Hae Anna.fi-sivustolta

mitä toivot lahjaksi ja mitä olet antanut (parhaat)

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä höppänä, 17.11.2014.

1. höppänä Vierailija

Tänä vuonna toivoin joululahjaksi makuualustaa, retkikeitintä, sloggipöksyjä ja muumilautasia. Ikää minulla 26v.

"Parhaat lahjat" jotka olen joskus antanut;

-ifolor kukakirja (mummolle)
    - otsalamppu ja buff (villa) huivi ( äidille)
    - kunnon tyyny (usealle)
    - arpavihkonen, ea laukku, sammutuspeite (ivana helsinki kuvio), kokoontaitettava lapio ( autoon)

Mitä olen saanut, jotka jääneet mieleen erityisesti
    - muumi astiat ja muumi pussilakanat
    - fjallraven kånken big reppu
    - kalevala korun kuusamon kirves pronssiset korvikset ja kaulakoru
    - t-paita malliset yöpaidat
    Yritän antaa käytännöllisiä lahjoja, joista on hyötyä saajalleen. Tiedän, että monissa perheissä tälläinen saattaa olla tökeröä, mutta meillä arvostetaan enemmän käytännöllisyyttä.

2. lahjat vähentyneet Vierailija

Meillä on lopetettu aviopuolison kanssa lahjojen osto. Kumpikin ostaa itelleen mitä haluaa. Ostan itselleni kerraston ja joulukarkkia ja konvehtia. Toivon ripsiväriä tyttäreltäni ja äitini aikoo jotain pientä ostaa. Se on aina ollu ylläri. Yöpaita oli viimeksi hieno.

3. ar ir Vierailija

Meilläkin on jo sovittu mieheni kanssa, että emme osta toisillemme lahjoja, näin jo muutaman vuoden on ollut. Lapsenlapsille ostetaan eniten + rahaa tilille. Omat lapset ja miniät saavat rahakuoren. Minulla on paljon ystäviä ja pikkujouluja joten monta pakettia menee heille. Pikkujoululahja on ehkä jotain hauskaa mutta ystävien lahjat tarpeellista tavaraa. Suklaata ja karkkia en anna kenellekään, enkä toivo sitä meillekään tuotavan. Kukka on myös kiva lahja antaa ja saada.

4. lumetonna Vierailija

Itse en tykkää ulkomaisista konvehteista. Liian imeliä, enkä tykkää valkosuklaastakaan, vaikka jotkut tykkä kovasti. Ostit pehmoset tyynyt, ei mitään höyhentyynyjä enkä ontelopalloja vaan ihan kunnon kuitutyynyt kahdelle lapselle. On niin likaseks menny pojalla, lienee hiki helteillä liannu. Tykkäs kovasti viime vuonna, kun sai paksun kunnon täkin.

5. Nainen 29 Vierailija

Parhaat, jotka olen viime vuosina saanut:
    • kirja, jota olen toivonut (äidiltä, ei haittaa, ettei tule yllätyksenä)
    • puhdas raha tai lahjakortti esim. Stockalle (isältä / siskolta / appivanhemmilta) siis opiskelija vaan tarvitsee sponssia. Äiti sponssaa tarvittaessa muutenkin, niin jouluna en halua rahalahjaa häneltä.
    • puolisolta hemmottelulahjakortit (ihanaan day spa:han), ravintolaillalliset (ihaniin ravintoloihin), musikaaliliput (sisältäen kuljetukset ja väliaikatarjoilut), kauniit korut
    Puolison lahjojen on mielestäni tultava yllätyksenä. Miehen kanssa kun eletään sitä arkea muutenkin yhdessä, niin haluan yllättyä lahjoista iloisesti ja yllättää myös miehenkin. Nämä lahjat toimivat naiselle, joka harrastaa kulttuuria, rakastaa hyvää ruokaa viineineen sekä tykkää kauniista vaatteista, hemmottelusta ja pitää ulkoisesta olemuksestaan huolta. Koruista sanoisin vielä, että naisen tyyli täytyy tuntea hyvin, jotta koruvalinta voi osua nappiin.

Parhaiten onnistuneet lahjat, jotka olen antanut:
    • äidille hänen toivomansa cd
    • siskolle villasukat (kauniit, erikoiset), matkakassaa ulkomaanmatkalle (oli siis jo ostanut liput ja majoitukset) Sisko myös tykkää lahjan käytännöllisyydestä ja sanoo, että "ei tartte olla niin kallista"
    • miehelle hyvää viiniä, konepesun kestävät laadukkaat kristalliset viinilasit, musikaaliliput
    Mielestäni lahjan toimivuus riippuu ihan täysin siitä, kenelle sen antaa. Minusta on tärkeää, että se ei ole mitä tahansa tavaraa, jolle ei oikeasti ole käyttöä ja joka jää käyttämättömänä pölyttymään. Siis tavaraa (laadukasta / persoonallista), jolle on käyttöä tai sitten jotain, mistä jää hyvät muistot eikä tavaraa ollenkaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri