Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tehdä, kun mies "pettänyt" parhaan ystävän kanssa

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Rikkonainen, 30.09.2007.

1. Rikkonainen Vierailija

En oo ikinä kirjotellut näihin keskustelupalstoille, mut nyt tuntuu, että on kaikki voimat niin vähissä, ettei itsekään tiedä enää mikä on tilanne ja missä mennään. Eli tuossa pari kuukautta sitten selvisi, että minun miehellä ja parhaalla ystävättärelläni on vajaan vuoden kestänyt suhde takana. Mitään fyysistä heidän välillään ei ilmeisestikään ole ollut, mutta puhelinyhteyksiä tavalla tai toisella jopa noin 20 kertaa päivässä. Pahinta on, että mies jäi rysän päältä kiinni, mutta silti onnistui valehtelemaan ja keksimään ihan ihme asioita lähes kahden viikon ajan, ennen kuin totuus paljastui. Tämän kahden kuukauden ajan olemme asuneet yhdessä ja koko ajan on putkahdellut vain lisää asioita esille. Mitään mies ei ole kertonut, ellei ole ollut seinä vastassa. Nyt tilanne on se, että mieheni haluaisin kovasti jatkaa meidän suhdetta, on lopettanut kaiken yhteydenpidon tähän ex-ystävääni ja on aivan rikki tajutessaan mitä menettää. Minä rakastan häntä aivan valtavasti (meillä piti olla häät kesällä 2008), mutta en vaan pysty luottamaan yhtään kaikkien noiden valehtelujen takia. Viimeksi tänään sain kuulla kiertoteitse, että on vielä paljon asioita, joita mulle ei ole kerrottu.

Tässä tämä tarina lyhykäisyydessään ja todella tiivistetysti. Kaipaisin todella nyt jotain vinkkiä, että kannattaako pistää kamat kassiin ja häipyä vai ottaa vielä riski ja antaa uusi mahdollisuus.

2. mimmuliinuska Vierailija

mulle kävi muuten samoin, paitsi että heillä oli seksisuhde. Kovasti väittivät ettei ollut, mutta lopulta sain totuuden tiristettyä esiin.
    Jos uskot että voisit vielä luottaa häneen, niin varatkaa aika pariterapiaan.
    Siellä voi jutella yhdessä ja erikseen suhteen tilasta. Vastauksia ongelmiin ei anneta, mutta tukea sieltä saa. Ainakin kirkon kautta saa ilmaista pariterapiaa, eikä raamattua tuputeta ollenkaan.
    Saattaisi tehdä hyvää olla hetki erillään ja miettiä tilannetta uudelleen. Alkaa vaikka seurustella uudelleen. Jos kumpikin todella haluaa yrittää ja jatkaa, niin siitä vaan.

Jos taas luottamus on täysin mennyt, niin sitten on parempi lopettaa koko homma. Menee vain molemmilta elämä hukkaan.
    Suosittelen itse pariterapiaa...auttaa ainakin siten että saa uusia näkökantoja asioihin.

3. tapauskohtaista Vierailija

Olen seurannut sivusta samanlaisen tarinan läpikäyneen parin elämää. Kovasti sai mies tehdä töitä ja puhua ennenkuin luottamus heidän välilleen vähitellen palasi. Siitän on nyt jokunen vuosi. Nyt joutuu mies välillä pelkäämän ettei vaimo vain tee samaa. (ei tee). He muuten menivät myös naimisiin tuon ilmituon jälkeen ja näyttävät onnistuvan:)

Mieti pystytkö antamaan anteeksi. Luottamus ei paludu heti, mutta miehen on tehtävätöitä sen eteen jotta se palautuisi, laita mies hommiin se on sen velvollisuus jos haluaa sut. Jos päätät antaa anteeksi, niin joskus sinun on lopetettava asiasta muistuttaminen kokonaan, sitäkään ei voi jaktaa ikuisuuksia, muutoin suhde voi kaatua siihen.

4. terilla Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    joskus, ettei mitään muuta, kuin juttelua, ikinä ole ollutkaan...uskoin ja annoin anteeksi, kun mies niin hartaasti pyysi ja pyysin anteeksi omia epäilyjäni Sanompaan vaan, että parempi jos olisin silloin jo älynnyt, ettei kannata olla sinisilmäinen.

5. ndgsjo Vierailija

Puolison ystävien kanssa deittailu on aivan oma lajinsa.

Yksi sääntö on, että molemmat jollain tasolla katuvat tekoaan, ja seksin tunnustaminen on vaikeaa. Siis kun vaimo saa selville, ystävätär ja mies sopivat että kertovatko he siitä että ovan olleet sängyssä. He usein ajattelevat, että itse suhteen paljastumsiessa on tarpeeksi kestämistä, jätetään se sänkyjuttu pois niin ei loukata niin paljoa.

Mutta kun sinulle selviää onko sängyssä käyty vai ei, tulet silti huomaamaan että ei se sänkykään niin pahalta tunnu kuin valehtelu.

Eli valehtelu on valehtelua, eikä sitä voi enää vuosikausiin uskoa mitä mies sanoo. syyhän on siinä, että pettäminen tapahtui juuri silloin, kun mies sanoi iloisesti hymyillen päin naamaa että kaikki on suhteessa hyvin, ja sen sijaan että olisi keskusteltu asioista, mies keskusteli niistä suhteen ulkopuolella. Sehän osoittaa ihan hirveää epäluottamusta petettyä osapuolta kohtaan.

se sattuu kaikkein eniten: opit senkin että mies osaa olla pokerina, huolimatta siitä mitä hänen sisällään oikeasti kuhisee.

Meillä suhde jatkui kohtuullisen pienen rikkeen jälkeen: eli nettideittailu. mutta mies näkee naamastani että en enää edes usko kun hän väittää käyneensä kaupassa maitoa hakemassa: minun pitää suurinpiirtein nähdä sekä maitopurkki että kauppakuitti, enkä panisi pahakseni vaikka näkisin vielä kaupan valvontakameravideonauhankin.

Hänellä on silti otsaa huutaa minulle , pyöritellä silmiään "joko sinä taas siitä jauhat!" vaikka asia ei liene loppuun käsitelty pitkiin aikoihin.

Mies puhuu siitä, että onko TEHNYT vai ei, onko ollut sängyssä vai ei, että se muka ratkaisee. Minä taas en epäile sekuntiakaan, että jos pystyy valehteleman aivan suvereenisti yhtä asiaa, niin aivan hyvin voi valehdella sänkyjutustakin.

Se ei ole minulle ainakaan lieventävä asianhaara, onko ollut muna reiässä. Huvittavaa, että mies luulee asian sillä ratkeavan. Sanoin että olisi kannattanut mennä sänkyyn asti samalla vaivalla kun vielä kerkesi, olisi saanut enemmän samalla "rangaistuksella".

Huvittavaa, että miehen kanssa on tällaista piirileikkiä. En tajua miten hän jaksaa olle ihmisen kanssa, joka on niin KAMALAN vaarallinen ettei mies voi edes esiintyä omana itsenään suhteessamme, vaan pitää peittää viimeiseen asti luonnettaan.

6. uskotko todella Vierailija

Puhelinyhteyksiä jopa 20 kertaa päivässä ja ei muka seksisuhdetta, hei oletko naivi vai ketä sinä oikein uskot, miesystävääsi tai ex-ystävärtäsi. On aivan varma että jos yhteydenpito on noin vilkasta niin meisseliä on uitettu vieraassa, tästä ei ole epäilystäkään.

Mitä taas tulee muuten siihen että miehellä/naisella on seksisuhde ystävättäreen/ystävään niin se on todella yleistä. Varmasti 30% naisystävistä on suhde ystävättären mieheen, ja yleensä kyseessä on aina seksisuhde, sillä miksi ystävättären miehen kanssa oltaisiin vain salakavereita. Jopa sisaruksilla on aika yleisesti seksiä toisen sisaren mieheen, ja veljeksillä samoin.
    Ihmisluonto on sellainen että kaverin oma kiinnostaa ja sitä halutaan valloittaa ja koittaa jos tilaisuus tulee ja usein näitä tilaisuuksia sovitaan yhdessä humalassa tavatessa.

7. uskotko todella Vierailija

..ja vielä sen verran että älä nyt usko etteivät he enää tapaa. Tässäkin on monesti todettu omaan ja tuttujen kokemuksiin perustuen että ei se juttu lopu kuin seinään vaan tavataan edelleen hyvin useissa tapauksissa vaikka muuta valehdellaan. Pitää nähdä vielä kerran ja sitä viimeistä tapaamista juhlistetaan seksillä ja sitten ei voidakaan lopettaa vaan sovitaan uusia tapaamisia.

Rakastunut osapuoli on niin sinisilmäinen että haluaa uskoa kumppanistaan aina parasta, jopa petoksen jälkeen, ja kumppanit ovat varsinaisia satusetiä selittämään. Ajattele että he ovat olleet yhteydessä jopa sen 20 kertaa päivässä, siinä on jo kiihkoa paljon pakosta mukana, joten erossa eivät pysty oikeasti olemaan, juttu vain hoidetaan entistä salaisemmin.

Sinun puolestasi paskamainen juttu, mutta vittumaista ja epäreilua se elämä välillä on.
    Toivon onnea.

8. asiallinen Vierailija

....on tullut jo aiemmissa viesteissä, ja tässä lisää.
    Tilanne nyt vaan on käsittääkseni sinulla sellainen että sinisilmäisyytesi on niin voimakasta että tulet kärsimään siitä, niin pelkään.
    Elämä on kuule erittäin raadollista, siinä tapahtuu paljon enemmän mitä edes osaat kuvitella.
    Kerrot että rakastat kumppaniasi? Olet ilmeisesti hyvin nuori, tai sitten aika vähän elämää kokenut. Ainakin voisit miettiä mitä sana rakkaus pitää sisällään, mitä se vaatii sinulta ja vastapeluriltasi. Asian valjettua huomaat että sana rakkaus on tuossa tilanteessa väärinkäytetty.
    Koko paketti tuntuu kaikelta muulta kuin rehelliseltä, anteeksi vaan.

9. ndgsjo Vierailija

Ei auta varmaan muu, kuin katsoa minkä hinnan joudut tavallaan viattomana osapuolena maksamaan siitä että parisuhteenne säilyy ja jatkuu: tarkoittaako se että joudut kävelemään itsesi yli, kuinka pajon joudut kärsimään ja tekemään töitä sen takia, mitä muut ovat menneet tekemään.

Jos hinta on liian kova, lähde kävelemään. 2kk-6kk erontuska ja prosessointi on pientä verrattuna siihen, että elät miehen kanssa puolinaisesti monta vuotta häilyen epäuskon ja uskon välillä. Voi vaikuttaa jo terveyteen, minullla ainakiin on vaikuttanut kaikkeen, olen ollut suurimman osan aikaa vain puoleksi työkuntoinen, kroppa alkaa krakaamaan, varmaan kuolen sydänkohtaukseen ennen aikojani. Nyt kaduttaa miksi piti ottaa kontolleen tällainen stressi. Jos olisin aikoinani eronnut olisin jo päässyt siitä yli ja löytänyt ehkä uuden miehenkin, olisin 10 kiloa laihempi ja noin 10000 askia tupakkaa vähemmän keuhkossa.

10. ndgsjo Vierailija

Minut sai jäämään miehen itku, ajattelin että sen täytyy välittää jos se noin kovasti "kärsii"
    Mutta olisi pitänyt olla itsekkäämpi. Minä säälin miestä ja jään säälistä...nyt se tuntuu vitsiltä. Ei hänkään minua miettinyt, kun teki mitä teki. Ja kun jäijn, loppui itku ja tilalle tuli silmäin pyörittely: "Älä nyt tota jauha, mitä ääikö levy päälle siitähän on jo niin ja niin kauan aikaa" eli ei mies kunnioita kuitenkaan loppupeleissä naista, joka jää pettämisen jälkeen hengailemaan hänen kanssaan.

11. Pahin mitä voi tapahtua on se että annat anteeksi ja jatkat miehen kanssa. Mies ajattelee että koska sai anteksi, tuollaisen teon saa sinulta anteeksi vastaisuudessakin. Kun rima on ylitetty kerran, se ylittyy uudelleen, ellei kerrasta tule niin pahoja seurauksia, että asiaa oppii harkitsemaan tarkemmin että kannattaako. Yleensä tämän läksyn oppii vasta kun on pohjamutia myöten joutunut ryömimään ja aloittamaan kaiken rakentamisen alusta (mahdollisesti uuden) ihmisen kanssa.

12. naakka-kokenut Vierailija

Jos mies vaikka sanoo, että pettämisen syynä oli harkintakyvyn puute tai suhteenne ongelmat..

mieti tulevaisuutta: jos se nyt petti sinua oman kaverisi kanssa, vaikka asianne olisivat olleet kohtuullisen hyvin, niin kuinka hän sitten reagoi kun saatte ensimmäisen lapsen ja sinä olet ison mahan kansa, tai jos läheisesi sairastuu tms ja et olekaan niin seksikäs puoliso vähään aikaan..

kyllä kannattaa ajatella myös itseään: vaikka mies ei pettäisikään enään, niin pystytkö luottamaan? Se on todella raskasta elämää- elämä pettämisen jälkeen. Mikään ei enää ole koskaan samoin.

On helppo antaa anteeksi kun mies itkee jalkojesi juuressa. Mutta kun tilanne vakiintuu, alat muistamaan yhtäkkiä. Mieleesi tulee selkeitä mielikuvafläsäreitä siitä, kuinka miehesi nuolee kaverisi pinppaa, niistä ei pääse eroon vaikka silmänsä ummistaa.

13. suuri taakka Vierailija

Harvoimpa mies menee ja tunnustaa pettäneensä, välttämättä ei koskaan ellei totuutta kaiva esiin. Pettäjä ei hevillä tunnusta.
    Olen myöskin käynyt vastaavan helvetin läpi, jäimme jatkamaan suhdetta. Loppujen lopuksi vaikeaa mennä sanomaan oliko itsensä kannalta hyvä "sijoitus" jäädä suhteeseen. Kesti meinaan useamman vuoden nousta ylös pohjattomasta kaivosta.
    Mies kun luuli saavansa tehdä mitä haluaa ja vastuun ottaminen hänellä oli todella hakusessa.

Vaikeaa on hakea syytä puolison ja ystävän petturuuteen. Ehkä seikkailu ilman kummankaan vastuuta ja välinpitämättömyys petettyä kohtaan. Mikään ei voi jatkua ennallaan pettämisen tultua julki. Jos tekstareita on lähetelty 20 kpl on tosi kyseessä.

Hyvin olivat silloin aikoinaan järjestäneet mieheni ja ystäväni"rakastavaiset" menonsa, minun kun oli vaikeaa lähteä kahden lapsen kanssa, olin työn uuvuttama.
    Niin koville se otti ettei ole voinut itkeäkään tapahtuneen johdosta, jäin jollain tavoin tunnottomaksi.
    Vuodet ovat vierineet ja suhde on täytynyt punnita uudelleen. Draama kuningatar en ole koskaan ollut ja kovettamalla luontoni olen kompuroinut eteenpäin.

Jokainen suhde on omanlaisensa ja jokainen tekee omat päätökset.

14. petät itseäsi Vierailija

Ajattele nyt vähän järjellä; vajaan vuoden suhde ystävättäreesi ja puhelinyhteyksiä jopa 20 kertaa päivässä. Ensinnäkin kuvitteletko että melkein vuoden suhdetta pitänyt pari ei ole harrastanut seksiä lukemattomia kertoja? Olisitko sinä pystynyt pitämään mieheesi vuoden selibaattisuhdetta, kuvittelketko miehesi kykenevän sellaiseen tai ystävättäresi??? Kerron; EI TAKUULLA.

Kun vielä n. vuoden jälkeen ollaan puhelinyhteydessä jopa 20 kertaa päivässä niin kyseessä on todella kuuma seksisuhde. Ei takuulla yhteydenpitoa tuon jälkeen lopeteta seinään, vaan aivan varmasti puhuvat puhelimessa ja tapaavat edelleen ja harrastavat kuumaa seksiä, aivan varmasti!

Kun valehdellaan ettei "suhteessa" ole ollut muka seksiä niin samalla pystytään kyllä valehtelemaan kaikesta muustakin. Eli aivan varmasti tapaavat toisiaan salassa, vaikka mies sinua koittaa erehdyttää lirkuttelemalla tavallista enemmän. Salasuhde ja kahden naisen pitäminen kun on paljon kutkuttavampaa kuin siirtyminen ystävättäreesi.

Todennäköisesti käytössä on jo toiseen asteen suhteensalaustavat, eli joko toinen matkapuhelin tai sim-kortti, jotta et voi selvittää mahdollisesta puhelinerittelystä yhteydenpitoa, vaikka poikaystäväsi tälläisenkin lupaisi sinulle näyttää. Onko ilmestynyt uusi harrastus joka vie poikaystäväsi aikaa, tai ylitöitä, aivan varmaan jotain keinoja tavata on ilmestynyt?

Annan yksinkertaisen neuvon, etsi uusi mies ja ala alusta. Jos mies pettää sinua ystävättäresi kanssa, niin hän pettää sinua aivan kenen tahansa kanssa. Ja on selvää ettei tuota pettäjäystävätärtä kannata pitää lähistöllä uudessa suhteessa, osan naisista kun pitää todistella haluttavuutensa nimenomaan vikittelemällä ystäviensä miehiä.

15. Rikkonainen: "Eli tuossa pari kuukautta sitten selvisi, että minun miehellä ja parhaalla ystävättärelläni on vajaan vuoden kestänyt suhde takana. Mitään fyysistä heidän välillään ei ilmeisestikään ole ollut, mutta puhelinyhteyksiä tavalla tai toisella jopa noin 20 kertaa päivässä. Nyt tilanne on se, että mieheni haluaisin kovasti jatkaa meidän suhdetta, on lopettanut kaiken yhteydenpidon tähän ex-ystävääni ja on aivan rikki tajutessaan mitä menettää."

"Rikki tajutessaan mitä menettää", tuskinpa. Ei hän muuten olisi tuota vuotta tehnyt. "20 puhelua päivässä2, eli on aika selvää että miehelläsi on paljon menetettävää jos lopettaa suhteen ystävättäreesi, tuon täytyy olla todella kuuma seksisuhde. Vai onko hän sinun kanssasi ensimmäisen vuoden sisällä soitellut parikymmentä puhelua päivässä? Joko salasuhteen jännitys tuo lisää kiihkoa tai sitten ystävättäresi antaa parempaa hoitoa. Usko kerrasta ja etsi sinusta oikeasti välittävä mies.

16. Tellervo_K Vierailija

Olen todella pahoillani puolestasi. Yllä olevissa viesteissä korostetaan kovasti sitä, että olet ollut aivan liian sinisilmäinen ja ilman muuta kyseessä on ollut seksisuhde. Joka tapauksessa oleellista on se, että olet menettänyt sekä ystäväsi että luottamuksen mieheesi.

Jos nyt vain annat anteeksi miehellesi ja yritätte korjata tilanteen, voi tuloksena olla itsekunnioituksen menetys pitkäksikin aikaa. Vaikka haluaisitkin jatkaa suhdetta, älä päästä miestäsi helpolla. Toivot varmaan että suhteen jatkuessa miehesi arvostaa yhdessäoloanne, eikä pidä sinua itsestäänselvyytenä, joka antaa kaikki sikailut anteeksi. Ehdotan että pakkaat tavarasi ja pidät mieheesi mahdollisimman vähän yhteyttä, niin vaikealta kuin se tuntuukin. Anna hänen elää epävarmuudessa ja yritä keskittyä omaan elämääsi. Aika näyttää, kannattaako suhdettanne jatkaa.

17. Minunkin mieheni petti juuri viikonloppuna, meni ja hyppäsi sänkyyn erään melko hyvän ystävättäreni kanssa, joka on juuri eroamassa aviomiehestään vajaan vuoden avioliiton jälkeen, ja jonka tukena ollaan tässä yritetty parhaamme mukaan olla. hänen avioliittonsa päättyi pettämisen takia, hän petti siis miestään törkeästi jo puoli vuotta häiden jälkeen. Oon aivan puulla päähän lyöty, en tiedä mitä tekisin. Luulin että kaikki on hyvin, sängyssäkin on mennyt erinomaisen ihanasti, seitsemän yhteisen vuoden jälkeen ollaan jatkuvasti kiinni toisissamme. Ja nyt sitten tämä. Tuntuu kamalalta.

18. petetty myös Vierailija

on siis alkaneet harrastaa vapaaehtoista lähihoitajan työtä.
    Minun ystävätäreni sanoi vain olkiaan kohauttaen, tuli työnsä on tehnyt, mitä tuosta enää. Niinhän se oli tehnyt, mutta poltti minut karrelle, he kuvittelivat, ettei se minusta VOI tuntua pahalta, kun molemmat olivat minulle tärkeitä ihmisiä, mutta että ei voi luottaa edes läheisimpiinkään, se tuntuu tosi pahalta.
    Jos on vannottu uskollisuutta, niin se koskee molempia, eikä anna kummallekkaan oikeutta ajatella, mitä se haittaa jos minä pikkusen salaa lipasen...
    Sanomattakin on selvää, että niin ystävä kuin mieskin on entisiä, mutta eivät jatkaneet suhdetta, kun se luvallista olisi ollut, ei kai enää poltellutkaan.

19. ihan yleistä Vierailija

Kyllä naisetkin miehiään pettävät ihan yleisesti näiden kavareiden kanssa. Tämä saattaa olla jopa yleisempää kuin miesten petokset ystävättärien kanssa.

Omakin vaimoke on entisen parhaan kaverini tyttöystävä. Ystävyys siinä meni se on todella ikävää, mutta toisaalta olen ollut vaimokkeeni kanssa jo yhdeksisen vuotta ja meillä on muutama lapsikin. Ei sille voi mitään kun rakkaus iskee, siinä jää ikävä kyllä ystävyydetkin toiseksi.

20. terilla Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    kun se tosirakkaus iskee, mutta harvoin se sitä on.
    Totuus minun tapauksessani oli, että ystävätäreni halusi kai vaan taas kerran näyttää, että hän on minua parempi, saa kenet haluaa. Ei ollut ensimmäinen kerta, mutta viimeinen oli.

21. pettäjän viestit Vierailija

Tosi asia on että jos suhde on kuuma niin viestittely on tosi neutraalia juuri siinä mielessä että jos tämä kolmas sattuu ne tekstiviestit lukemaan..

Teet itsellesi lottovoiton kun jätät kyseisen miehen. 2008 voit todellakin ehkä olla jo häitä suunnittelemassa mutta paremman ja sinua kunnioittavamman miehen kanssa.
    Niitäkin on.
    Usein kun käy niin että nämä pettäjät pitää pienen 6 kk tauon ja tilanne jatkuu taas uuden ystävättären voimin jos edellisestä ei enää olekaan siihen.

Minusta miehesi on järjestelmällisesti pettänyt sinua ja koska viestitys on tuota niukkaa linjaa (ettei jäädä kiinni) mutta viestien määrä todistaakin suhteen todellisen vakavuuden ja syyn lopulliseen eroon.
    Olen pahoillani tiedän että totuus sattuu. Mutta vain sen yhden kerran.

22. terillalle Vierailija

ukossas oli myös vikaa kun lähti leikkiin mukaan.

23. petturi Vierailija

Olet hankalan asian edessä, sillä tuosta ei seuraa vain nykyiseen parisuhteeseesi vaikeuksia, vaan edelleen voi olla, että sinun on vaikea luottaa ihmisiin/miehiin uudessakaan suhteessa. Ole siis järkevä äläkä jää hautomaan entisiä. Hautomalla pilaat vain oman elämäsi. Jätä vanhat asiat taaksesi ja astu rohkeasti eteen päin, mutta pidä omista elämän arvoistasi kiinni ja nauti terveesti olemassa olostasi SE satuttaa niitä pettäjiä vielä enemmän kuin uskotkaan. Jos jäät nyhjäämään ja suremaan teet itsestäsi vain heikon ja kolhuolle alttiin. Pettävät ystävät Eivät ole ystäviä.

24. Täsmennystä Vierailija

"Jos jäät nyhjäämään ja suremaan teet itsestäsi vain heikon ja kolhuolle alttiin. Pettävät ystävät Eivät ole ystäviä."

Ihailtavaa sinänsä että taas joku on sitä mieltä että pitää mennä eteenpäin eikä hautoa menneitä. Tottahan se on.

Mutta haluaisin kommentoida tuohon sen verran, että turha myöskään petetyn syyllistyä jos asia pyörii mielessä. Se kuitenkin pitää käsitellä ennenkuin sen voi unohtaa.

Yleensä petetyn ajatuksia sotkee myös syylllisyys: Oliko se minun syyni, mitä olisin voinut tehdä toisin. Ja samalla tuntee itsensä typeräksi kun muut ihmiset kuorossa valittavat että pitäisi olla vahva ja uskoa elämään ja tulevaisuuteen. Entä jos se ei heti onnistukaan? Onko minulla silloin huonompi itsetunto kuin muilla, olenko tyhjänjauhaja, onko minulla päähänpinttymä.

On kaksi eri asiaa: 1)unohtaa asia väkisin ja teeskennellä lähinnä muiden ihmisten takia että mitään ei ole tapahtunut,ja 2) käsitellä asia oikeati, puhua siitä, kirjoittaa ja ajatella, velloa välillä itsesäälissäkin ihan luvan kanssa- ja sitten mennä eteenpäin.

Olen nähnyt mitä "vahvoille" ihmisille tapahtuu kun he "menevät eteenpäin ja unohtavat"..useimmat alkavat käytöksessään paljastaa katkeruutta, asia ponnahtelee sivulauseilla tai sitten ilmenee jatkuvaa räpätystä ja hermostunutta naureskelua, koviksen leikkimistä.

Suosittelen asian käsittelyä ennen sen unohtamista.

25. kivikauden asukkeja Vierailija

"Olen nähnyt mitä "vahvoille" ihmisille tapahtuu kun he "menevät eteenpäin ja unohtavat"..useimmat alkavat käytöksessään paljastaa katkeruutta, asia ponnahtelee sivulauseilla tai sitten ilmenee jatkuvaa räpätystä ja hermostunutta naureskelua, koviksen leikkimistä."

Milloin opitaan keskustelemaan asioista, ilman, että otetaan joku oletettu esimerkki. Sitä sen täytyy olla -tyyliin. Suomalaiset akat.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri