mitähän mies ajaa takaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikään ei kelpaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikään ei kelpaa

Vieras
ostaa mulle aina yllätyksenä suklaata, joka päivä kysyy kaupassa haluanko jotain hyvää. jos sanon ei, niin ostaa kuitenkin.. ja tätä kun tekee niin ei todellakaan ole ivallinen tms.

eilen se oli ostanu suklaarasian, sellaisen pienen. Niitä tuli sitten naposteltua illan mittaan. Mies söi muutaman ja koko rasia ei mennyt kuitenkaan. Mies sit yhtäkkiä alkaa siunaamaan miten olen saanu syötyä noin paljon. tokas sit siihen että ei se oo ihmekään etten laihdu ku syön tuohon malliin :o

ja mulla on siis paino normaalin painoindeksin rajoissa täysin. itse olen puhunut laihduttamisesta ja mies on aina sanonu et miks pitäs olla sellainen että luut paistaa..

en ole vielä kiinteässä kunnossa terveysongelmien vuoksi, mutta yritys on kova ja eteenpäin oon mennyt.

miksi mies haluaa koko ajan musertaa mut? olen aikanaan sairastanut bulimiaa ja mies tietää sen, silti se jaksaa valittaa mun syömisistä!

vaikka nyt olenkin syönyt sitä suklaata niin paino on tippunut lyhyessä ajassa 5 kiloa ja haluaisin olla tyytyväinen siihen..

mut nyt tuli ainakin päätös etten koskekaan karkkiin tai herkkuihin.. ei oikeasti tee edes mieli ja ajatuskin oksettaa. en halua ajautua taas bulimiaan, ainakaan miehen takia!

halusin vaan purkaa jonnekin.. ja ehkä tietää onko muilla tällaista...

Kuulostaa tosi kamalalta käytökseltä että kokoajan ostaa sulle 'houkutuksia' halusitpa tai et, ja sitten kritisoi kun hänen kannustuksestaan lankeat niihin!

Ensi kerralla sano hälle että miksi ostaa suklaata jos kerran olet niin läski, toisi mieluummin pussillisen porkkanoita mutusteltavaksi jos on pakko jotain ostaa.

välillä se sanoo ihan vilpittömästi että tällaisena olen paras. välillä mulle silti tulee tunne että luurankona olisin paras :(

mä en oikeasti edes ole ylipainoinen! (en ymmärtäis tällaista käytöstä silloinkaan mut saati kun olen normaalipainon rajoissa täysin)

Ja siis tuolla 'läski'-sanalla en tarkoittanut että oikeasti olisit lihava!
Jos olet normaalin painon rajoissa niin sinulla ei ole oikeasti syytä alkaa kieltäytymään herkuista (varsinkin jos olet onnistunut yhdistämään terveen painonpudotuksen ja samalla pienen herkuttelun). Mutta jos herkkujen mutustelusta saa tuommoista kommenttia niin kannattaa pamauttaa sille miehelle jonkinlainen vastalause.

pahinta on, että eilenkin kun sen kommentin sain niin teki mieli mennä oksentamaan ne suklaat.. sitä en onneksi tehnyt koska ainakin toistaiseksi olen niin vahvoilla.. mut oksentamisen halun tunne saa todella säikähtämään et tähänkö taas oon menossa..

Sun kannattaa puhua tuosta miehellesi ja kertoa tuntemuksesi. Puhu myös, että koska sulla on tuollainen tausta yms. niin toisen tulee tukea sua, eikä suinkaan toimia päinvastoin.

Luulen, ettei mies edes tajua tekevänsä hallaa asioille, koska kyllä mun mies saattaisi tokaista ihan samanlailla tosin mulla ei ole ollut syömishäiriöitä ikinä..

Yhteistyössä