Mitähän koulussa sanottaisiin, jos ei pääsisi millään kouluun sunnuntaiksi?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä olen kyllä aina saanut järjestettyä asiat niin, että olen päässyt kouluun jos sinne viikonloppuna pitää.

Mutta siis kun mulla ei ole omaa autoa, olen aina muitten autojen varassa. Linja-autolla opiskelupaikkakunnalle ei pääse esim. sunnuntaisin, lauantaisin olisi paikalla paljon myöhässä. Ja vielä vaikeampaa on niillä joilla ei ole ajokorttia.

Jos joskus yksinkertaisesti on, niin ettei ole kyytiä niin eihän koulu siihen mitään voi. Mut saa kyllä opettaja aivan vapaasti tulla hakemaan ja viedä takaisin kotiin :laugh: :D Mutta jotenkin tympeitä tällaiset viikonloppujutut, kun ei koulu huolehdi mitenkään siitä, että kaikki kouluun pääsevät.

Nytkin pitää sunnuntaina kouluun enkä ainakaan isältä saa autoa lainaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
En tiedä, kun en ole koskaan ollut paikanpäällä... mulla oli muuta menoa.

Niin mikä mukavampaa olisi sunnuntaina vain kääntää kylkeä siinä vaiheessa, kun pitäisi olla koululla :whistle:

Ei kai se ole kuin sun tappio. Itse joudut selvittämään poissaolot ja opiskelemaan sen mitä sunnuntaina opiskeltu on. Eri asia sit että missä koulussa tarttee käydä sunnuntaina ja opiskellaanko siellä oikeasti vai onko sellainen sisääntekopäivä? t. eräs ope, joka onneksi ei joudu sunnuntaisin kouluun, vielä vähemmän oppilaita haluaisi kuskailla

opiskelin amk:ssa kun sattui bussilakko. osa luokasta ei päässyt kouluun, kun kävelymatka olis venynyt ihan järjettömäksi. heidän poissaoloaan tuolta ajalta ei hyväksytty, opettajat olivat sitä mieltä että sitten olisi pitänyt tulla taksilla kouluun tai kävellä vaan aamukasilta se 15 km kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:

Niin mikä mukavampaa olisi sunnuntaina vain kääntää kylkeä siinä vaiheessa, kun pitäisi olla koululla :whistle:

Ei kai se ole kuin sun tappio. Itse joudut selvittämään poissaolot ja opiskelemaan sen mitä sunnuntaina opiskeltu on. Eri asia sit että missä koulussa tarttee käydä sunnuntaina ja opiskellaanko siellä oikeasti vai onko sellainen sisääntekopäivä? t. eräs ope, joka onneksi ei joudu sunnuntaisin kouluun, vielä vähemmän oppilaita haluaisi kuskailla

Koululla järjestetään sukujuhla missä meidän pitää tarjoilla ja tehdään sinne ruokakin. Torstai on sitten vapaa. Syyskuun eka viikonloppu taas meni Ruokamessuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
opiskelin amk:ssa kun sattui bussilakko. osa luokasta ei päässyt kouluun, kun kävelymatka olis venynyt ihan järjettömäksi. heidän poissaoloaan tuolta ajalta ei hyväksytty, opettajat olivat sitä mieltä että sitten olisi pitänyt tulla taksilla kouluun tai kävellä vaan aamukasilta se 15 km kouluun.

:headwall: :headwall: Kenellä opiskelijalla on varaa kulkea tuollaista matkaa taksilla? :o :kieh: Eikä tuollaista matkaa kävellä noin vain, helppo niitten opettajien soittaa suutaan, kun itte ajelevat autoilla.

Ei kyllä tulisi mulle mieleen kävellä 30km matkaa, sen verran mulla kouluun matkaa.

Koululla järjestetään sukujuhla missä meidän pitää tarjoilla ja tehdään sinne ruokakin. Torstai on sitten vapaa. Syyskuun eka viikonloppu taas meni Ruokamessuilla.

Okei. Ton alan koulu, eli töitäkin tulevaisuudessa saattaa olla sunnuntaisin. Sitä kai tossa harjotellaan. Taitaa se teillä sit olal sunnuntai ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin, eli sen puoleen aivan sama lintsaatko maanantaina vai sunnuntaina.

Okei. Ton alan koulu, eli töitäkin tulevaisuudessa saattaa olla sunnuntaisin. Sitä kai tossa harjotellaan. Taitaa se teillä sit olal sunnuntai ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin, eli sen puoleen aivan sama lintsaatko maanantaina vai sunnuntaina.
En mä viitti lintsata koska ne tunnit joutuu korvaamaan. Ruokamessujen aikaiset poissaolot pitää korvata kaksinkertaisena jos ne korvaa suurkeittiöllä. Tuosta sunnuntaista en tiedä onko tavallinen korvattava.

Pitää vain keksiä jotakin kuinka pääsee sinne kouluun. Yks ihminen on vielä jolta voin kysyä autoa lainaan.

Tää nyt vaan on tätä. Joillain kursseilla ei ole läsnäolopakkoa eikä ole pakko olla yhdelläkään tunnilla, ainoastaan kurssikokeessa. Toisilla tunneilla vaaditaan 100% läsnäolo eikä siitä tingitä. Ei amk ole mikään ammattikoulu tai lukio vaan siellä opiskelevat ovat AIKUISIA ja aikuisten pitää osata järjestää asiansa niin että kouluun pääsevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Tää nyt vaan on tätä. Joillain kursseilla ei ole läsnäolopakkoa eikä ole pakko olla yhdelläkään tunnilla, ainoastaan kurssikokeessa. Toisilla tunneilla vaaditaan 100% läsnäolo eikä siitä tingitä. Ei amk ole mikään ammattikoulu tai lukio vaan siellä opiskelevat ovat AIKUISIA ja aikuisten pitää osata järjestää asiansa niin että kouluun pääsevät.

No kun aina se kyydin järjestäminen ei niin vain onnistu! Kenellä opiskelijalla on varaa monena päivänä kulkea yhteensä 30km taksilla???

Kaikilla ei ole omaa autoa, saati sitten korttia, eikä autoja niin vain lainata keneltä vain.

Toisaalta olen tuota mieltä, että jos opiskelupaikassa on läsnäolopakko, se vastaa työpaikan läsnäolopakkoa. Jos bussilakon tai bussiyhteyden puuttumisen takia ei mene töihin, ei se mikään hyväksyttävä poissaolon syy ole.

Toisaalta olen itse opiskellut akateemisen vapauden lipun alla, joten lienen jäävi sanomaan asiaan yhtikäs mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Toisaalta olen tuota mieltä, että jos opiskelupaikassa on läsnäolopakko, se vastaa työpaikan läsnäolopakkoa. Jos bussilakon tai bussiyhteyden puuttumisen takia ei mene töihin, ei se mikään hyväksyttävä poissaolon syy ole.

Toisaalta olen itse opiskellut akateemisen vapauden lipun alla, joten lienen jäävi sanomaan asiaan yhtikäs mitään.

Eihän akateeminen vapaus ihan tuota tarkoita. Riippuu aika paljon oppiaineesta ja kurssista miten paljon pakollista läsnäoloa on.

Yhteistyössä