Mitähän mä teen väärin? (lapsen nukkumisasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Meillä 1v 2kk ikäinen tyttö jonka yöt ovat sen jälkeen kun lähti konttaamaan (6kk vanhana) olleet todella rankkoja ja vaikeita. Tyttö on siis syönyt yöllä pullosta ja nyt kuusi yötä sitten päätettiin että pullo otetaan pois, koska heräsi n. 5-10 kertaa huutamaan pulloa. Tuntuu ettei yöt helpota vaikka on jo melkein viikko oltu ilman pulloa, herää edelleen 2-6 kertaa itkemään. Aina kun alkaa itkeä kuuntelen hetken ja kun itku yltyy menen hänen luokseen, annan nokkamukista hörpyt vettä ja silittelen, nukahtaa kyllä melko nopeasti takaisin. Mutta mikä ihme siinä on että vieläkin herää? Olen kuullut että kun pullo otetaan yöllä pois lapsi oppisi parissa yössä nukkumaan. Mutta mitä ihmettä minä teen väärin kun meillä ei vain nukuta? Päiväpullo on ollut pois käytöstä jo n. kuukauden. Syö päivällä todella hyvin ja iltaisin syö ison lautasellisen puuroa, eli ei pitäisi nälkäkään olla.

ei ne heräämiset niin vaan lopu, meillä herättiin vielä vuodenverran imetyksen lopetuksen jälkeen! lopetin kun tyttö oli 1v5kk, ja voin sanoa että rankkaa oli herätä 2,5vuotta viiskin kertaa yössä, huoh!

Kokeile jos annat vesipullon illalla sänkyyn. Meillä kun yöheräämiset ei meinannut loppua vaihdoin maidon veteen ja annoin ja jatkoin itse nukkumista, ei tarttenut odottaa maidon juomista ja pelätä että nukahtaa ja laps on aamulla juonut öistä maitoa.

Meillä poika täyttää pian 2v. Ja edelleen heräilee öisin. Ei nyt jokayö onneksi enää, mutta kuitenkin. Ja poika taisi olla 1v6kk, noin suurinpiirtein, kun alkoi nukkumaan noita öitään heräämättä. Yösyönnit loppui (siis vierotin pullosta pois) joskus hiukan reilun vuoden iässä.

Meillä rauhotti se jo paljon öitä, kun siirrettiin poika omaan huoneeseen nukkumaan.

Meillä poika täyttää pian 2v. Ja edelleen heräilee öisin. Ei nyt jokayö onneksi enää, mutta kuitenkin. Ja poika taisi olla 1v6kk, noin suurinpiirtein, kun alkoi nukkumaan noita öitään heräämättä. Yösyönnit loppui (siis vierotin pullosta pois) joskus hiukan reilun vuoden iässä.

Meillä rauhotti se jo paljon öitä, kun siirrettiin poika omaan huoneeseen nukkumaan.

Meillä tyttö nukkuu myös omassa huoneessaan.

[QUOTE="alkup";24349554]Meillä tyttö nukkuu myös omassa huoneessaan.[/QUOTE]

No kokeileppa siirtää vanhempien kanssa omaan huoneeseen, Jos vaikka ois turvallisempi olo.
Onko kaikki hampaat jo tullut?

No kokeileppa siirtää vanhempien kanssa omaan huoneeseen, Jos vaikka ois turvallisempi olo.
Onko kaikki hampaat jo tullut?

Ollaan kokeiltu että nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa eri sängyssä ja samassa sängyssä, silloin siitä nukkumisesta ei tule sitäkään vähää kun huomaa että me ollaan lähellä piristyy ja nukahtamiseen menee tunti. Ei ole kaikki hampaat tullut, nekin varmasti välillä vaivaavat.

Yhteistyössä