Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tekisit toisin?

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä iäkäs ellli, 06.11.2009.

1. iäkäs ellli Vierailija

Ajatusleikkinä: Jos pitäisi palata työelämään, toimisitko samalla tavalla kuin silloin ennen.

Minä en. En takuulla ottaisi niin vakavasti työtäni enkä raataisi hullun lailla. Nyt ymmärrän, että vähemmälläkin olisin pärjännyt.

Onhan se helppo kirjoittaa tuntemuksistaan, mutta mahtaisiko sitä olla yhtään viisaampi? :) Onneksi saan nyt itse päättää tekemisistäni ja olla tekemättäkin, jos se tuntuu hyvältä.

2. nn Vierailija

Olin minäkin liian ahkera ja kiltti ja vieläpä olin valtiolla töissä.
    Eivät pomot kuitenkaan arvostaneet mielestäni tarpeeksi, ne tupakalla juoksijat ja kahvitunnin venyttäjät sekä alituisesti myöhästelevät työntekijät olivat suosikkityttöjä!
    Kuitenkin itse arvostan rehellisyyttä ja moraalia myös työpaikalla, joten en varmaankaan tekisi mitään toisin.
    Ja kaikesta tästä uskollisesta palvelusta sain niin pahat työperäiset(kin) vaivat, että jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle yli kolmenkymmenen työvuoden jälkeen.

Yksityiselämässäni olisin kait joitain valintoja voinut tehdä toisinkin....

3. ikikukka Vierailija

Ajatusleikkinä hauska! Työni tein hyvin ja sain arvostusta ja kehuja ja ihan siedettävää palkkaakin. Nyt jälkikäteen ajatellen ehkä olisin panostanut enemmän mielenkiintoisempaan työhön pienemmällä palkalla. Mutta silloin se raha oli tärkeä, joten vaikea olisi ollut muuttaa.

Jos jotain haluaisin tehdä toisin, olisin opiskellut lisää tai jotain ihan muuta alaa.

4. ex-kiltti Vierailija

Minäkin olin kiltti ja ahkera. Tein töitä koko ajan, eväät kävin haukkaamassa jossakin välissä. En polta ,joten tupakalla en tietenkään käynyt ja harvoin kahvillakaan kun en paljon kahvia silloin juonut. Jos jäin juttelemaan työkaverin kanssa tuntui koko ajan, että olin "pahanteossa", pitäisi vaan painaa duunia koko ajan. En ollut urakkatyössä vaikka se siltä tuntui, puhelin soi koko ajan. No tietenkin se minulla soi koska "keskus" tiesi, että olin paikalla. Huh-huh, hullu olin. Enää en jaksaisi sitä tahtia enkä tällä kokemuksella tekisikään. Viimeisimmässä työpaikassani tahti ei ollut tälläinen, sinne voisin vaikka mennäkin joskus "tuuramaan" vapaapäiviä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri