Hae Anna.fi-sivustolta

mitä tyttöystävälle lahjaksi?

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä werty, 12.12.2005.

1. werty Vierailija

Nyt on suuri ongelma, mitä hankkia tyttöystävälle joululahjaksi.
    Ollaan vasta muutama muutama kuukausi tunnettu ja kai sitä jotain pientä tulisi hankkia hänelle, mutta mitä. Heittäkää kaikkia ehdotuksia. Etenkin naiset mitä tahtoisitte lahjaksi poikaystäviltänne?

2. **** Vierailija

Olisi ehkä helpompi ehdottaa jotain, jos kertoisit hieman enemmän tyttöystävästäsi. Meitä kun on niiiin moneksi...
    Eli kerro minkä ikäinen ja esim. mitä harrastaa, niin voisi olla helpompi ehdottaa jotain...
    Korut, tuoksut yms. on aika vakiokamaa, josta suurin osa tykkää. Itsetehdyt jutut ovat aina kivoja ja henkilökohtaisia lahjoja. Hemmottelusta tykkää jokainen (hieronnat, kampaajat, kasvohoidot)...

3. eve Vierailija

Jos tunnet ystäväsi tyttökavereita tai sisaria kysypä heiltä mikä mahtaisi ilahduttaa tyttökaveriasi.

Vaatteita ja tuoksuja on aika vaikea ostaa ellei tunne henkilö tosi hyvin,
    mutta lahjakortin johonkin hemmotteluhoitoon voi aina antaa ( esim. jalkahoito, hieronta, kosmetologi, kampaaja)

Kirjan voit antaa jos tiedät mistä toinen pitää tai että kirjan saa vaihtaa...

Suurin osa pitää itse tehdyistä lahjoista: jos vain osaat tee jotain tarpeellista ( lintulauta esim.)

4. T Vierailija

Miten olisi ""lupaus laatuajasta"", eli vaikka leffaliput ja pöytävaraus johonkin hienompaan ravintolaan? Itse ainakin tykkäisin... On vaikeaa ostaa tavaraa, jos on tuntenut toisen vasta vähän aikaa. Lahjakortit (hemmottelu, levykauppa tms. joku mistä on kiinnostunut) ovat myös yksi varma vaihtoehto.

5. charlize Vierailija

edellämainitut lahjakortit (jalkahoito, käsihoito, kampaaja, hieronta, kirjakaupan kortti, kortti koruliikkeeseen, lahjakortti vaateliikkeeseen, ehkä tatuointi/lävistysliikkeeseen, jos hän on ""sellaista tyyliä""..)on hyvä idea.. :) itse innostuisin poikaystäväni itsensä tekemistä ""lahjakorteista"" eli rustaat ne itse, ja jokaiseen kirjoitat yhden asian, esim. leffailta, hieronta, ulos syömään jne. jne. annat ne tyttöystävällesi, joka yksitellen palauttaa ne sulle, ja sinun tarkoituksenasi on järjestää hänen haluamansa ilta teille kahdelle. ihanan romanttista!! :D voit vaikka antaa lahjakortit kirjekuoressa perinteisen ruusun ja sydänsuklaarasian kera.. :)

mitäs muuta..? kannattaa tosiaan miettiä hänen persoonaansa kun lahjaa olet ostamassa.. mistä hän pitää, mitä hän harrastaa..

yksi lahja josta itse innostuisin, joka ei niin kauhean paljon maksaisikaan, olisi ""rentoutumispaketti"": joka aistille jotain luovasti mielikuvitusta käyttäen: esim. tuoksukynttilä, jonkinlainen hyvän olon kirja, hyvää ja rentouttavaa musiikkia, suklaata tms., kylpyvaahtoa tai tuoksuöljyä tms. iholle, suitsukkeita jne.. itse meinasin tyttöpuoliselle kaverilleni tuollaisen hommata.. :) kannattaa vaan olla tarkkana lahjan kanssa: me naiset saatetaan ymmärtää hyvä tarkoitus väärin, ja ottaa itseemme, jos menet vaikka kuntosalille kortin ostamaan.. mutta jokin hyvään oloon ja rentoutumiseen liittyvä lahja on hyvä. hemmottelua siis :) mutta tylsät valmiit pakkaukset kaupassa kannattaa ehkä ohittaa.. persoonallisuutta ja vaivannäköä peliin! :D

6. mimmi Vierailija

Itselle ainakin poikaystävältä saatu koru kelpaisi, sitä voi sitten aina pitää muka muistutuksena omasta kullasta...

7. sanni Vierailija

oon saanu rannekoru, mikä oli aivan ihana!!! Ja kaulakorun! Hajuvettä, se tosi on kyllä ehkä vähän liian riski ostos, kun ei tarkalleen voi tietää mistä toinen pitää.

Itse tykkäisin ihan hirmuisesti jos saisin lahjakortin manikyyriin, hierojalle tai vaikka jalkahoitoon!! Se olisi aivan ihana! (maksaa ehkä jotain 20-30e)

Sitten yöpuvun olen saanut,sekin oli todella onnistunut!

Jotkut ihanat korvikset olisi ihana saada!

No tuossa oli jotain! ...:)

8. Möykky Vierailija

Itse toivon aviomieheltäni parfyymiä, pyjamaa (pitää olla hyvä merkki), koruja, pyörää, suksia, kirjoja, alusvaatteita (Gossardin) ja rakkautta ja yllätyslahjoja.

minulla on vaativa maku, joten siksi on paljon vaihtoehtoja miehellekin :) Lisäksi on aina kivaa saada jotain ihan hulluja yllätyksiä!

9. Zonelove Vierailija

Kiitti ideasta! Ainaki oma tyttöystävä tykkäs ku vein hänet elokuviin ja siittä ravintolaan(hyvät suhteet ravintolanomistajaan). Ja tykkäs ruususta jonka annoin alussa(kannattaa kokeilla). Annoin viel ravintolan jälkee ku mentiin megazonee ja sieltä kauppaa(koskari) nii annoin semmoset korvakorut(sydän korut). Tykkäs iha hirveesti siis vaikutti siltä.

10. lahjaideoita Vierailija

11. jotain extraa Vierailija

Ketju on ikivanha. Silti tuntuu hölmöltä, että puolen vuoden tuntemisen jälkeen joku leffailta olisi hienoa. Sehän on itsestään selvää, että noin nuori seurustelupari viettää paljon aikaa yhdessä käymällä leffoissa, konserteissa ja muissa tapahtumissa. Joku huolella valittu koru, kirja, parfyymi tms. olisi kiva.

12. Nainen 27 vuotta Vierailija

Mulle mies on ostanut jouluisin (joita vietetty yhdessä nyt 3, neljäs tulossa)
    - hierontalahjakortteja (Helsingin parhaisiin paikkoihin, ei halvimpiin),
    - korvakoruja (tuntee tyylini hyvin)
    - hierontaöljyä
    - kampaamolahjakortin (hyvään paikkaan, opiskelijana oon tarvinnu sponssia)
    - maksanut huippuhyvän illallisen huippupaikassa. Tykätään hyvästä ruoasta ja viinistä.

Näistä erityisen turvallisena pidän kosmetologi-, hieronta yms. lahjakortteja, jos tyttöystävä on sen tyylinen, että laittautuu, käy kampaajalla, meikkaa, lakkaa kynsiään.... Jos tyttöystävä käy muutenkin kerran kuussa säärten sokeroinnissa, siihen ei kannata lahjakorttia ostaa. Joululahjaksi ostetaan lahjakortti johonkin hemmotteluhoitoon. Tiestysti, jos tyttöystävä ei meikkaa, käy kampaajalla tai panosta pukeutumiseenkaan, en usko, että ilahtuu kosmetologilahjakortista, mutta suurin osa naisista kyllä ilahtuu.

Jos tietää
    - kirjan, jonka tyttöystävä haluaa,
    - cd:n tms.

Jos on kulttuuri-ihminen, voi ostaa
    - liput konserttiin, teatteriin, oopperaan (leffa on mun makuun vähän arkinen)
    ja juhlavoittaa sitä vielä väliaikatarjoiluilla (siis teatterissa / oopperassa) tai viemällä esityksen jälkeen syömään. Avainjuttu on mun mielestä, että kaikki on harkittu ja valmisteltu, pöytävaraus tehty jne. Ei niin, että lähdetään konsertista / leffasta ja ruvetaan raapimaan päätä, että mihinkäs sitä mentäisiin syömään ja mitä.

Suklaa, joulukahvi, -tee yms. on mun mielestä korkeintaan lahjan höysteitä, ei missään tapauksessa riittävä lahja rakkaalle.

13. pohtija Vierailija

Just oli radiossa juttua, kuinka tutkimusten mukaan yli puolet hemmottelulahjakorteista jää käyttämättä. Elämyslahjoista luku oli vielä suurempi. Mieti siis tarkkaan.

14. Toinen pohtija Vierailija

Sitten herää kysymys, mitä niissä hemmottelulahjakorteissa oli ja kenelle ne oli ja minne ne oli. Eli jäikö naiselle ostetut hierontalahjakortit Helsingin parhaisiin dayspa-taloihin käyttämättä? Vai oliko ostettu hieronta johonkin pieneen, halpaan paikkaan? Lahjakortti ripsien pidennykseen? Lahjakortti varpaankynsien geelilakkaukseen keskellä talvea? Vai oliko miehille ostetut hemmottelulahjakortit jääneet käyttämättä? Tutkimus on tutkimus on tutkimus eli olisi relevanttia tietoa saada kuulla, mistä se yli 50 % muodostuu? Ja miksi ne kortit jäivät käyttämättä? Itse olen käyttänyt jokaisen saamani hemmottelulahjakortin, mutta avainsana niissä on ollut laatu ja vastaavuus eli esim. juuri luksushieronta jossain dayspassa, ei mikään arkinen karvanpoisto, jossa käyn muutenkin, eikä ripsipidennys tai rakennekynnet, joita en halua koskaan enkä mistään hinnasta.

Ja sitten elämyslahjat: oliko siinä kysymyksessä se Finnkinon neljän leffalipun joulupaketti, jossa pitää itse 4 kuukaudessa keksiä se leffa, johon haluaa ne liput käyttää ja järjestää se leffailta siis ihan itse? Kyllä ne leffaliput on multakin jääneet käyttämättä, jos ei ole mitään niin sävähdyttävää tullut vastaan. On eri asia, jos elämyslahja on jotain, joka on valmiiksi järjestetty: varattu, maksettu ja lahjan saajan ei tarvitse mitään muuta kuin saapua paikalle ilmoitettuun aikaan, ellei sitten kyytikin ole järjestetty.

Uskon kyllä, että nämä lahjakortit voi jäädä käyttämättä, en yhtään epäile, mutta voisin lyödä vetoa, että riski on sitä suurempi, mitä vähemmän lahjakorttiin on panostettu. Siis jos miettii, millaisen lahjakortin se lahjan saaja haluaa ja on valmis käyttämään siihen ajatusta ja rahaakin, on varmaan suurempi todennäköisyys, että lahjakortti tulee käytetyksi. Esim. jos ostaa lahjakortin vaatekauppaan, ei kannata hankkia lahjakorttia halvimpaan rättimarkettiin, jos tietää, että lahjakortin saaja suosii laatua määrän sijaan. Ei farkkukaupan lahjakorttia silkkiprinsessalle jne.

15. poikaystävä Vierailija

Olen seurustellut yhden tytön kanssa nyt 3 kk ja nyt olisi joululahjan osto edessä. Hän on 17 vuotias ja lähtee helmikuussa kolmeksi kk vaihto-oppilaaksi espanjaan, ja on sanonut, että toivoisi lahjaksi jotain, joka muistuttaisi häntä minusta. Saisiko apuja mitä voisin ostaa hänelle. Edellä mainitut asiat ovat olleet pääasiassa kertakäyttöisiä eikä niitä voi oikein ottaa mukaan.(Hän ei pidä juurikaan koruista).

16. Lotta Vierailija

Näin nuorelle tytölle voisi hyvinkin toimia kuva sinusta / teistä kauniissa kehyksissä. Esim. sellainen, jota voi pitää pöydällä, ei siis seinällä. En tiedä, tuntuuko se poikaystävistä yleensä lällyltä tms. mutta tytöt ja juuri tuonikäiset tytöt yleensä arvostavat jotain tuollaista käsinkosketeltavaa, jota voi katsella viimeiseksi illalla ja jonka näkee ensimmäisenä aamulla.

Jos tyttöystäväsi on kovin visuaalinen, kiinnittää paljon huomiota esim. värisävyihin, että kuvan ja kehyksen väri sopivat yhteen. Kannattaa miettiä myös kehyksen tyyliä tyttöystäväsi tyyliin, millaisesta kehyksestä hän pitäisi? Ei kannata ottaa sitä ensimmäisenä marketissa vastaan tulevaa helppoa ja halpaa vaan kannattaa etsiä monesta kaupasta, tehdä vertailua ja sitten vasta ostaa. Hän sentään katselee sitä pitkän aikaa, kun on poissa. Kehystetty kuva olisi myös helppo ottaa mukaan, ei paina matkalaukussa paljon eikä vie paljoa tilaa. Pitää tietysti suojata niin, ettei mene lentorahdissa rikki.

Voit myös järkätä lähempänä matkaa jonkun (esim. espanjalaisen) illallisen, kotona tai ravintolassa. Kynttilät ja yksi ruusu maustaa tapahtumaa ja siitä jää kiva muisto vaihtoon lähtiessä, ellei raha ole esteenä. Kahden hengen illallinen on jo vähän arvokkaampi, tai riippuu tietysti, onko se kunnon härkäpihviä ja 3 ruokalajia vai jotain hieman vaatimattomampaa. Tämän voi paketoida vaikka itse tehtyyn lahjakorttiin jouluksi ja järjestää sitten helmikuussa.

^ Näistä kahdesta kuitenkin tärkeämpi tuo konkretia eli kuva. Joulupakettiin höysteeksi suklaata tai jotain muuta, josta hän pitää. Sitä ei tarvitse olla paljoa, pienikin suklaarasia on hyvä. Siinäkin mielummin laatua kuin määrää.

17. Samaa mieltä Vierailija

^ Joo, harvemmin kaupasta ostamalla saa mitään kovin henkilökohtaista. Kuva on hyvä.

18. vaihtoehto Vierailija

Kuva on hyvä, mutta toinen vaihtoehto voisi olla esim CD, jossa on teille merkityksellisiä kappaleita.

19. itse tehty Vierailija

Tai tässäkin tapauksessa tehdä jotain itse, joku itsetehty lahja kun varmasti muistuttaa antajastaan.

20. poikaystävä Vierailija

Kiitos pikaisista vastauksista. Olin itsekin miettinyt jotain kuvan tyyppistä mutta olin pitänyt sitä juuri vähän "lällynä, mutta Lotta sait sen kuulostamaan hyvältä lahjaidealta. Edelleen kiitos vastauksista ja hyvää joulua.

21. Jos päädyt kuvaan, voit kirjoittaa sen taustapuolelle jonkun kivan pienen viestin, jota tyttöystävä voi sitten Espanjassa lueskella. Siis tietysti se teksti jäisi piiloon kuvan ja kehyksen väliin, mutta olis varmaan kiva bonusylläri ;) Pari kaunista sanaa, ei romaania....

22. Ketjun Vierailija

Oikeastiko?

23. Mollukkapullukka Vierailija

Mä oon "sata vuotta" vanhempi kuin sun tyttöystävä mutta mä olen aina arvostanut sitä että mies kokkaa, eli jos vaan vähänkin ymmärrät ruoanlaiton päälle niin laita se espanjalainen illallinen, tai osittain ravintolassa ja osa itse tehtyä. Ja sit tosiaan se kuva - itsestäsi tai teistä yhdessä, jos on kuva jostain hauskasta yhteisestä tilanteesta - vaikka jollain tekstillä höystettynä.

24. Hanna Vierailija

Nykyään saa lentoja halvalla: Osta lennot teille vaikka Norwegianin tms. kautta jonnekin Keski-Euroopan kulttuurikaupunkiin pitkäksi viikonlopuksi. Hotellin tms. majoituksen saatte kyllä halvalla, kun ette valitse mitään ryysisajankohtaa.

Esim. Prahaan pääsee tammikuun loppusessa pe - ma noin sadalla eurolla per nenä. Yhteinen kokemus auttaa jaksamaan vaihto-opiskelun eron. Tai sitten kesäkuussa näyttää olevan Norwegianilla kanssa halpaa sinne. Kaupunki on edullinen, upea, historiallinen kukkaroystävällinen paikka.

Toivottavasti sinulla olisi se pari sataa. Sitten esim. hotelscombined.com in kautta etsitte kukkarolle sopivan majoitusvaihtoehdon!

25. Eli Vierailija

Onneksi näin!

Olen 60-vuotias, joten elämässäni joskus jouluna kaikki hiljeni niin, että kammotti. Nykyään ihmiset eivät vietä perinteistä Joulua, vaan ihmiset matkustelevat mieluummin, kuin pysyvät osin ahdistavassa standardijoulussa.

Mitä Joulu lienee kenellenkin enää? Sillä mitään standardia joulunviettotapaa ei enää ole.

Perinteinen Joulu traditioineen on hiipumassa ja muuttamassa muotoaan. On kiinnostavaa nähdä, mikä Joulu on ihmisille kymmenen vuoden kuluttua ja miten he viettävät Joulun vaikka vuonna 2023.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri