Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tehdä, kun mies "pettänyt" parhaan ystävän kanssa

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Rikkonainen, 30.09.2007.

1. eräs vaan Vierailija

"Kun ja jos ensiksi on selvittänyt omat tunteensa ja ajatuksensa vaikka sitten kirjoittamalla - saanut itselleen päätöksen, ettei kannata enää jatkaa enempää petollisen ystävän ystävyyttä sen miehenkää kanssa elämistä."

On ihan selvää ja luontevaa katkaista välit petolliseen ystävään. Silti se ei poista vielä vihaa ja loukkausta - vieläpä tietoista. Vaikeampi on tilanne, jossa kaikki viittaa ystävän petollisuuteen, mutta hän ei myönnä. Miettii, katkaiseeko välit vain yksinkertaisesti toteamalla, ettei luota enää. Itse yritin vielä jatkaa yhteydenpitoa, mutta hän perääntyi. Syllisyyden ja valheen kanssa on aika vaikea olla avoin.

Vaikkei kaikelle olekaan selityksiä, niin on vaikea käsittää, mikä musta aukko on juuri oman elämän kohdalla. Miksi sellaisia ystäviä? Siis vieläpä oikein ystävällisiä ihmisiä ulospäin. Jonkinlaista kateutta oli kyllä aistittavissa akoittain, mutta silti kaikki tapahtui puhuttujen periaatteiden ja ilmaistun arvomaailman vastaisesti.

Luottamukseni ihmisiin on mennyt. Huomaan paljon herkemmin kaikenlaisia ikäviä piirteitä. Harva ihminen jaksaa enää ystävyyteen asti kiinnostaa. Suurin osa on kurjia olioita, jotka vain yrittävät kaikkensa. Tajuan, etteivät he voi kovin hyvin. Enkä jaksa innostua keinotekoisesta positiivisuudesta, sillä useimmat ihanaa uutta päivää ylistävät ovat ällöttävän keinotekoisia ja vailla todellisa arvoja. Mikä tahansa hetki he ovat vetämässä mattoa toisen alta, puukottamassa selkään ja valehtelemassa. Sitä tapahtuu jatkuvasti, vaikkei se kohdistuisikaan itseen. Sen huomaaminen tekee unohtamisen mahdottomaksi, vaikken niitä omia loukkauksia aina muistaisikaan.

Keinotekoinen positiivisuuden liturgia saa ihoni kananlihalle. Siitä ei ole mitään apua kenellekään. Eivät pettäjätkään voi kovin hyvin, vaikka heille tilanteen pitäisi olla hauskempi. On kovaa yritystä, josta puuttuu todellinen onni. Ja tuskinpa heidän arvostuksensa on yleisemminkään pettämisen myötä lisääntynyt, päinvastoin.

2. Amatzoni Vierailija

Vaikkei kaikelle olekaan selityksiä, niin on vaikea käsittää, mikä musta aukko on juuri oman elämän kohdalla.

KUULEPAS NYT... se musta aukko EI ole vain sinun elämässäsi - niitä mustia aukkoja on jokaisen ihmisen elämässä toisilla vielä enemmän kuin sinulla toisilla vähemmän. Lopeta jo jauhkaamasta ja astu aikuisen ihmisen kenkiin.

3. voi elämä Vierailija

Aika moneen viestiin kirjoittelet "samalla sävelellä". Sama mies siellä selittelee omia tekosiaan. Milloin avioeroperheen isinä, milloin amatsonina.

4. Amatzoni Vierailija

Eilen, 02:15 voi elämä (vierailija)
    Aika moneen viestiin kirjoittelet "samalla sävelellä". Sama mies siellä selittelee omia tekosiaan. Milloin avioeroperheen isinä, milloin amatsonina.

Edellinen: Onko sinun vaikeeta myöntää, että itse ei olekkaan aina oikeassa?

OLET nyt kuitenkin EREHTYNYT pahemman kerran minä - Amatzoni olen nainen. Enkä kirjoittele muilla nimimerkeillä.

5. yks kaveri Vierailija

Mulla on kokemusta seksittömästä "suhteesta" miehen parhaaseen kaveriin. Se oli kyllä kiinnostunut musta mutta tein kertakaikkiaan selväksi etten koske muihin kuin omaan ukkoon, eikä se sitten koskenut muhun. Mekin saatettii puhua puhelimessa monta kertaa päivässä ja tekstailla, joskus käytii baarissakin.
    Erosin miehestäni muista syistä 15 vuoden liiton jälkeen ja muutaman vuoden olin tämän sen kaverin kanssa ihan vaan edelleenkin kaveri, kunnes se löysi sellasen naisen joka ei minusta pitänyt. Se loppui sitten siihen.

6. Heppuli Vierailija

Hei AP. Miten asiat menivät aikanaan?? Keskustelu on vanha mutta olisi mahtavaa kuulla mitä vuodet ovat tuoneet....usein nämä keskustelut jäävät ilman ratkaisua...

7. Äly hoi! Vierailija

Miksi edes mietit vielä jäämistä?? Tietenkin sinua on petetty ihan perinteisesti sängyssä, typerää on ajatella muuta! Lähde heti pois ja näin säästät itseäsi vielä kurjemmalta elämältä!! Ei petolliset huijarit muutu, ei naiset eikä miehet. Parempi sun yksin on olla kuin toisten kiusattavana ja pilkan kohteena. Herää nyt ja etsi itsellesi oikeita ystäviä!!

8. vierailija Vierailija

Äly hoi ihan itsellesi. Ap. viesti on vuodelta 2007...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri