Mitähän mun kannattais tehdä? työ vs. opiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäitiys loppuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäitiys loppuu

Vieras
Mulla on ikää "jo" 27v eikä mulla juurikaan ole työkokemusta. Lukio ja toisen asteen ammattikoulu käytynä ja sen jälkeen olen ollut kotona lasten kanssa. Kuopus täyttää tänä vuonna 3, joten kotona"löhöily" loppuu. Jotenkin en haluaisi tehdä oman alani töitä ja jos tekisinkin, joutuisin päivittämään tietoni ajan tasalle. Toisaalta haluaisin opiskella uuden ammatin, mutta se lykkäisi töihin pääsyä taas monella vuodella eteenpäin. Jotenkin pelkään, ettei mua kukaan edes halua palkata, kun en ole kokemusta "ehtinyt" hankkia. Enkä edes tiedä mitä töitä voisin tehdä. Oppisopimus olisi myös vaihtoehto. Miten te muut olette vastaavassa tilanteessa toimineet? Kellään mitään vinkkejä?

p.s. En kaipaa mitään kommentteja tyyliin "olisit ajatellut sitä ennenkuin hankit lapsia"

Kannattaa varmaan opiskella sitten uutta alaa. Muutenkin nyt töistä on pulaa, kun joka puolella lomautetaan ihmisiä tai töitä ei ole! Itsekkin mietin just mitä tehdä.

mä olen kohta 36v eikä mulla ammattia ja hain kauppikseen monimuotokoulutukseen kestää 3vuotta sit ajattelin sen jälkeen olla 2v töissä ja tehdä vielä yhden lapsen.Hyvin kerkiät vaihtamaan ammattia.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
mä olen kohta 36v eikä mulla ammattia ja hain kauppikseen monimuotokoulutukseen kestää 3vuotta sit ajattelin sen jälkeen olla 2v töissä ja tehdä vielä yhden lapsen.Hyvin kerkiät vaihtamaan ammattia.

Mitä tuo monimuotokoulutus on? Meilläkin on suunnitteilla vielä 1-2 lasta sitten joskus. Haluan päästä työelämään ennen sitä.

Muutama päivä kuussa koulussa opiskelua sit itse opiskelua kotona ja sit verkko-opiskelua en tiedä tarkempaan kun vasta hain ja näkee syksyllä pääsenkö sinne niin ja työssäoppimista myös.Järjestävät koulun kautta työpaikan mulla ei työpaikkaa ole kun olen vain kotona.

Yhteistyössä