Heippa!
Eikö sanonut, että voisi johtua esim. virtsatietulehduksesta?
Mulla oli itsellä seuraavanlainen tilanne tuossa raskauden puolenvälin jälkeen, muistaakseni rv 24: Kotona alkoi alavatsakivut, en osannut yhdistää oliko supistuksia vai mitä. Eivät halunneet loppua, joten lähdin sairaalaan päivystykseen. Siellä sitten annoin samalla pissanäytteen, joka oli kirkkaan punaista.

Lääkäri ultrasi ja sanoi samalla, että kohdunkaula on lyhentynyt hälyyttävästi noihin viikkoihin nähden. Samalla sanoi, että luultavasti virtsatietulehdus on, kun pissassa oli veri +++, leukkarit ++ ja proteiinit ++. Osastolle jouduin sitten ja aloitettiin antibiootti virtsatietulehdukseen. Parin päivän päästä selvisi, että mulla ei ookkaan virtsistä. Verta ei enää tuossa vaiheessa ollut näkyvästi pissassa, mutta tikuilla katsoessa oli vielä. Lääkäri siihen vain sitten, että lopetetaan antibiootti. Sanoi vielä, että melko varmasti veri virtsassa johtui siitä, että limakalvoilta oli tihkunut. Esim. liian voimakas pesu saattaa kuulema aiheuttaa tommoista raskausaikana, kun limakalvot ovat muutenkin herkät. Kohdunkaulan tilanteen takia jouduin jäämään vielä osastolle, mutta tuossa virtsassa sitten ei ollutkaan mitään häikkää. Vertakaan ei enää muutama päivä tuon jälkeen löytynyt virtsasta.
Voipi siis olla, että sullaki olis jotain tuon suuntaista, että limakalvoilta on tihkunut verta. Sitä, kun ei tartte todellakaan paljoa olla, kun jo tikut näyttää, että verta olis. Mulla kyllä tosiaan oli koko pissa ihan kirkkaan punaista, että siitä nyt ei ainakaan voinut erehtyä, että onko verta vai ei.
Ja tosta hiivasta... Eihän niitä oireita välttämättä aina olekaan, vaikka olisi hiivatulehdus. Tsemppiä! Varmasti asia selviää huomenna. =)
Tinttu & Tirpukka 36+6