulla. En pysty muokkaamaan omaa tiliäni eikä tuosta kuva-albumista mitään löytynyt. Joka kerta, kun yritän kirjoittaa joudun kerran tai kaksi laittamaan sähköposti osoitteeni ja salasanani palstalle.

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri