Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tekemistä 11-v.juhliin

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Tiuti, 21.01.2009.

1. Tiuti Vierailija

Tarvitsisin ideoita tytön 11-vuotissynttäreille. Mitä ohjelmaa voisi keksiä sisätiloissa?

2. Vaikkapa Vierailija

Tuon ikäiset tytöt yleensä tykkää askarteluista. Voisitte tehdä vaikkapa jotain helmikoruja -siinä samalla mukava muisto juhlista. Tai päällystää rasioita kauniilla paperilla ja liimata kanteen "jalokiviä" -korurasiaksi tai muille aarteille, mitä tytöillä nyt on. Maalata kukkaruukkuja ja koristella niitä.

Diskomusiikkia ja limudisko pystyyn. Aiheena voi olla vaikka Hollywood: sulkapuuhkia jne saa halvalla jostain tiimarista tai naamiaisliikkeestä, isot mustat aurinkolasit, hatut jne. yhtä hyvin voit pyytää vieraat tulemaan Hollywoodtyyliin pukeutuneena, niin säästyy nämä kulut itseltäsi.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Meillä ei enää 11 vuotis synttärit olleet isot juhlat vaan pari hyvää kaveria tuli limulle ja kakulle ja sitten mentiin keilaamaan läheiseen "urheilutaloon", jossa on myös keilausmahdollisuus. Sattaisivat tytötkin siitä pitää.

4. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    "Vaikkapa" -ehdotus on hyvä. Juuri tuolla tavalla meillä on juhlittu lasten synttäreitä, jonkin teeman mukaan.

Täälläpäin synttärit vaan kasvaa, kun ikää tulee... viime vuonna meillä oli isot bileet (17 v.), vanhemmat poissa, mutta vartijat pihalla, ettei kutsumattomia tullut. Tänä vuonna 18 v-synttäreille ajattelimme vuokrata ravintolan, vierasmäärä n. 50, eli koko kirjoittava ikäluokka. Näitä on viimeiseen vuoteen mahtunut, oma tyttäremme on viimeisiä, jotka tuon ikäpyykin saavuttavat. On ollut juhlat pienellä laivalla (siis kokonaan nuorten käytössä), erilaisia klubi-iltoja jne. Viimeksi olivat klubilla ja jokaisen piti tulla pukeutuneena ennalta määrättynä hahmona. Oli Harry Potteria ja Hermionea, Barbieta, Pamela Andersonia, Ritari Ässää jne. :) Tämä vain kuriositettina, tuskin kukaan Suomessa tällaisia järjestää.

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Juu ei tuollaisia kemuja varmaankaan täällä kukaan pysty järjestämään sillä tulisivat aivan liian kalliiksi. Suomessa yleensä synttäreiden vietto lapsillä vähenee iän karttuessa ainakin, kaverisynttäreiden.

6. Näin meillä Vierailija

Ulkoellin järjestämät juhlat kuulostavat todella ihanilta, varmasti on ollut ikimuistoista niin juhlakalulla kuin vieraillakin. Asia on kuitenkin monen kohdalta niin täällä Suomessa - ja varmasti siellä ulkomaillakin - ettei kyseisenlaisia kekkereitä olisi kerta kaikkiaan mahdollista eikä varaa järjestää.

Meillä tyttö ei halunnut "suuria" kaverisynttäreitä enää 8-vuotispäivän jälkeen, hän vain kutsui muutaman parhaan ystävänsä. 9-vuotispäivilllä tein leivokset ja jotakin muuta purtavaa ja tytöt puuhasivat mitä puuhasivat keskenään pääasiassa tytön huoneesa ja ulkona. Kymmenvuotispäivänä teimme yhdessä pizzaa ja salaattia, tytöt katselivat sitten dvd-elokuvia leipomisen ja syönnin jälkeen ja juttelivat omia juttujaan. 11-vuotispäivillä vein tytöt ravintolaan syömään, olin itse mukana, koska se oli kuulemma ihan ok :)

Onko muuten teille järjestetty ohjelmallisia synttäreitä lapsena? Meille ei koskaan, kakut ja muut tykötarpeet kyllä äiti, mummo tai joku valmisti ja niitä syötiin hyvällä halulla, mutta itse keksimme tekemisemme ja hauskaa oli aina! Olen nyt nelissäkymmenissä.

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eipä ollut järjestettyä ohjelmaa synttäreillä minun lapsuudessani. En muista että kenelläkään tutuillanikaan (saman ikäluokan) olisi ollut.

8. Näin meillä Vierailija

Ei ollut meilläkään muistaakseni kenelläkään kaveripiirissäkään järjestettyä ohjelmaa. Ajattelinkin, ettei kai minun ystäväpiirini voinut olla ainoa "poikkeava" ;-)

9. 11-vuotiaat keksivät tekemistä jo ihan itse. Hoidat vaan tarjoilut, niin neidit kyllä ohjelmoivat itse itsensä.

10. zxc ) Vierailija

Samaa mieltä edellisen kanssa. Ei muuta ko sinä äitinä hommaat tarjoilut, niin tyttäresi & kaverit varmaan itse ohjelmansa keksivät. Kuunnellen musiikkia ja muuta vastaavaa.

11. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Ei minunkaan mielestäni enää 11-vuotis syntymäpäiville tarvitse mitään erityistä ohjelmaa kehittää.
    Tuossa iässä lapsilla, tai paremminkin varhaisnuorilla, riittää kaikenlaista touhua ja keskusteltavaa ystävien kesken ilman vanhempien apuakin.
    Tyttäresi osaa varmaankin itse sanoa jos jotain erityistä haluaa.

Ulkoelli tuolla kertoili tuttavapiirinsä tavoista viettää nuorten syntymäpäiviä.
    Täällä meillä päin nuorisolla on tapana juhlia syntymäpäiviään vuokraamalla matkailuyrittäjiltä mökkejä.
    Ihan mukava tapa, ei tarvitse kenenkään yksityiskodissa juhlia pitää, ja saavat olla nuoret rauhassa keskenään ilman vanhempien "kyyläämistä".
    Ainakin ne juhlat joihin oma nuorisomme on osallistunut ovat olleet onnistuneita, siis ei kutsumattomia vieraita eikä tappeluita tai muutakaan häiriötä.

12. Äippäri30 Vierailija

no Meidän tytöt osaa jo itse järjestää syntymäpäivänsä. Kun he olivat pieniä, he olivat karkin piilotus leikkiä. Tälläistä meillä.

13. yks äitiliini Vierailija

Meillä tyttö keksi itse ohjelman omilla 11-v synttäreillään: pyykkipojanpiilotusta, musaa ja diskoilua, murhaajaleikkiä,
    Nyt 12-v synttäreillä kävi muutaman parhaan kaverinsa kanssa "kaupunkisotapaikassa", ja se oli ollut kuulemma ihan mahtavaa. Poika piti samassa paikassa omat 12-v synttärinsä samoin pienelle porukalle. Porukan koko määräytyi automme istumapaikkojen mukaan (max. 6 lasta).
    "Sotimisen" jälkeen on vieraat viety syömään johonkin hampurilais- tai pizzapaikkaan.

14. monskukkeliini Vierailija

mä täytän 3 täivän päästä 11 ja pitäs keksii tekemistä. on jo pari juttuu mut ei se riitä kolmeks tunniks.

eka mä ajattelin vuokrata jonkun pizzerian tai ravintolan mut ei.
    sitten ajattelin käyttää isän ja äidin työpaikkoja jos ne olis hyvii mut ei.

mäsit päätin et pidän ne kotona. pää ruuaks aattelin pizzaa et kun tulee 10 vierast,niin otettais vaik jostain kotipizzasta 6-7 pizzaa ja eri makuja.
    tekemistä aattelin kilpailuja jossa on huikea palkinto esim. nopeuskilpailu: annetaan kilpailijalle kuva, ja hänen pitää ettii samanlainen kuva siitä huoneesta kaikille eri kuva. se kilpailija joka tuo nolemmat kuvat ensin minulle, voittaa.
    siinä vois olla myös arvontoja josta esim. jokatoinen voittaa taisittten jokainen voittaa. tässä mun ideat. mut tarviin viel apuu hei.

15. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eikös ne pizzat kannattaisi tehdä itse kotona? Kotitekoiset tulevat edullisemmiksi ja ovat useimmiten jopa parempiakin. Jos et itse osaa tehdä pyydä äitisi tekemään. Tehkää myös synttärikakku itse.

16. 18-vuotiaan äiti Vierailija

Aika omituista Jx:ltä väittää, ettei jonkintyyppisiä juhlia Suomessa voisi järjestää, koska tulisivat liian kalliiksi. Suomalaisiakin on moneen junaan ja kuten nyt verotiedoista nähdy, monellakin on varaa järjestää pikkupippalot perheen nuorisolle. Ei meillekään mitään ongelmia tuottanut, kun perheen nuori neiti halusi juhlia 18-vuotispäiviään tarjoamalla kavereilleen (vähän toistakymmentä) ensin safkat paikallisessa texmex-raflassa ja sen jälkeen menivät discoon meidän kustantamana. Tai siis budjetti toki oli molempiin osioihin eli 500 euroa ruokaravintolaan ja 200 euroa discoon. Ei minusta normaalituloisella tuota ongelmia tarjota noin tonnin maksavat juhlat lapselleen.

17. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En vastauksessani väittänyt mitään. Ei tulisi mieleenikään järjestää lapselle juhlia kotona niin, että jostain pizzeriasta hakisin pizzaa tarjottavaksi.

Minulla tuskin olisi mahdollisuutta 1 000 euron juhlia lapselleni järjestää varmaankaan koskaan. Ehkä sellaisilla ihmisillä on joidenka verotietoja saa lehdistä lukea.

18. 18-vuotiaan äiti Vierailija

Kirjoitit näin: "Juu ei tuollaisia kemuja varmaankaan täällä kukaan pysty järjestämään sillä tulisivat aivan liian kalliiksi."

Minusta siinä selvin sanoin väitettiin, että kukaan ei pysty järjestämään "täällä". Ehkä tarkoitit sillä sitten vain itseästi.

Tuhat euroa ei ole mikään hirmusumma täysikäisen lapsen juhlasta. Eikä se vaadi mitään huippupalkkaa. Olemme mieheni kanssa normaalituloisia - minä saan käteen kuukaudessa melko tarkalleen 2000 euroa ja hän hiukan enemmän. Ihan siis keskituloisia suomalaisia.

Sitä paitsi vastauksesi oli Ulkoellille eikä siinä puhuttu kotiin pizzeriasta haettavista pizzoista.

19. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Teidän perheessä onkin kahden tulot meillä vain yhden.

20. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Vastaukseni oli moskukkeliinille tai mikähän tuon lapsen nimi nyt sitten olikaan ei ulkoellille. Katso kenen tekstiin vastasin eli kenen tekstiä on vastaukseen lainattu.

21. oletko varma, Jx Vierailija

Viestissäsi ei ollut lainausta kenellekään, mutta se oli heti Ulkoellin viestin perässä. Siinä viestissä Ulkoelli kertoi isoista synttärijuhlista.

22. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Jaa sinä tarkoititkin jotain vanhaa viestiä ja minä taasen tarkotin tämänpäiväistä viestiäni. Ulkoellin juhlat todellakin vaikuttivat ylettömän kalliilta juhlilta ainakin minulle.

23. tarkkuutta peliin Vierailija

Eli olisi kannattanut olla tarkkana eikä voittia toista "katso ensin..."

24. munskukkeliini Vierailija

mä en ainakaan pidä omatekoisesta pizzasta ja mun kaveri joka auttaa mua neuvoo ja mä luotan siihen täysin. synttärikakku , mmmm... jos joku syö niin ihme en itekkään syö.

25. Sellaistahan se on Vierailija

Aika harva lapsi loppujen lopuksi tykkää täytekakusta. Entä jos tekisitte muffinseja ja päällystäisitte ne värikkäillä kuorrutteilla ja koristeilla, kakun sijaan. Tai suklaaneliöitä. Tai ihan vaan jätskiä ja erilaisia kastikkeita.

Pienet lihapullat menevät synttäreillä aina, mutta jos jo pizzaan olet päätynyt, ei niitä tarvita.

Karaoke voisi olla hyvä, jos sinulla on laitteet, tai saat joltain lainaksi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri