Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä sinulle kuuluu tänään ja mitä se vaikuttaa kokkaukseen?

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä no, 27.10.2009.

1. sarlot Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Flunssaisena ei oikein maistu mikään. Keittoruoka tai kasvissosekeitto ovat helposti syötäviä. Minulle tulee kuumeisena mieli salmiakkia ja suolakurkkuja.

Tuossa minun avatarissa poseeraa meidän toinen koirista, Tiksu nimeltään. Se on kaksi vuotias tiibetinspanieli. Albuumista löytyy toisen koiramme kuvia. Saa käydä katsomassa, jos haluaa.

2. ode58 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Flunssa on onneksi jo voitettu kanta, vaikka en nyt sikaflunssaa ainakaan vielä sairastanutkaan.

Oma avatar on omasta pihasta, olen tällainen puutarhafriikki.

3. Apple Pie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  4. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä, että saitte puhuttua. Mies alkaa voimaan paremmin, kun et käännä puukkoa haavassa, mitä et ole tehnytkään. Viina on nyt ongelma, pyri vaikuttamaan sillä hetkellä, kun sitä ollaan hankkimassa. Eli jos sitä on , niin sitten sitä juodaankin. Viinaan tulee riippuvuus ja säännöllinen kännääminen on askel siihen suuntaan. Pyri samalla löytämään korvaavaa tekemistä hänelle. Ymmärrä. Mutta pidä pääsi viinan suhteen.

olen tosi iloinen tästä käänteestä parempaan. Voimia ja tsemppiä edelleen

5. oii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa TA, että olette saaneet juteltua asioista! Voi olla, että miehesi alkaa tajuta, mitä on menettämässä omalla käytöksellään, mutta voin kuvitella että hänelläkin on todella ahdistunut ja kurja olo konkurssin ja ystävien katoamisen takia. Se, että olet päättänyt viina-asian noin jyrkästi, on hänelle näytön paikka, vaikea, mutta ei mahdoton. Se, että miehesi alkaa tiedostaa aiheuttamaansa "vahinkoa" on jo askel eteenpäin. Voi ajatella, että olette saman tien etäisimmissä päissä ja joka kerta kun tulee jostain asiasta sopu, molemmat ottavat askeleen lähemmäs toisiaan voi olla, että tie on pitkä ja raskas kulkea, mutta siihen voi vaikuttaa vain sinä itse ja miehesi haluatteko päästä siihen kohtaan, missä tiestä eroaa se yhteinen polku. Jokainen viinaton päivä on askel eteenpäin ja sinä otat sen askeleen samalla, kun tuet miestäsi viinattomuuteen. Tsemppiä teille molemmille!!

Minulla ihottuma on rauhoittunut lähes kokonaan, mutta oli aika raskas kokemus. Viikonloppuna käytiin anopin apajilla, melkein jouluruokailu oli, kinkku vain puuttui. Eilen kotona aamulla siivosin ja sen jälkeen syötiin sinihomejuusto-pekoni-pastaa, leivinuunissa kypsensin lohifileitä ja koiralle jänistä. Vielä illalla tein makaronilaatikkoa puolisolle reissuun mukaan. Oli siis ihan aktiivinen päivä. Tänään kun yksin olen syömässä herkuttelen lohella, nuudeleilla ja kasviksilla. Pitkälle lenkille pitäisi mennä heti töiden jälkeen, niin siitä se sitten taas aktiivinen ilta käynnistyy, jos en hautaudu sohvalle neulomaan... Se houkuttaisi kyllä kovasti kun vaihtoehto on siivota keittiö...

6. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minä löysin oman avatarini meidän kuvatiedostoista. Jompikumpi on joskus huvikseen napannut kuvan juustotarjottimesta, ainakin kuvaa hyvin herkuttelijaa.

Täällä sairastetaan edelleen. Mitä luultavimmin sikainfluenssa, koska minua ei ole koskaan mitkään flunssavirukset kaataneet. Huomenna uudestaan verikokeisiin ja tutkitaan pumppu, kun on ollut pahoinvointia ja poikkeuksellisen kovaa väsymystä.

7. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Äippä, jos pahoinvointi tänään jatkuu, niin eikö olisi viisainta mennä sairaalaan jo tänään. Rasittaa et itseäsi nyt saa. voimia sinnekin

8. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Huomenna on aika työterveyslääkärille, eiköhän tää joskus hellitä! Onneks ei tarvii mitään kummosta tehdäkään, olla vaan :)

9. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    TuoreAnanas: Minusta myös on hienoa että olette saaneet puhuttua! Toivotaan kovasti että asiat lähtisivät purkautumaan ja saisitte selätettyä ongelmat. Juomisestakin on mahdollista päästä eroon!

Tsemppiä kovasti tulevaisuuteen!

10. Apple Pie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan sivu aiheen:
    Ei taida viestilaskuri enää toimia?

11. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä päätin mennä huomenna rokotukseen enkä aio odottaa ensi maanantaihin. Sanoivat terkkarilla, ettei käännytetä pois vaikka menisin jo huomenna, suosittelivat netissä minun ikäryhmän menevän vasta ensi maanantaista alkaen rokotukseen.

12. sofi-ann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinä taidat, Jx, kuulua johonkin riskiryhmään, koska olet rokotukseen menossa. Meillä toivottiin järjestyksestä pidettävän kiinni, koska rokotteita on rajoitettu määrä. No, minä en todella sinne pääsekään, että sikäli ei huolta. Jos tauti iskee, se täytyy vain sitten sairastaa. Enpä ole vuosikausiin sairastanutkaan yhtään influenssaa enkä tavallista flunssaakaan. Ehkä olisi nyt minun vuoroni ;)

13. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Minä taidan jättää rokotuksen väliin. En yleensä sairasta flunssia tai muutakaan. Useimmat ihmisethän sairastavat tämänkin influenssan ihan normaalina flunssana ilman sen kummempia harmeja.

14. JohannaV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomenta.

Suunnaksi Turku ja kokeiluksi paikkakunnan ruokatarjonta.

Oliko se Sergio's kokeilun väärti? Vaiko Mama? V.P. ennen puoltapäivää, kiitos ystävälliset ihmiset.

15. JohannaV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Anteeksi, aamu-unta vielä. Siis suuntaan tänään Turkuun ja mietin illallispaikkaa siellä. Mamihan sen toisen ravintolan nimi on, eikö niin...

16. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Suloisia karvakuonoja sinulla Sarlot ;D

Oma kuvani on peräisin omista kuvatiedostoistani vuoden takaa, lyhtyjä aittamme kuistilla.
    Laitoin sen, sen vuoksi koska jälleen palavat kynttilälyhdyt pihallamme, nopeasti vuosi vierähtää.
    Kuvaa tulen vaihtelemaan varmaankin aika usein.

Sikainfluenssa rokotetta en aio ottaa, meidän kunnassamme tämän ikäinen, terve ihminen ei edes ole rokotuslistalla.
    Lapsetkin rokotetaan vasta n. 3 viikon päästä.
    Mitäs jos on jo ehtinyt saada tuon taudin tietämättään "itämään" elimistöönsä, onkohan silloin jopa vaarallista ottaa rokote?
    Miten voimakkaana tauti iskee jos on sekä rokotuksen että taudin "siemenet" elimistössä!!!

Last edited: 03.11.2009
  17. JohannaV Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä luulen sairastaneeni lievänä tässä koko sikaflun. Suomessa oloaikani on särkenyt luita hillittömästi ja väsyttänyt koko ajan. Akseli liikkeille on ollut sänky-sohva-keittiö-wc. Kuumetta ei ole ollut. Josko se oli tässä, sillä näinkinhän se voi mennä ohi.

18. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Onhan se voinut olla, sitä kun ei tutkita juuri muilta kuin niiltä jotka joutuvat sairaalaan. Eikä kuumekaan kaikille tule. Minä vääntäydyin jo töihin, eiköhän tämä pikkuhiljaa tästä, yskä on vielä melkoinen.

19. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Nyt on rokotus sitten saatu. Toivotaan, ettei suuria oireita rokotuksesta tule. Pientä lämpöä ja kurkkukipua voi kuulemma tulla.

20. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jonkin aikaa on vierahtanyt siita kun viimeksi kavin taalla palstalla ja taallahan on tapahtunut vaikka mita uudistuksia.

Meille ei kuulu juuri mitaan uutta. Viime viikko kului syysloman merkeissa ja koska itsekin lomailin melkein koko viikon niin rastiin jaaneet tyot loytyvat nyt edesta. Tanaan vietamme tyton syntymapaivia ja ruokalistalla on sankarin toivomuksesta pizzaa ja kakkua.

Toivotan pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa karvisteleville. Meille possu- eika muutkaan taudit ole viela iskeneet. Taalla rokotusten anto on aloitettu terveydenhuollon parissa tyoskenteleville ja riskiryhmille. Me emme kuulu kumpaakaan ja tuskin tulemme piikkia koskaan samaan. Lapset voivat saada rokotuksen jossain vaiheessa, mutta uskon, etta tauti ehtii ennen.

21. KasVisKaLa Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuuluu kiireitä ja iltamenoja, olen ollut "ulkoruokinnassa" ja viikonloppuna sama linja jatkuu.
    Ensi viikolla teen kotiruoaksi lanttulaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa jos vain suinkin ehdin.

.................................
    Olen täysin samaa mieltä Asterin kanssa.
    Hyvät neuvot eivät useinkaan toimi nimensä veroisesti.
    TuoreAnanas - hienoa että keskusteluyhteys sinun ja miehesi välillä toimii!
    tsemppiä!

22. Piii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle kuuluu kiirettä :)

Illat menevät opiskelujen parissä ja töissäkin on vähän hässäkkää. Olen koittanut tehdä ruokaa sellaisen satsin, että siitä riittää pariksi illaksi, niin ei tarvitse kuluttaa viikolla joka ilta aikaa keittiössä.

Eilen tein oman kasvimaan kesäkurpitsasta ja purjosta keittoa ja sitä riittää tälle illalle myös.

Täällä on satanut yöllä lunta ja minulla on autossa kesärenkaat, nyt pitää toivoa, että saan talvirenkaiden vaihtoon ajan tälle päivälle.

23. Lillukka- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "Täällä on satanut yöllä lunta ja minulla on autossa kesärenkaat, nyt pitää toivoa, että saan talvirenkaiden vaihtoon ajan tälle päivälle."

Tuli mieleen vanha Vianorin (?) mainos. Siinä perheen äiti ripusti pyykkinarulle perheen kalsareita, joissa kaikissa oli muheva jarrutusjälki persauksissa. Mainoksen päälle tuli teksti "talvi yllätti taas autoilijat" tsp. Naurattaa vieläkin, eli mainoksen informatiivinen viesti meni perille -ainakin minulle.

24. Piii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä en tollasta mainosta muistakkaan, hauskalta kuullostaa.

Nyt on talvirenkaat alla. Nyt mut pääsi talvi yllättämään, oli mennyt ihan kokonaan ohi kaikki säätiedoitukset.
    Onneksi olen rengasliikkeen pitkäaikainen asiakas ja vaihtoaika järjestyi helposti. Siellä ehdotettiin jo, että varaan ensi syksylle jo ajan valmiiksi :)

25. no Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin talvirenkaat vasta nyt, eikä minulle ehdoteltu mitään, no, miehiä siellä vain olikin töissä. Mutta auton sain heti sisään ja homma sujui nopeasti.
    Minuakin nauratti jarrutusjäljet:)

Nyt teen koko viikonlopuksi makaronilaatikkoa, kun ei ole mitään erikoista juhlaakaan tiedossa, paitsi kivat kutsut , joissa mietitään miten hienoon muotoon ohra voidaankaan jalostaa, niitä odotellessa:)

Ostin pienen purkin silliä, kaupassa nauratti, että ovatko olleet ajatuksenlukijoita, kun ymmärsivät tehdä pienen sillipurkin, josta ei jää niin suurta puolikasta jääkaappiin mätänemään.

Toivottavasti porukka on vielä terveenä, ympärillä jo tauti jyllää. Muistakaa d-vitamiini, se auttaa jopa selkäkipuihin, koska edistää kalsiumin imeytymistä. ja kalsium on yksi tärkeä tekijä lihaksen hermotuksessa..

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri