Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tehdä aggressiivisen lapsen kanssa?

Viestiketju osiossa 'Erityislapset' , käynnistäjänä ph7, 13.06.2007.

1. Kanji-Yon Vierailija

"Kohtauksen aikana ei ole mitään kontrollia itseensä nähden vaan koko oleminen on "kiinni" vastapuolen tekemisestä/sanomisesa jne. Eli se, kuinka adhd-raivokohtauksia voi hillitä ainakin meillä on suoraan käsi kädessä vastapuolen kykyyn olla rauhallinen. Kykyyn poistua tilanteesa, antaa ajan kulua."

Lisätäkseni vielä, että kohtaus on aivan totaalisen uuvuttava niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Mitä kovempi kohtaus on ollut, sen kauemmin siitä toipuminen kestää, että saa taas "palikat kasaan". Nuorempana menin jopa hiukan katatoniseksi kohtauksen jälkeen muutamaksi tunniksi; en puhunut, olin ilmeetön, "tyhjä". Vetäydyin omiin oloihini ja olin vain lopen uupunut. Päässä ei liikkunut yhtään mitään muuta, kuin tietoisuus siitä, että on toiminut väärin, parempaa tietoaan vastaan ja siitä luonnollisesti itsesyytökset varjostivat niitä hetkiä.

Tältä kaikelta haluaisin poikani säästää. Kaikelta helvetiltä, joka pääsee valloilleen uskomattoman pienistä asioista :/ ja kun sen vielä TIETÄÄ, että noin EI saa tehdä ja silti tekee.

Luojan kiitos minä pääsin ajoissa hoitoon; en se ollutkaan MINÄ joka olin huono ja epäkelpo ihminen, vielä nainen- vaan minun aivoni eivät toimineet oikein.

2. Allergia meillä Vierailija

Meillä raivokohtaukset ja kärttyisyys yms. hullu meno paikasta toiseen oli 3-vuotiaalla maito- ja vehnäallergiaa. Ainakin nämä kaksi, myös mahd. muut allergiat, voivat tällaista todella haastavaa käyttäytymistä aiheuttaa. Kokeiltiin kerran muista kuin allergiaepäily syynä maidotonta ja viljatonta ruokavaliota kahden viikon ajan, ja poika muuttui täysin eri ihmiseksi! Sitten tämän oman kokeilun jälkeen mentiinkin sitten allargiatesteihin. Verkokeissa kumpikaan ei näkynyt, mutta tuli selville ns. altistuskokeissa, kun ensin oltiin ilman ko. tuotteita, sitten otettiin käyttöön. Muutaman päivän tai parin viikon sisällä poika muuttui taas ylivilkkaaksi ja tosi haastavaksi, kun maito ja vehnä otetttiin käyttöön.... (eli riehumista, tavaroiden heittämistä, haastamista eli tulee läpsimään, vaikea nukuttaa nousee ylös jopa 20 kertaa vaikka rauhallisesti hiljaa laittaa takaisin sänkyyn, ei kykene leikkimään rauhassa yhden jutun parissa, menee ympäriinsä, itkuinen myös todella helposti, ns. mahdoton lapsi, puhuisin jo itse jopa adhd:stä tai muusta käytöshäiriöisestä) Ei siis ollut oireina perusihottumaa, vain joitakin kertoja oksentanut, ja joskus satunnaisesti löysää/kovaa kakkaa tai pientä vatsan väännettä (joka voi muutoinkin olla ihan normaalia), jotka ovat perusoireita maitoallergiassa. Eli pääoireena tämä käyttäytymisen muutos. Tätä maidotonta ainakin, ehkä myös viljatonta, kannattaa kyllä kokeilla ainakin viimeisimpänä keinona, jos muut jutut ei auta. Meillä poika muuttui heti tuhoajasta ja riehujasta sovinnonhaluiseksi ja ihanaksi reippaaksi pikkumieheksi, kun maito ja vehnä jää pois.

3.  
  4. Yleensä miehet jotka ovat lapsettomia ja myöskin naiset (lesbot) inhoavat lapsia ja ovat vielä suuna päänä
    neuvomassa lasten kasvatuksessa ja syyttämässä vanhempia..eivät tiedä että joillakin lapsilla voi ollla neurologisia sairauksia jotka aiheuttavat käytöshäiriöitä...minun sukulaistyttö oli ennen naimisissa, mutta sekosi ja joutui hoitoon, ja sen jälkeen leikkasi kauniit pitkät vaaleat hiuksensa ja varasi ne mustaksi...lihotti itsensä niin että maha roikkuu, inhoaa lapsia ja uhkasi vetää turpaan lapsenlastani 7v joka on ylivilkas, tämä sukulaisnainen on tällä hetkellä perhekodissa töissä, joskus lastekodeissa keikalla..kertoilee joskus kuinka hulluja lapsia on ja kuinka hän niitä kohtelee..kaikki ei ole lasten syytä lastenkodeissa...hoitajista on myös hulluja ja käyttävät lääkkeitä jne.

5. Kyllä sun tekstisi vaikuttaa mielenterveyspotilaan tekstiltä.

6. Homma jatkuu Vierailija

Eli onko kellään ehdotuksia 12 vuotiaan pojan rauhoittamiseen? Poika on iso eikä kiinnipito onnistu. Puhuminen ei tehoa eikä auta. Ikkunat ja tavarat hajoaa... Jos ei saa periksi koko kylä on alttiina silmittömälle raivolle. Osaa manipuloida kaikkia viranomaisia myös. Poliisi on turha kutsua.

7. Vgh :-D dd Vierailija

Laita 12 v ulos rauhoittumaan? vaikeeta tiiän. itsellä kans poika tarhas ja ku. oikea kohtaus iskee tavarat menee rikki yms ja vielä uhkailee. adhd liiton sivuilla hyviä vinkkejä mutta itsellä vähän sellanen fiilis että ns. sopimukset palkinnoksi ja ns. rangaistukset liekö saanut hänet keksimään koko ns. uhkailun. Jotenkin pitää vaan luovia pitää pää kylmänä ja olla välittämättä ulkopuolisten reagoinneista ja syyllistämisestä. huoh. niin moni aina syyllistää sukulaiset pahimpia ja kerran yksi kaamee neuvolassa ja muita kanssamatkistajia. Huudan aina jotain tyhmää takaisin erityis lapsesta ja älä tuu neuvoo kun et itekään osais :"(

8. EmmiH Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu paljon lapsesta. Toisille toimii ymmärryksen ja sympatian löytyminen aikuisesta ja toisten kanssa on pakko turvautua fysiikkaan.

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri