Hae Anna.fi-sivustolta

Mitä toivot itse joululahjaksi?

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä Joulukalkkuna, 19.11.2008.

1. Joulukalkkuna Vierailija

Olisi kiva lukea mitä te muut toivotte joululahjaksi tänä vuonna?
    Toiveista voi joku saada vaikka joululahjavinkin läheiselleen :)

Itse toivon (24v. nainen):
    -sukkia kuten joka joulu
    -dvd:itä tv-sarjoista
    -3 uutuuskirjaa
    -kasvorasvaa
    -kuulokkeet mp3 -toosalle
    -suklaata
    -ABBA singstar pelin

2. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Big Bertha Driver, sovitusnukke ja Remeksen Pyörre.

3. hauska nimi Vierailija

4. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minä haluan jotain lämmintä vaatetta sisäkäyttöön. Olenkin siitä jo maininnut tyttärelleni.
    Joku lämmin oloasu olisi tosi kiva ja kukkasia, suklaata tulee muutenkin ilman toivomustakin.

5. ca-fillaristi Vierailija

Cervelo S3, Sram Red osilla
    Sidi Genius 6.6 Carbon kengat

ja sitten ne enempi todella mahdolliset
    ajotakki sadekelille
    vapaata ajamiseen

ei suklaata, karkkia tai herkkuja

6. n30+ Vierailija

Teräksisen leivänpaahtimen. Ja herkkukori olis kiva! Sisältönä esim. juustoja, pipareita, punaviiniä...

7. 26v. nainen Vierailija

Tää onkin hyödyllinen ketju, olis kiva jos kaikki laittaisivat ikänsä ja sukupuolensa sekä lisäksi vielä mimmoisia lahjoja eivät halua.

Oma toivelista:

- hyvä hiusharja
    - sukkia ja kivoja puuvillasukkahousuja
    - tummia puuvillapikkareita
    - herkkuja, vaikka vihreitä kuulia ja marianneja
    - hierontalahjakortti olis ihan huippulahja!

Polkupyörän ja läppärin haluan muuten vaan, mutten joululahjaksi missään tapauksessa, koska tahdon valita itse että laitteissa joita tulen käyttämään ehkä seuraavat 5-20 vuotta on kaikki pikkuominaisuudetkin just niinkuin tykkään ja tuntuisi tosi pahalta valittaa näin kalliista lahjasta vaikka siinä olisi oman tarpeen kannalta joku olennainenkin "vika". Samoin en tahtoisi missään tapauksessa tuoksuja, sisustustavaraa, astioita tai päällysvaatteita lahjaksi, tai ylipäänsä mitään mikä tulee suht pitkäaikaiseen tai pysyvään käyttöön.

8. lähtijä Vierailija

9. minä toivoisin Vierailija

jotain hopeista korua, villasukkia ja jotain lämpöistä ja pehmoista koti/oloasua. Ikää on 38v, nainen. Lahjaksi en halua mitään astioita, kodinkoneita ym.

10. 27vN Vierailija

- Haluaisin isomman muistikortin kännykkään
    - Lahjakortin kirjakauppaan
    - Suklaata
    - Lämpimät sukat
    - Kodin astioita (ei mitään merkkisarjaa, vaan perusastioita)

En halua missään nimessä:
    - koruja, meikkejä, vaatteita (etenkään yöpukua!), alkoholia...
    Ja niitä omantunnon lahjoina kuitenkin taas saan :/

11. dirlandaa80 Vierailija

28 vuotias naisen puolikas ;)

Miehen kanssa on sovittu että hommataan toisillemme "isommat" lahjat joulun jälkeen kultakaupasta molemmille. Minä haluan kultaisen papuketjun käteen kun kaulaan jo sellaisen sais pari joulua sitten.
    Sit toivoin paistinpannun ja kattilan siskolta kun niitä ei jotenkin raaski itse ostaa
    uusi Flanelli pyjama ois kiva ja kirjat on kovalle luijalle aina mieleen ja tietenkin suklaata

12. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Voisin vielä lisätä sen neljännen lapsenlapsen joka voisi hyvin tulla maailmaan joululahjana. Kovin on tyttärellä kipeitäkin supistuksia jo, la joulukuun viimeinen päivä. Toinen olisi tämä jo olemassa oleva lastenlapsi joka vielä sairaalassa saamassa painoa tarpeeksi, hänkin voisi päästä jouluksi kotiin.

13. SukuOnPahin! Vierailija

Mie oon siis nainen 20v.

Toivoisin:

-Että vanhempani ja muu suku olisi tappelematta edes yhden joulun.
    -Saisin olla mieheni kanssa kaksistaan kaukana mun suvusta.
    - ...Ettei edellisen vastaukseni toteuttamisesta syntyisi vielä yhtä Pakko-puida-joka-joulu-ja-juhannus-riitaa, mutta syntyyhän siitä.

Aiomme siis todellakin olla kaksin, tai miehen porukoiden kanssa mutta sitä minun rakas sukuni ei saa nyt tietää...
    Jospa se joulukin alkais tuntumaan joululta...

14. Täällä erään toisen naisen, 26v. , hartain joulutoive: että olis se mies, jonka kanssa vois viettää joulun kaksin kaukana muusta suvusta. Riitelemättä ja selvinpäin.

15. mamitus Vierailija

Villasukat! isänäidin oma tekemät.. joka joulu on sellaiset tullut ja kerran vasta joulupäivänä ja silloin oli aattona vähän haikea olo että eikös tänä vuonna saakaan uusia mutta tulivathan ne :)

olen koht 26v äiti ja aina nuo villasukat ollut se kohokohta (hassua ehkä)

16. mie saan Vierailija

olkkariin uuden ryijymaton, jolla voin kölliä takkatulen ääressä, ite ostin kauniin metallilyhdyn, joka on musta, sukat, konvehtirasian, twistkarkkipussin, kynttilöitä. On jo tarpeeksi pyjamaa ja ausvaatetta.

17. Toivoisin joululahjaksi jotakin oikeasti tarpeellista ja koko perhettä ilahduttavaa. Olenkin tässä viime viikkoina enemmän ja vähemmän suorasti ;) vihjaillut miehelleni, että joululahjaksi toivoisin sisustussuunnitelmaa kotiimme.

Netissä surffaillessani löysin kuitenkin AIVAN LOISTAVAN lahjaidean, joka sopii paitsi toiveisiini myös budjettiimme! Cocoon Design -niminen yritys (www.cocoondesign.fi) järjestää sisustussuunnitteluiltoja täällä Helsingissä ja Lahdessa! Idea on se, että yhden illan aikana tehdään yhdessä suunnittelijan kanssa sisustussuunnitelma omaan kotiin, itse valitsemaani huoneeseen. Illan (eli sisustussuunnitelman) hinta on vain pieni osa siitä, mitä vastaava suunnitelma maksaa perinteistä sisustussuunnittelijaa käyttäen!

Ja miehelleni vinkkinä: sisustusiltaan voit ostaa lahjakortin! ;)

18. nainen 43 v Vierailija

mieheni ei ole erityisen innostunut Joulusta joten mulla on ollut tapana ostaa lahjat, sekä itselleni että hänelle

(hänelle jotain mitä olen esim syksyn/talven aikana huomannut puuttuvan . .siis ei missään tap mitään 'tarpeetonta' . .esim itsetehty herkkukori on varma valinta )

ja itselleni ostan esim tänä vuonna käsirasvaa ja eräs pieni peili jota olen halunnut pidemmän aikaa

olen sitten laittanut jääkaapin oveen kirjeen Joulupukille, jossa toivon suklaata, kahvia ja erästä tiettyä viiniä, joita mieheni voi halutessaan ostaa, sekä esim käyntiä leffassa (jos sattuu molemmille mieleinen)

itse hän ei halua muuta kuin 'ei hössötystä kiitos' . .ja näillä eväillä se meidän perheessä toteutuu

mitä en haluaisi lahjaksi: ehkäpä vaatteita koska ne eivät saata sattua mieleisiä , ehkäpä lahjakortteja koska niitä pitää mennä jostain lunastamaan,

ja tulee vielä mieleen että ystävät voisivat lähettää niitä Joulukortteja ;) vaikka tiedän että se on 'katoavaa kansanperinnettä'

19. Niinpä
    minunkin exäni valisti minua kaikkina jou ym juhlapäivinä, ettei hänelle(kään) lapsuudessaan mitään järjestetty...
    jotenminä olin se joka kirjoitti joulukortit, hankki lahjat lapsille sekä miehelle, sekä isovanhemmille ja naapureille, siivosi, kävi kaupassa, leipoi paistoi, ahersi ja pesi
    että oli mukava joulua viettää.
    Milloinkaan en saanut mieheltä mitään lahjaa eikä muuten saanut kukaan mukaan.

Nyt kun olen yksin, täytän toiveeni kun ne tulevat esille.
    Ja koska en enää usko pukkiin, en myöskään odota mitään lahjoja, enkä tarvitse mitään.

20. ompa teillä Vierailija

paskat ukot. Kyllähän sitä lahjan vois ostaa, vaikka ei niin joulusta välitäkään. Jos ei ole ite lapsena saanut, ei sitä pidä kostaa omille lapsille.

21. liekö miehet Vierailija

masentuneet . .kun tätäkin ketjua lukiessa tulee kyllä huvittava olo että yks nainen nimenomaan haluaa koruja ja toinen nimenomaan ei, yks kodinkoneita ja toinen ei . .

voi miesparkoja joulunkin alla

ihanahan se Joulu on, en minä sitä :)))

22. haluaa Vierailija

Olen alkanut harrastaa tanssimista, joten kaikkein mahtavin lahja olisi saada lahjakortti paikkaan, jossa käyn dantsuumassa!

23. mie_* Vierailija

Mulla on nyt siinä mielessä poikkeuksellinen joulu, kun ei oikeasti tarvitse mitään. Kyllä aiempina vuosina on ollut aina jotain jota tarvitsee tai haluaa ja jonka on sit voinut vinkata joulupukille, mutta nyt ei. Olen ilmeisesti ostanut kaikki mitä tarvitsen. Mutta jotain sentäs keksin, kun ukkorukka on ihan hädässä mun lahjan suhteen:

- silkkinen aamutakki (en ole koskaan raaskinut itse ostaa)
    - korulahja on aina mieluinen
    - urheilukaupasta jokin lämmin fleece tms., varmasti käyttöä talvella ulkoillessa.

24. Höh Vierailija

Toivoisin näitä:

-villasukat (ja varmaan saankin, sisko kutoo)
    -muhkea kaulahuivi (sama kuin edellisessä)
    -kirjoja (ihan mitä tahansa kirjoja, dekkareita, runokirjoja, keittokirjoja... yleensä en saa koska mulle "on niin vaikea ostaa kun olet kuitenkin jo lukenut kaikki")

Muita toiveita ei mieleen nyt tule. Meillä annetaan aina paljon lahjoja, vaikka onkin vain aikuisia joulua viettämässä. Lahjat ovat aina olleet mieleisiä, en muista yhtään pettymystä. Mutta lahjoihin panostetaankin, ei välttämättä rahallisesti vaan miettimällä mikä olisi juuri tälle henkilölle hyvä lahja. Krääsää ei osatella "pakko antaa jotain"-periaatteella.

25. N29v Vierailija

Toivoisin, etten ainakaan saisi mitään krääsää. Kaikki paikat muutenkin jo tursuaa turhaa tavaraa. En halua enää yhtään lisää erilaisia "hauskoja" mukeja kuin meillä jo on, en halua 150 cm leveitä pussilakanoita, kun meillä on tuplaleveä peite, en halua pyyhkeitä, niitäkin on paljon, en halua mitään mikä pölyttyy nurkissa turhaan tai ei ole kestävää/eettistä.

Miehille, jotka tuskailee mitä naiset haluaa joululahjaksi: luulisin, että vaikka nainen haluaisi kattilan joululahjaksi, hän ei halua sitä mieheltään. En usko, että kenenkään kohdalla menee pieleen joku henkilökohtainen ja vaikka yhteisistä onnen hetkistä muistuttava lahja. Miettikää sitä omaa yhteistä historiaanne ja mistä oma naisenne voisi pitää, se on hellyyttävää eikä koskaan mene pieleen :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri