Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tekemistä 11-v.juhliin

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Tiuti, 21.01.2009.

1. Sellaistahan se on Vierailija

Ja pullonpyöritystä, tanssikilpailu, totuusleikki, "loveshower": Istutaan ringissä ja jokainen kertoo vierustoveristaan jonkin mukavan asian, josta hänessä pitää. Kaikenlainen moittiminen on kielletty. Ja kohde saa vastata ainoastaan kiitos ja siirtyy kertomaan seuraavasta. Kaikille tulee hyvä mieli ja saa positiivista itsetuntoa.

2. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta tuntuu, etta pienilla lapsilla on isoja kaverisynttareita ja sitten taas taysi-ikaisyyden kynnyksella, kun nuoret voivat juhlia keskenaan. Siihen valiin sopii sitten hiljaisempia vuosia.

Meilla tytto taytti eilen yksitoista ja juhlat ovat tulevana lauantaina. Minusta on kiva, jos synttareilla on jotain ohjelmaa. Kavereita kay muutenkin kylassa lahes joka paiva, joten mukava jos synttareilla on jotain tavallisesta poikkeavaa. Tokihan tuon ikaiset voivat jo suunnitella ohjelman itse, mutta saattavat kaivata vinkkeja. Meilla tytto halusi pitaa elokuvaillan. Tytot laittavat itse hot doggeja, hampurilaisia ja popcornia. Makeana tarjottavana on jaateloa ja karkkeja. Lisaksi naapurin teini-kainen tulee laittamaan vieraiden kynnet ja vahan meikkia.

Meilla tuo keilailu on ollut kaveriporukassa suosittua. Taalla myos uimahallit jarjestavat synttareita. Naamiaisia on myos ollut jonkin verran. Kustannukset eivat valttamatta nouse kohtuuttomiksi. Meilla voi vuokrata esim vanhan koulun (1800-luvun talo, yksi iso "luokkahuone"). Vieraita sopii noin 50. Hinta on £15 kylalaisille ja £20 ulkopuolisille. Paalle tulevat tietysti ruoka- ja viihdepuoli, mutta £150 jarjestaa jo melkoiset juhlat.

Omasta lapsuudestani muistan, etta vain yhdella kaverilla oli synttereilla ohjelmaa ja taytyy sanoa, etta ne olivat aina vuoden odotetuin tapahtuma. Jalkeenpain olen ajatellut, kuinka paljon vaivaa hanen vanhempansa asian eteen nakivat. Noin 12-vuotiaana meille syntyi jostain perinne kesakutsuista. Jarjestimme nyyttarit ja teimme itse kaikki tarjottavat. Tuo perinne jatkui pitkalle yli kaksikymppiseksi. Kaikista noista juhlista on jaanyt mukavat muistot. Kivat juhlat voi jarjestaa pienellakin rahalla.

3. nasu Vierailija

mä täytän maaliskuussa 11 ja pitäis keksii jotain tekemistä.Tarjoilun oon jo keksinyt mutta ohjelmaa en .Mitä 11-vuotissynttäreillä yleensä tehää?

4. mitä sinä haluat Vierailija

Mitä sinä haluat tehdä niiden kavereiden kanssa, jotka kutsut synttäreillesi? Sinun synttäreilläsi tehdään juuri sitä. Mitä haluat leikkiä tai pelata heidän kanssaan?

5. Mimmi Vierailija

No ite menen 4 kaverin kanssa huimalaan synttäripaketti 2 ja siel alkaa klo 13.00 - 20.00
    kannaattaa ollaa hauskempaa tekemistä

6. mimmi Vierailija

menkäää huimalaaan

7. melkei 11 wee Vierailija

täytän 25 päivä huhtikuuta 11wee ja ei nyt tuu mielee mitää mitä voitas tehä ku syndet on koton ja meitä on melkee kaksyt???
    kiitti niille jotka vinkkejä antavat jo etu käteen...

8. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Muistakaan laittaa juhlista ilmoitus, ettei alakerran asukas häiriinny teidän metelistänne. Jos teillä on järkevät naapurit alakerrassa niin silloin tälläistä ei tarvita päiväsaikaan järjestetyistä lastenjuhlista, mutta jos alakerran naapurinne on samanlainen kuin meillä niin juhlat jäisivät kokonaan pitämättä.

9. Näin meillä Vierailija

Minä epäilin, ettei niin ihanankuuloisia juhlia kuin mistä Ulkoelli puhuu, ole "monen kohdalla" mahdollista järjestää, minä en siis ole Jx. Kirjoitin aiemmin näin:

"Asia on kuitenkin monen kohdalta niin täällä Suomessa - ja varmasti siellä ulkomaillakin - ettei kyseisenlaisia kekkereitä olisi kerta kaikkiaan mahdollista eikä varaa järjestää".

Olen pahoillani, että omasta näkökulmasta katsoen totesin, että "monen kohdalla" ei olisi mahdollista järjestää suuren suuria bileitä - minä kuvittelin, että Ulkoellin kuvailemien juhlien kohdalla puhuttaisiin useasta tonnista, eikä kaikilla tosiaan ole mahdollista useampia tonneja juhliin sijoittaa, vaikka kuinka haluaisikin.

Viimeksi sijoitimme kahden lapsen synttäreihin n. 400, tähän sisältyi yksi tapahtuma + ruokailu. Mukana olimme siis vain me perhe, vanhemmat ja kaksi lasta.

10. oletusta taas Vierailija

Kuule, voihan olla että synttärisankari asuu omakoti- tai rivitalossa, jolloin alapuolella asuvia naapureita ei ole. Tai jopa kerrostalon eka kerroksessa.

11. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Jos asuu ekassa niin sitten pitää ottaa huomioon yläkerran asukaat ja seinänaapuritkin.

12. mävaan Vierailija

mitä tekemistä ois vappu juhliin?!juhlat huomen tarviii apua!!!!!!

13. Vierailia Vierailija

Mullakin on muutaman viikon päästä synttärit (täytän 11) ja en keksi niille paikkaa missä ne voitaisiin järjestää,onko ideoita?Paikan pitäisi olla korkeintaan 250e ja sen pitäisi olla helsingissä.onko myös tekemis ja syömis sekä teema vinkkejä?

14. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Eikö nykylapsille enää kelpaa koti synttärien viettopaikaksi ja äidin leipomukset ym. tarjottavaksi?

15. pizzeria Vierailija

Hyviä paikkoja ovat esim. pizzeriat. Niissä on usein jonkinlainen kabinetti, jonka saa käyttöönsä tilaamalla safkat ja juomat.

16. inksu Vierailija

17. lumihanki Vierailija

Meilläpäin isompia synttäreitä järjestettiin vielä 9-v synttäreinä. Sen jälkeen synttärit ovat olleet aika lailla sitä, että vain parhaat kaverit (2-3 kpl) viedään esim. leffaan, keilaamaan, uimaan, hampurilaisille tms. Pääkaupunkiseudulla on myös erilaisia paikkoja, joihin voi mennä esim. Heureka, HopLop. Eläinhullu synttärisankari voi järjestää synttärit myös kotieläintilalla tai ratsastustallilla.

Jos kuitenkin haluat järjestää isommat 11-v synttärit, niin esim. Halloween-teemalla olevat synttärit ovat taatusti suositut. Sinne teemaan sopivaa syötävää, kummitusdisko yhteen huoneeseen jne. Aarteenetsintä esim. kartan avulla on aina suosittua.

Jos synttärit tapahtuvat jonakin muuna kuukautena, niin disko on suosittu. Samoin esim. PlayStationilla voi pelata esim. Singstaria. Myös Wii on suosittu. Jos rahaa ja hermoja riittää, niin tytöt voi ottaa mukaan myös esim. kakun koristeluun tai vaikka niin, että jokainen laittaa omaan pitsaansa itse täytteet. Meillä kotona tehty pitsa tekee paremmin kauppansa kuin Kotipizzat tms.

Jos kakku ei tee kauppansa, niin kakun voi tehdä myös pakettijäätelöstä ja koristella sen kermavaahdolla, strösseleillä, karkeilla, kekseillä jne.

18. suski Vierailija

Tehän ootte rikkaita kun tuollasta pystytte järjestämään!
    Raha kelpais tänneki!

19. suski12v Vierailija

Tänne kelpaisi äidin leipomukset ja koti, mutta ongelma on tässä:

Jos kaikki ystävät pitävät synttärinsä esim. keilahallissa, elokuvissa, teatterissa jne.,
    ei voi olla se ainoa, joka ei pidä "sikamakeita erikoissynttäreitä", vaan kotisynttärit.
    Siinä tulee hylätyksi kaveripiirissä. Niin se menee nykyään, eikä se minustakaan kovin
    mukavaa ole.

20. Mun mielestä ohjelmat on kivoja koska jos tulee paljon vieraita mulle tulee sukulaissynttärit+5 kaveria niin jotain 8 lasta niin ei se oo hauskaa istuu vaan vaan pitää kekskii tekemist ja marraskuus oon kiva kun on märkää ja kylmää. niin leikkejä pitää keksii.

ESIM.paketoi joku pieni juttu moneen moneen kertaan ja tyypit istuu piirissä ja avaa yksi kerrallaan papaerin ja kenelle se juttu jää saa sen pitää.tai sama juttu suklaalla ,mut käytetään haarukkaa ja veistä. Jos sattuu oleen twist-naru (maksaa pari euroo) niin se on kiva hyppiä kaksi on päissä ja muut hyppii sisään,sivuun,toiseen,päälle,päälle,pois tiiätte varmaan?

21. ei kelvannut Vierailija

Siis, pitääkö joku 11v vielä synttärikutsuja, meillä ei enään synttärijuhlat kelvannut 8 vuotiaallekaan, otti mieluimmin sen rahana :)

22. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Meillä pidettiin muksuille synttäriluhjia koko ala-asteen ajan. Pojan synttäreillä oli enimmillään 13 koulukaveria joista 3 tyttöä.
    Sitten kun mentiin seiskalle ei enään kukaan pitänyt kutsuja. Kyllä poika kulki kavereiden synttärikemuissa ihan sinne kutos luokkaan asti.

23. mää vaa Vierailija

Mul on ens viikolla mun 15 vuotis synttärit, eikä mulla oo mitään ideaa mitä sielä vois tehä... asun n. 8 km keskustasta. Haluisin jonkun teeman, mutta mikä olisi hyvä? Kaipaisin kipeästi ideoita. Synttäreilläni ei juoda alkoholia. :)

24. Hallo ween Vierailija

No nythän on halloween-aika, joten järkkää kauhusynttärit, netistä löytyy vinkkejä koristeluun, ohjelmaksi ja tarjoiluun, siis verisiä sormia, matoja, limaa ja muuta ihquu. Hauskoja kekkereitä!

25. joku Vierailija

en oikeen löytäny mitään sellasta aivan tosi kivaa juttua. mutta voinpa antaa itse vinkkejä: jos tykkäät hevoista, niin menkää koko porukan kanssa rattastammaan tallille. kuitenki kannattaa soittaa sinne ensin ja kysyä, olisiko niillä aikaa sellaseen. ja sitten voisitte vaikka popittaa kotona ja/tai ottaa videoita. ja me oltiin yhen kamun kans sellasta meijän keksimää mörköä. laita huone aivan pimeeks ja laittaa kaks tai yks kävelemää huoneesee (säikäyttäjiä voi olla monta). sitte vaa säikäyttäjät säikäyttää ja tullee siinä kunnon naurut. me oltii sitä vissii jotain kaks tuntii...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri