Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä tekstiksi 50-vuotis juhlien kutsuun kun ei haluta tavaraa vaan miel. rahaa

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä viiskymppinen juhlija, 21.05.2007.

1. Mitä laitamme kutsukorttiin tekstiksi kun emme halua mitään tavaraa enää kotiimme kun olemme asuneet yhdessä liki 30 vuotta. Raha-lahjan voisimme itse sijoittaa mielemme mukaan mutta miten teksti ettei se loukkaa ketään?

2. n47 Vierailija

No minua ainakin loukkaa kun rahaa pyydetään enkä osallistu sellaisiin juhliin. Haluan ostaa itse lahjani.

Jos ette mitään kerran tarvitse, miksi sitten mitään pyydätte?

3. annahanna Vierailija

Minulla on tulossa omat 50-vuotisjuhlani ja kehoitan vieraitani lahjoittamaan rahaa Tyksin Keskolalle. Tavaraa en kaipaa, enkä rahaakaan. Minulla riittää se, että minä ja minulle tärkeät ihmiset vietämme hauskan juhlan.

4. Näin meillä Vierailija

”Kotini on täynnä tavaraa,
    enemmän kaipaan maailmaa avaraa.
    Jos siis lahjan haluat antaa,
    voit juhlarahastooni kortesi kantaa”

5. Ehdotuselli Vierailija

Kokeile myös näitä pelkistettyjä "runoja":

Jos haluat muistaa minua syntymäpäivänäni, toivon että lahja mahtuu kirjekuoreen.

Vaaseja ja kuppeja vanhalla jo on,
    kainosti annan siis tilinumeron:
    (ja XXXtilinumero tähän)

6. En ymmärrä Vierailija

Miten 50v juhlat ja 30v yhdessä asuminen liittyvät toisiinsa? Oletteko naimisiin menossa? On hyvin mautonta pyytää lahjaksi rahaa. Pyydä mielummin että rahat lahjoitetaan jollekin avustusjärjestölle, sillä ethän halua antaa itsestäsi ahneen vaikutelmaa.

7. Money money Vierailija

Täytin juuri 50 v, mutta eipä tullut mieleenkään pyytää vierailta rahaa, tässä iässä!

Hienoa olisi, jos todellakin keksisit jonkun sinulle tärkeän hyväntekeväisyyskohteen, johon toivoisit lahjarahat laitettavan. Tai sitten ilmoitat kutsussa, että ei lahjoja. Me saimme juuri sellaisen kutsun 60-vuotiskutsuille, ei lahjoja ei kukkia. Ihanaa!

8. money money money Vierailija

Itseäni ei häiritse antaa häälahjaksi rahaa, mutta syntymäpäivälahjaksi se olisi outoa, etenkin siis 50-vuotislahjaksi. Kaikki runoviritelmät ovat mielestäni ah niin keinotekoisia, ennemmin sitten vain se tilinumero ja teksti, että mahdolliset muistamiset tilille se ja se.

9. namimani Vierailija

Tuttuni oli 5-kymppisillä jossa suoraan toivottiin tietty rahasumma.Sillä sitten "maksettiin" ruuat ym.Outoa kyllä...

10. Marsaliin Vierailija

Kutuusn voi laittaa maininnan: ei esinelahjoja. Eiköhän se riitä. Mutta mainita "rahaa kiitos" on jo aika hullunkurinen!!!! Ei tuollaistakaan... sehän on kerjäämistä. vastaavissa tilanteissa ainakin meidän suvussa on asiat hoituneet automaattisesti eli kaikki tieävät että esim. meikäläisellä on kaikkea mahdollista, ovat tuoneet Stockan lahjakortteja ym. Myös arvokkaaampia viinipulloja koska tietävät että olaan viininharrastajia.

11. Marsaliin Vierailija

12. ei sovi, ei... Vierailija

Ei , ei rahaa missään tapauksessa sovi 50-vuotiaan pyytää.Rippilahjaksi ja ylioppilaslahjaksi nuorelle voi esittää toivomuksen rahalahjasta, mutta 50-vuotiaalle se ei nyt sovi ollenkaan.Voit olla varma jos sellaisen pyynnön kutsuun laitat niin ahneen ihmisen maineen saat.

13. pyyntö Vierailija

Rahaa ei missään tapauksessa sovi pyytää... eli ei tilinumeroa kutsuun!

14. JooJa Vierailija

Mitäpä jos unohtaisit koko synttärit...

15. tyhmää Vierailija

Minustakin rahan pyyntö on ahneutta. Siksikö pidät juhlat että saisit rahaa? Ymmärrän yo-juhlissa ja häissä mutta en enää kun ikää alkaa olla 50v ja tavarat ja asunnot hankittu.

Älä pidä koko kestejä jos raha on sulle este.

16. Keijuli59 Vierailija

Mieheni himoitsee käytettyä moottoripyörää 50-vuotislahjaksi nyt lokakuussa. Itselläni ei ole valitettavasti niin paljon sukan varressa että voisin sen hänelle antaa. Joten laitan kutsuihin vain maininnan että: jos haluat osallistua yhteislahjaan (kuva prätkästä) sopivalla katsomallasi summalla, ilmoita siitä minulle niin laitan nimesi yhteiseen korttiin. Mukana prätkätilin numero.

17. Gilmoren tyttö Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minäkin pidän "kaikkia runoviritelmiä" keinotekoisina, joten jos tosiaan ei voi mainita vain, että ei lahjoja tai "ei esinelahjoja", niin kuin Marsaliin ehdottaa, niin panisin sitten pelkän tilinumeron - jos kehtaisin, tuntuu kyllä todella vieraalta ajatukselta, että 50-vuotisjuhlissa toivottaisiin lahjaksi rahaa itselleen. Mieluisaan kimppalahjaan rahan kerääminen on toki hyvä idea, mutta sen pitäisi hoitaa varmasti jonkun muun kuin juhlakalun itse, niin kuin Keijuli kerää rahaa miehensä lahjaan.

18. Minulla on ihan kohta 50-vuotisjuhlat. Olen ollut jo pitkään 2 lapsen yksinhuoltaja (mies kuollut), pojat nyt omillaan. En ole koskaan voinut ostaa mitään ylimääräistä. Toki mieleni tekee koko ajan sitä ja tätä ja vaikka mitä. Isoja hankintoja en vieläkään voi tehdä. Kutsuun kirjoitin pitkän itsetekemäni runon, loppu menee näin:.".....pienenä vinkinä vielä Sinulle: ethän kanna lahjoja minulle. Minulla on jo kaikkea, seuraa vain olen vailla, nähdään siis tuolloin, syyskuun lauantaina..." Siis totesin, että minulla on hyvin asiat, riittävästi kaikkea, ja mikä tärkeintä, hienot lapset ja pitkäaikaiset sydänystävät. Siinä on jo lahjaa, kun saan olla yhdessä heidän kanssaan. Antamisen ilo on suurempi kuin ottamisen. Aion panostaa ruokaan ja seurusteluun. Teepä sinäkin niin, ja kas, olet saanut ja lahjan; erittäin hyvän mielen, itsellesi!

19. Minusta yksinkertaisesti ei voi pyytää rahaa itselle 50-vuotissynttäreillä. Rahalahja käy ainoastaan, jos se pyydetään ohjaamaan jollekin hyväntekeväisyystilille tai vastaavalle, mutta ei itselle missään nimessä.

20. CEO Vierailija

No viela pahempaa on pyytaa rahaa 70-vuotissynttareille. Kysyin tadiltani mita voisin ostaa toiselle tadilleni 70-vuotislahjaksi ja han ei kuulemma halua mitaan koruja tai muuta vaan rahaa! Siis mita? Minulla ei hirveasti ole varaa lahjoihin eika rahalahjoituksiin ja olin ajatellut ostaa kauniin huivin tai jonkun korun, ehka noin 20-30 euron arvoisen. Rahana tuo ei jotenkin tunnu missaan, varsinkaan jos sen laittaa kirjekuoreen kortin kanssa.

21. että eivät anna rahaa lahjaksi , ainakin minun tuttavapiirissäni on näin ! Tosi valitettavaa, että tätä moukkamaista tapaa pidetään jopa hyväksyttävänä !

Törkein saamani kerjuukirje oli kutsu tupaantuliaisiin. Kutsussa oli tilinumero ja ilmoitettu summa joka piti maksaa per/henkilö etukäteen !! Sanomattakin on selvää, että minulle ja miehelleni " tuli este " siis emme menneet lainkaan moisiin kerjuujuhliin.

Tietenkin on jokaisen oma päätös, miten juhlansa järjestää, mutta silti rahan pyytäminen on moukkamaista, ja osoittaa kutsujalta huonoa käytöstä.

Halutaan juhlia, ja halutaan vastineeksi juhlien järjestämisestä ja kuluista rahaa ! Siitähän tässä tosiasiassa on kyse ? vai kuinka... Miksi juhlit jos ajattelet, että haluat vierailta rahaa ? Lisäksi tuo on mielestäni vieraiden aliarvioimista, koska monet vieraat älyävät itse, pyytämättäkin tuoda lahjaksi rahalahjakortteja, ainakin minä sain niitä runsaasti, enkä tottavieköön pyytänyt rahaa, tai rahalahjakortteja, silti sain niitä.

Sellaisia häitä sanotaan kerjuuhäiksi joissa pyydetään häävieraita tuomaan rahaa ! Erittäin osuva nimitys, siis pidät kerjuu viisikymppiset ! Rahan pyytäminen ei miksikään muutu vaikka sen kuinka runollisesti esität.

Ehdotankin, että perit pääsymaksun tai osallistumismaksun juhliisi !

22. QK Vierailija

Samaa mieltä monien kanssa, rahaa ei voi pyytää lahjaksi. Paitsi jos on jokin erityinen kohde, esim. hyväntekeväisyyteen . Tai miksei samaan tyyliin kuin Keijuli59, eli vaikkapa "Jos haluat osallistua yhteislahjaan, joka toteuttaa Matin pitkäaikaisen unelman: koiran hankinnan, niin ilmoita allekirjoittaneelle, hankimme yhteisen kortin. Niin ja "koiratilin" tilinumero on -------, viitteeksi "villakoira"."

23. kohta 50 vee Vierailija

Miksi on tyhmää pyytää rahaa? 5-kymppisellä on yleensä kippoa ja kuppia ihan riittämiin, mutta ei välttämättä riittävästi rahaa esim. toteuttaa kaukomatkaa ja silloinhan tuo rahalahja menisi "oikeaan" tarkoitukseen. En ainakaan itse halua saada lahjaksi viinipulloja tai kukkamaljakoita, niitä voin ostaa itsekin. Voiko sitten pyytää kukkien ja kippojen sijaan lahjakortteja - saa itse ostaa haluamansa kipot eikä tarvitse heti myydä kirpparilla niitä lahjaksi saamiaan mistä ei tykkää.

Tekeväthän monet lahjalistankin, eikö ole aivan sama pyytääkö lahjaksi Iittalan kukkavaasin vai saman rahana? Itse henkilökohtaisesti vien mieluiten lahjaksi lahjakortin tai rahaa, koska silloin ainakin saa mitä haluaa.

24. Siksi oi miksi Vierailija

Siksi, että aikuisen ihmisen on tyhmää pyytää itselleen mitään, jos kerran on jo kaikkea mitä tarvitsee. Siksi ne lahjatoiveet suunnataan hyväntekeväisyyteen. Paitsi tietysti junttilassa...

25. moneymoneymoney Vierailija

kohta 50 vee:" Miksi on tyhmää pyytää rahaa? 5-kymppisellä on yleensä kippoa ja kuppia ihan riittämiin, mutta ei välttämättä riittävästi rahaa esim. toteuttaa kaukomatkaa ja silloinhan tuo rahalahja menisi "oikeaan" tarkoitukseen. En ainakaan itse halua saada lahjaksi viinipulloja tai kukkamaljakoita, niitä voin ostaa itsekin..."

No jos viinipulloja ja vaaseja voi ostaa itsekin, niin kait silloin voi myös kaukomatkan ostaa, vai?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri